Proč mají Mercedesy vynikající aerodynamiku?
Vozy značky Mercedes-Benz se chlubí výjimečnou aerodynamikou, automobilka na tom pracuje již mnoho let. Výsledkem dlouhodobé práce je například nedávno představené CLA ve verzi BlueEfficiency Edition, které se chlubí rekordně nízkým součinitelem aerodynamického odporu 0,22.
U moderních aut se vzduch setkává s desetkrát nižším odporem než u vozů ze začátku 20. století. Například součinitel aerodynamického odporu Mercedesu Simplex z roku 1902 činil 1,05.
Mercedes-Benz byl také první automobilkou, která vlastnila aerodynamický tunel. První dokumentované měření provedla už 5. února 1943. V polovině letošního roku chce výrobce ve svém vývojovém centru v Sindelfingenu zahájit provoz zcela nového aerodynamického tunelu. V něm bude vzduch proudit až rychlostí 265 km/h.
Vlastní aerodynamický tunel pomohl i k tomu, že stuttgartská značka vyráběla první sériový sedan, který měl součinitel aerodynamického odporu pod hodnotou 0,30. V roce 1984 jím byla třída E řady W124.
Perfektní aerodynamika má mnoho výhod. Pomáhá snížit spotřebu paliva a emise oxidu uhličitého, díky nízkému hluku vzduchu je vůz za jízdy tišší. Nízký vztlak zase znamená, že je automobil při jízdě stabilnější. U správně navrženého auta se také méně špiní okna a zrcátka, což vede ke zlepšení jeho aktivní bezpečnosti.
Za perfektní aerodynamikou je podle Mercedesu mnoho faktorů. Součástí optimálních tvarů karoserie jsou například podběhy kol s optimalizovanými spoilery nebo štěrbinami, velké převisy předního kola s optimalizovaným prouděním vzduchu do a přes přední podběhy, aerodynamické kryty vnějších zpětných zrcátek, utěsněná světla nebo nastavitelná mřížka chladiče.
Specialitou na CLA nebo třídě B je patentovaný spoiler kol. Na první pohled neškodný prvek snižuje nežádoucí turbulence vzduchu, přitom je účinný při různém rozměru kol a úrovni pružení.