Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodej Chrysleru nabírá na obrátkách

Dan Vořechovský
Diskuze (30)
Podle posledních informací bude automobilka Chrysler od koncernu DaimlerChrysler s největší pravděpodobností oddělena a prodána některému ze zájemců.

Podle nejnovějších informací z DaimlerChrysler by měla být americká automobilka Chrysler prodána do konce června. Na pomoc si vzal koncern americkou investiční banku JP Morgan, která by měla už do konce tohoto týdne shromáždit první předběžné nabídky zájemců o americkou automobilku. Z DaimlerChrysler navíc zaznívají hlasy, podle kterých by mohl být prodej ještě rychlejší. Šéf koncernu Dieter Zetsche již v polovině února prohlásil, že se musí v případě Chrysleru vyzkoušet všechny možnosti změny dosavadního vývoje, tedy včetně partnerství nebo prodeje. Nyní se k případném „rychlému“ prodeji blíže nevyjádřil.

O Chrysler má zájem několik finančních investorů. Podle informací z finančních kruhů se hovoří o zájmu investiční skupiny Cerberus, jejímž poradcem je bývalý vysoký manažer Chrysleru Wolfgang Bernhard, nebo konsorcia pod vedením investiční společnosti Blackstone. Dalším možným zájemcem je kanadská společnost Magna International (největší kanadský dodavatel autodílů), která za Chrysler nabízí spolu s nejmenovaným finančním investorem 4,6 až 4,7 miliardy dolarů. Dalším zájemcem měl být koncern General Motors, jehož nabídka dokonce ležela na stole. DaimlerChrysler však nabídku už v lednu odmítl jako příliš nízkou. Největší šance mají finanční investoři, kteří jsou schopni poskytnout nabídku, která odpovídá představám koncernu DaimlerChrysler.

Podle analytiků může DaimlerChrysler za Chrysler získat částku v rozmezí 4 až 6 miliard dolarů. Největší překážkou mohou být odbory, které o prodeji finančnímu investorovi nechtějí ani slyšet. Prodej Chrysleru bude jedním z hlavních témat nadcházející valné hromady koncernu, která se uskuteční 4. dubna. Prozatím nebylo potvrzeno, zda ředitel Zetsche na valné hromadě předloží bližší informace o probíhajícím prodeji.

Dan Vořechovský
Diskuze (30)
Avatar - Pekelná Micinka
30. 3. 2007 11:14
Re: Pangermánské imperiální touhy vs. Toyota Way
Ale mě furt nejde o Toyotu chápeš? Já netvrdím nic o tom, že by byla neúspěšná, akorát mě prostě její výrobky (až na vyjímky) neberou.. Ať je, ať se jí daří, ale tím to pro mě hasne. ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
30. 3. 2007 11:08
Re: A co Mercedes-Benz?
A třeba zrovna ne. Možná by stačilo restrukturalizovat Smart a vyrábět mainstream u něj. A taky příští generace Ačka by mohla být trochu víc jako BMW1.
Avatar - Pekelná Micinka
30. 3. 2007 00:14
Re: Další obchod na spadnutí - VW
Tak Porsche a VW jedno jest.
Avatar - Pekelná Micinka
30. 3. 2007 00:12
Re: Pangermánské imperiální touhy vs. Toyota Way
No pozor. Asi jsem to špatně napsal. Myslel jsem nikým "zvenčí". Vzhledem k vzájemné provázanosti značek jsem neuvažoval jako "koupi" to, že vlastníkem jednoho se stane ten druhý. Ale pochybuju, že by se v současné době nechalo Porsche nebo VW koupit třeba právě Toyotou. Proč by to dělali? Zvlášť u Porsche je to opravdu nesmysl (opakuji v současné pozici).
Avatar - Pekelná Micinka
29. 3. 2007 21:33
Re: Pangermánské imperiální touhy vs. Toyota Way
Nesouhlas s tím, že Smart a Maybach jsou průser. Smart se neprodává špatně, co se týká For-Two, ostatní modely byly krok vedle. Co se týká Maybachu, to je asi běh na delší trať. Koupě Porsche je absolutní nesmysl, v současné pozici by se Porsche ani VW nenechalo koupit nikým.