Prodej vozů Alfa Romeo letos navzdory krizi roste
Prodejní výsledky Alfy Romeo v prvním pololetí roku 2009 neukazují na to, že by byla automobilová Evropa pod tlakem klesající poptávky. Cuore Sportivo prodalo podle ACEA 59.283 vozů, což je o 10,35 % více než ve stejném období minulého roku. Jedinou další automobilovou značkou, která dokázala letos růst, byl Volkswagen, který však zaznamenal zvýšení odbytu o 1353 vozů, tj. 0,16 %.
Od ledna do srpna 2009 prodala Alfa Romeo 76 tisíc aut, tj. meziročně o 8,7 % více. Největší nárůst zaznamenal řecký (+112 %) a německý trh (+93 %), významná plus si značka připsala také ve Velké Británii (+20 %), ve Francii (+20 %) a v domácí Itálii (+7 %), která zůstává pro značku klíčovým trhem.
Výhled na celý rok 2009 je podobně pozitivní. Automobilka letos podle jejího šéfa Sergia Cravera očekává prodej 115 až 120 tisíc vozů, loni přitom prodala 108 tisíc aut.
Na českém trhu prodala Alfa Romeo za prvních 8 měsíců roku 145 vozů, tj. -8,8 % proti loňskému roku, ale teprve v srpnu byly sníženy ceny modernizované Alfy Romeo 159, která se nyní prodává s rozšířenou standardní výbavou od 589.000,-Kč. Nejprodávanější Alfou je na českém trhu MiTo (55 ks za prvních 8 měsíců), v těsném závěsu za ní je řada 159 (52 ks).
Hlavním růstovým produktem Alfy v Evropě je malé MiTo, které se zanedlouho dostane na trh s novými motory MultiAir. V nejbližších měsících se očekává příchod dalšího důležitého modelu - Alfy nižší střední třídy - prozatím označované názvem Milano.
Alfa MiTo má momentálně na kontě 72 tisíc objednávek od uvedení na trh. 85 % zákazníků volí nejvyšší stupeň výbavy a 2/3 klientely vybralo malou Alfu hlavně srdcem. Průměrný věk zákazníků MiTa je 37 let, tj. jsou o 7 let mladší, než je průměrný věk zákazníků v tomto segmentu. Prodaná MiTa mají v průměru o 30 koní vyšší výkon, než je ve třídě běžné. 60 % zákazníků MiTa mělo předtím auto střední třídy nebo dokonce větší, zatímco běžný je v tomto ohledu v dané třídě podíl kolem 30 %.