Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodej vozů Alfa Romeo letos navzdory krizi roste

Ondřej Láník
Diskuze (16)
I když je na většině velkých evropských trhů podporován prodej nových aut vládními pobídkami, naprostá většina automobilových značek zaznamená v letošním roce menší odbyt něž v roce 2008. Výjimkou je Alfa Romeo.

Prodejní výsledky Alfy Romeo v prvním pololetí roku 2009 neukazují na to, že by byla automobilová Evropa pod tlakem klesající poptávky. Cuore Sportivo prodalo podle ACEA 59.283 vozů, což je o 10,35 % více než ve stejném období minulého roku. Jedinou další automobilovou značkou, která dokázala letos růst, byl Volkswagen, který však zaznamenal zvýšení odbytu o 1353 vozů, tj. 0,16 %.

Od ledna do srpna 2009 prodala Alfa Romeo 76 tisíc aut, tj. meziročně o 8,7 % více. Největší nárůst zaznamenal řecký (+112 %) a německý trh (+93 %), významná plus si značka připsala také ve Velké Británii (+20 %), ve Francii (+20 %) a v domácí Itálii (+7 %), která zůstává pro značku klíčovým trhem.

Výhled na celý rok 2009 je podobně pozitivní. Automobilka letos podle jejího šéfa Sergia Cravera očekává prodej 115 až 120 tisíc vozů, loni přitom prodala 108 tisíc aut.

Na českém trhu prodala Alfa Romeo za prvních 8 měsíců roku 145 vozů, tj. -8,8 % proti loňskému roku, ale teprve v srpnu byly sníženy ceny modernizované Alfy Romeo 159, která se nyní prodává s rozšířenou standardní výbavou od 589.000,-Kč. Nejprodávanější Alfou je na českém trhu MiTo (55 ks za prvních 8 měsíců), v těsném závěsu za ní je řada 159 (52 ks).

Hlavním růstovým produktem Alfy v Evropě je malé MiTo, které se zanedlouho dostane na trh s novými motory MultiAir. V nejbližších měsících se očekává příchod dalšího důležitého modelu - Alfy nižší střední třídy - prozatím označované názvem Milano.

Alfa MiTo má momentálně na kontě 72 tisíc objednávek od uvedení na trh. 85 % zákazníků volí nejvyšší stupeň výbavy a 2/3 klientely vybralo malou Alfu hlavně srdcem. Průměrný věk zákazníků MiTa je 37 let, tj. jsou o 7 let mladší, než je průměrný věk zákazníků v tomto segmentu. Prodaná MiTa mají v průměru o 30 koní vyšší výkon, než je ve třídě běžné. 60 % zákazníků MiTa mělo předtím auto střední třídy nebo dokonce větší, zatímco běžný je v tomto ohledu v dané třídě podíl kolem 30 %.

Ondřej Láník
Diskuze (16)
12. 9. 2009 10:49
Re: MiTo se mi sice nelíbí,
Ohledně 159: Auto je to pěkný, ale až ve slušné výbavě a s poměrně vysokou cenou, která převyšuje německou prémii. V základu to auto vypadá hrůzně - uvnitř.

Mimochodem, vezl si se nejspíše v A4 B7, což je ale konstrukčně starý vůz a nová B8 je na tom podstatně lépe - jde o celý nový auto. Na ni 159 komplexně tak nějak nemá.

K Alfě jako celku. Je to maličká automobilka, měřitelná prodeji snad jen se SAABem, který je nad hrobem. Jde taky jasně vidět, že ztákazníci Alfu jako prémiovku neberou, ale posunují ji níže. Snad s prodeji zahýbe nástupce 147, ale moc tomu nevěřím. Už nyní fandové Alfy považují nové modely za převlečený předražený Fiaty a za poslední pravou Alfu považují 75.
11. 9. 2009 00:09
pro koně
vzhledem k tomu že se Mito začalo prodávat v červnu 2008 (Německo, Itálie, Francie a během léta následovaly další evropské státy) a ne až od začátku letošního roku. Takže nelze dost dobře tvrdit, že jeho prodeje tvoří 2/3 všech prodejů. V loňském roce se modelu 159 prodalo téměř 60tis. ze 108.000 celkem a prodeje řady 159 v meziročním srovnání za první pololetí zase o tolik neklesly. Podle dostupných informací nebudou prodeje Mita vyšší než 50%. Pokud jsi dobře četl, tak je 72.000 objednaných vozů za 15 měsíců (od uvedení na trh) a jestliže v případě ostatních modelů píšou o množství prodaných kusů tak toto číslo nelze přímo porovnávat.
10. 9. 2009 16:55
pro koně
Nechte to koňovi. Alfa Romeo má prodejní cíl cca 300 000 aut ročně... Pokud se bude Milano prodávat stejně dobře jako Mito a znovu se rozjedou prodeje AR 159 s novým motorem... Alfa bude silná. Nechte to koňovi, ten má větší hlavu. Líbí-li se Vám Alfa... směle ji kupte.. neprohloupíte.. Jsou to skvělá auta...
10. 9. 2009 16:39
Re: MiTo se mi sice nelíbí,
Tady je alespon videt, ze k zvyseni prodeju je cesta smerem dolu a ne k premiovym znackam. Vetsina lidi co maji na premii tak vetsinou neriskuji.

Ale je videt, ze i treba Mini uz pripravuje modely kde bude utocit na ty co maji hloubeji do kapes.
10. 9. 2009 15:24
Re: MiTo se mi sice nelíbí,
Mňo, vzhedem k tomu že třeba u AR159 meziročně prodeje v Itálii poklesly o skoro 50% (k dnešnímu dni se jí prodalo ca 10.000ks :*) , takže reálně možná celoevropsky nedosáhne ani na 30.000 ks, tak Míťa je opravdu spasitel.... O prodejích obstarožní 147 se už nemá cenu bavit, Brera a GT to jsou taky jen stovky kusů....

Jinak já nevím proč se ta 159 tak blbě prodává, teď mě jeden známý vezl ve dva roky staré A4 a fakt mi nepřišlo, že by ta Alfa byla nějak zásadně horší/lepší/jiná...

Jinak 149 je určitě nadějný model, zvlášť když vyjede s novýma multi-air motorama.... Teď jde jen o to to nepodělat marketingově/cenově.... (což Italové právě umí....)