Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První pneumatiky bez vzduchu již příští rok

Michal Fokt
Diskuze (14)
Prvním výrobcem, který chce nabízet „airless“ pneumatiky na svém vozidle, bude americká firma Polaris, která je začne dodávat pro terénní čtyřkolky.

Hlavní výrobci pneumatik v posledních letech představili koncepty pneumatik, které zajistí slušný jízdní komfort bez nutnosti plnit je vzduchem, jejich zavedení do běžné nabídky ale stále vázne. Bariéru ale prolomí u příští rok Američané, kteří se rozhodli pro „bezvzduchové“ obutí a to překvapivě (téměř) vlastní výroby.

Tím odvážným je americký specialista na offroadová vozítka, sněžné skůtry i motocykly Polaris, kterého asi přestalo bavit otálení koncernů Michelin, jenž představil svůj Tweel už v roce 2005 a Bridgestone, jenž má jeho alternativu od předloňska a ve spolupráci s firmou Resilient Technologies vyvinuly vlastní konstrukci, označenou prozaicky Non-Pneumatic Tire.

Plášť je natolik pevný, že unese váhu čtyřkolky bez deformace a současně pružný, aby se vyrovnal s nerovnostmi terénu. Obrovskou výhodou pak je pochopitelně to, že u této „pneumatiky“ nehrozí propíchnutí a ztráta tlaku vzduchu, mající za následek ztrátu mobility. Jak naznačuje prvni fotografie, Polaris očekává, že zájem projeví i americká armáda.

Dezén pláště Polarisu byl navržen tak, aby si čtyřkolka poradila v terénu i na silnici, na nosnou konstrukci ale lze pochopitelně použít libovolný typ vzorku a tak není divu, že Polaris sice představí svou Non-pneumatic Tyre na terénní čtyřkolce, ale už se poohlíží i po dalších možnostech jejího využití.

Copak na to asi říkají u Michelinu a Bridgestone. je velmi pravděpodobné, že je tento počin „nakopne“ k větší aktivitě v této oblasti.

Michal Fokt
Diskuze (14)
30. 3. 2013 12:35
Jako cílovou skupinu pro tyto kola
vidím SUV různých raperů a rádoby cool lidí, kteří klidně budou chodit ve 40-ti stupňovém vedru v kožichu jen aby vypadali cool. Prakticky je to hlavně do terénu nesmysl - když jedu ve sněhu nebo písku, blátě, kola musím upustit aby měly větší styčnou plochu. Toto kolo se skoro nedeformuje a míru deformace nelze nastavit - k ničemu. Ale jako propagace značky ve stylu "jsme první" to fungovat bude. Je jedno, že je to nesmysl.
Avatar - jeylkey
27. 3. 2013 17:48
Re: Bočnice
tak u terenaku (opravdovych) to vidim spise jako minus, ze to nejde vypustit. v opravdovem terenu se to zejmena v zime pouziva dost casto
Avatar - Pekelná Micinka
27. 3. 2013 16:50
Re: dokážu si představit zájem s bočnicemi i bez
Tak třeba ty komory budou propojené, aby se vzduch mohl "přefoukat" dle libosti.
Avatar - Pekelná Micinka
27. 3. 2013 16:48
Re: Kociar
Z náhledu jsem také myslel, že je na fotce nějaký prastarý automobil, lépe řečeno motorizovaný kočár.
27. 3. 2013 16:19
Re: Michelin
ohavné... myslím si, že takhle vysoký profil zrovna nejpopulárnější nebude. Řekl bych, že to na běžných autech jen tak neuvidíme.