První terénní dojmy: Nissan Navara

První terénní dojmy: Nissan Navara

 
 

Vykoupali jsme v pořádné bahenní lázni novou generaci luxusního terénního pick-upu Navara

V těchto dnech přichází na trh nová generace univerzálního vozidla, pojmenovaného již tradičně Navara. Stejně jako v minulosti koexistuje se standardním, v současné době o generaci starším, modelem Pick-up, od kterého se liší luxusnější výbavou a také komfortnějším provedením některých prvků.

Zatímco od luxusně vyhlížejících verzí většinou očekáváme omezení terénních vlastností, u Navary je tomu naopak; přímé porovnání prozradí, že nájezdové úhly a světlou výšku má dokonce lepší, než standardní Pick-up. I přes shodný technický základ se oba pick-upy liší a nyní je navíc dělí generační rozdíl. Zatímco spartánský Pick-up dosud pohání přímovstřikový dvaapůllitrový turbodiesel o výkonu 98 kW, Navara přichází s novým common-railem o stejném objemu, představeným již v Pathfinderu, o výkonu 128 kW.

Vyzkoušeli jsme si obě dostupné varianty - tedy double-cab a king-cab v rozbahněném terénu bývalého vojenského prostoru. K dispozici jsme měli šestistupňovou ručně řazenou převodovku, alternativně bude k dispozici i samočinná. A pro porovnání i Pathfinder, který se přes stylistickou spřízněnost a sdílení mnoha konstrukčních prvků liší především konstrukcí zadní nápravy; zatímco cestovní Pathfinder používá víceprvkovou zadní nápravu, více na práci zaměřená Navara se stále spoléhá na klasickou pevnou nápravu s podélnými listovými pery a uzávěrkou diferenciálu.

Už od prvních okamžiků bylo jasné, že konstruktéři zapracovali na komfortu posádky - mechanické páky k volbě způsobu pohonu vystřídal otočný spínač, přibyla celá paleta komfortních prvků a provedení interiéru se posunulo na úroveň Pathfinderu; tedy o značný kus výše. Vlastně z předních sedaček oba vnitřky vypadají téměř shodně. Ovšem první metry prozradí, že nás veze ortodoxní pick-up. Podobně jako v Pathfinderu si ve všech situacích pochvalujeme vynikající a kultivovaný motor, poskytující hojnost síly již od velmi nízkých otáček. Jízda po pevném povrchu se až na poskakující záď prakticky neliší, ovšem pak přichází dvoumetrové rigoly, hluboké bahenní louže, vyjeté koleje a téměř 100% stoupání. A tam se ukazuje, proč výdrž v terénu dodnes nosí podobu masivních kusů oceli, i když sofistikované vzduchové podvozky poskytují lepší průchodnost. I když dlouhý rozvor a zejména chybějící uzávěra mezinápravového diferenciálu trochu zhoršují celkové skóre, při každém škrtnutí o vystoulý kámen či příliš ostrý terénní zlom jsme byli ze srdce rádi, že na podvozku prakticky není co zničit. Tak jsme se postupně osmělovali a zkusili přišlápnout plynový pedál - a Navara si s přehledem poradila i s rychlou roletou.

Vlastnosti v lehkém a středním terénu jsou díky zlepšeným nájezdovým úhlům a zejména silnému motoru ještě lepší než dříve a také komfort v kabině nasadil vysokou laťku. K tomu neotřelý působivý design a Navara se podle nás stává momentálním horkým favoritem své třídy.

Základní cena Navary King Cab činí 644.346,- za základní provedení XE, Double Cab XE startuje na 685.471,-, s automatickou převodovkou (SE) 807.475,-, to vše bez DPH.

Spolupracujeme s TipCars.com
Německý investor nabídl za přístav v Soluni přes šest miliard Německý investor nabídl za přístav v Soluni přes šest miliard

Nejvyšší nabídku 231,9 milionu eur (6,2 miliardy Kč) na…

Roman Šilha: Úvěry podnikům brzy dost zdraží Roman Šilha: Úvěry podnikům brzy dost zdraží

Firemní úvěry mají své dno za sebou, čeká je výrazné…

Praha bude mít novou dálkovou linku, do katarského Dauhá Praha bude mít novou dálkovou linku, do katarského Dauhá

Pražské letiště se bude od příštího roku pyšnit další…

Nové varhany pro chrám sv. Víta postaví za 80 milionů firma z Barcelony Nové varhany pro chrám sv. Víta postaví za 80 milionů firma z Barcelony

Nové varhany pro svatovítskou katedrálu postaví španělská…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Nechcete mít tuctové auto? Zde je přehled vozů, které se málo prodávají Nechcete mít tuctové auto? Zde je přehled vozů, které se málo prodávají

S velkými čísly prodejů se výrobci vždy rádi pochlubí.…

12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům 12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům

Devadesátá léta minulého století platí za nejlepší, ale…

 




Nissan Navara 2.3 DCI automat: Sedm jemných Nissan Navara 2.3 DCI automat: Sedm jemných

Silné verze pick-upů se často používají pro tahání…

Nissan uvádí limitovanou edici Navara Trek -1°. Jen pro Evropu Nissan uvádí limitovanou edici Navara Trek -1°. Jen pro Evropu

Nissan na autosalonu v belgickém Bruselu představil…

 



 
Odhalujeme tajemství názvů českých značek. Jak dostala jméno Tatra, Praga či Zetor?

Odhalujeme tajemství názvů českých značek. Jak dostala jméno Tatra, Praga či Zetor?

Dnes 18:02

V minulosti ale tuzemská výroba byla značně pestřejší. Jak české značky získaly své názvy?




Blesk.cz

Ohnivý kůň nebo Gopavrndapala: I taková jména chtějí dát rodiče svým dětem

Ohnivý kůň nebo Gopavrndapala: I taková jména chtějí…

Na matrikách za poslední roky přibývají zcela nová a velmi ojedinělá jména. Na Slovensku kvůli tomu při…

Recenze: Tiché dívky se ztrácejí v mrazivých lesích Vermontu

Recenze: Tiché dívky se ztrácejí v mrazivých lesích Vermontu

Když se začnou beze stopy ztrácet mladé ženy, nemůže to věstit nic dobrého. Naštěstí je tu bývalý detektiv Frank…

 

iSport.cz

Haló, tady Hora a Fillo! Tepličtí tahouni nabrali formu pro nároďák

Haló, tady Hora a Fillo! Tepličtí tahouni nabrali…

Už je to pár let, co trenéři národních týmů volali na Stínadla. Teď jejich telefonní seznam může oprášit Karel…

Dvacet let Varů v extralize skončilo: Skok mezi elitu, titul i problémy

Dvacet let Varů v extralize skončilo: Skok mezi…

I přes nedělní výhru nad Českými Budějovicemi (1:0) prožívají hokejisté Karlových Varů velký smutek. Klub totiž…

 

Reflex.cz

Slovenské pondělky Borise Filana: Žena oblečená do dokonalé nahoty

Slovenské pondělky Borise Filana: Žena oblečená do…

Co je nejlepší? Peníze, sláva, moc? F. M. Dostojevskij řekl, že jedna krásná vzpomínka z dětství je cennější než…

Trumpovy trampoty s Koreou aneb Jak rozpálit své spojence dožluta

Trumpovy trampoty s Koreou aneb Jak rozpálit své…

Americký prezident Donald Trump během návštěvy prezidenta Čínské lidové republiky Si Ťin-pchinga na Floridě…