První terénní dojmy: Nissan Navara

První terénní dojmy: Nissan Navara

 
 

Vykoupali jsme v pořádné bahenní lázni novou generaci luxusního terénního pick-upu Navara

V těchto dnech přichází na trh nová generace univerzálního vozidla, pojmenovaného již tradičně Navara. Stejně jako v minulosti koexistuje se standardním, v současné době o generaci starším, modelem Pick-up, od kterého se liší luxusnější výbavou a také komfortnějším provedením některých prvků.

Zatímco od luxusně vyhlížejících verzí většinou očekáváme omezení terénních vlastností, u Navary je tomu naopak; přímé porovnání prozradí, že nájezdové úhly a světlou výšku má dokonce lepší, než standardní Pick-up. I přes shodný technický základ se oba pick-upy liší a nyní je navíc dělí generační rozdíl. Zatímco spartánský Pick-up dosud pohání přímovstřikový dvaapůllitrový turbodiesel o výkonu 98 kW, Navara přichází s novým common-railem o stejném objemu, představeným již v Pathfinderu, o výkonu 128 kW.

Vyzkoušeli jsme si obě dostupné varianty - tedy double-cab a king-cab v rozbahněném terénu bývalého vojenského prostoru. K dispozici jsme měli šestistupňovou ručně řazenou převodovku, alternativně bude k dispozici i samočinná. A pro porovnání i Pathfinder, který se přes stylistickou spřízněnost a sdílení mnoha konstrukčních prvků liší především konstrukcí zadní nápravy; zatímco cestovní Pathfinder používá víceprvkovou zadní nápravu, více na práci zaměřená Navara se stále spoléhá na klasickou pevnou nápravu s podélnými listovými pery a uzávěrkou diferenciálu.

Už od prvních okamžiků bylo jasné, že konstruktéři zapracovali na komfortu posádky - mechanické páky k volbě způsobu pohonu vystřídal otočný spínač, přibyla celá paleta komfortních prvků a provedení interiéru se posunulo na úroveň Pathfinderu; tedy o značný kus výše. Vlastně z předních sedaček oba vnitřky vypadají téměř shodně. Ovšem první metry prozradí, že nás veze ortodoxní pick-up. Podobně jako v Pathfinderu si ve všech situacích pochvalujeme vynikající a kultivovaný motor, poskytující hojnost síly již od velmi nízkých otáček. Jízda po pevném povrchu se až na poskakující záď prakticky neliší, ovšem pak přichází dvoumetrové rigoly, hluboké bahenní louže, vyjeté koleje a téměř 100% stoupání. A tam se ukazuje, proč výdrž v terénu dodnes nosí podobu masivních kusů oceli, i když sofistikované vzduchové podvozky poskytují lepší průchodnost. I když dlouhý rozvor a zejména chybějící uzávěra mezinápravového diferenciálu trochu zhoršují celkové skóre, při každém škrtnutí o vystoulý kámen či příliš ostrý terénní zlom jsme byli ze srdce rádi, že na podvozku prakticky není co zničit. Tak jsme se postupně osmělovali a zkusili přišlápnout plynový pedál - a Navara si s přehledem poradila i s rychlou roletou.

Vlastnosti v lehkém a středním terénu jsou díky zlepšeným nájezdovým úhlům a zejména silnému motoru ještě lepší než dříve a také komfort v kabině nasadil vysokou laťku. K tomu neotřelý působivý design a Navara se podle nás stává momentálním horkým favoritem své třídy.

Základní cena Navary King Cab činí 644.346,- za základní provedení XE, Double Cab XE startuje na 685.471,-, s automatickou převodovkou (SE) 807.475,-, to vše bez DPH.

Spolupracujeme s TipCars.com
Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon

Palestinské vedení přeruší veškerou komunikaci se…

Česko má problém s extremismem, tvrdí německý Spiegel Česko má problém s extremismem, tvrdí německý Spiegel

Zatímco v 90. letech reagovalo Česko na rasismus a štvaní…

V Německu pokračují jednání o vládě. Pokud zkrachují, dojde k předčasným volbám V Německu pokračují jednání o vládě. Pokud zkrachují, dojde k předčasným volbám

V Berlíně dnes pokračuje dlouhá série jednání o nové…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout

Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se…

Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění! Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění!

Evropská komise se bude zabývat návrhy parlamentního…

 



Nissan Frontier Attack Concept aneb Navara pro Latinskou Ameriku Nissan Frontier Attack Concept aneb Navara pro Latinskou Ameriku

Automobilka Nissan si pro letošní autosalon v Buenos…

Nissan Navara 2.3 DCI automat: Sedm jemných Nissan Navara 2.3 DCI automat: Sedm jemných

Silné verze pick-upů se často používají pro tahání…

 



 
Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Včera

Druhé generace se dočkal také bratr Dacie Duster se znaky mateřského Renaultu. Od rumunského sourozence se liší v několika ohledech.




Blesk.cz

Advent začíná za 14 dní! Vyrobte si adventní věnec krok za krokem

Advent začíná za 14 dní! Vyrobte si adventní věnec…

První svíčku na adventních věncích budeme zapalovat už v neděli 3. prosince. Je tedy ideální čas na to, vyrobit…

Nešťastná smrt mladé dívky: Zabila ji rozbitá nabíječka iPhonu. Ve spánku!

Nešťastná smrt mladé dívky: Zabila ji rozbitá…

Prasklý kabel není něco, co by se mělo podomácku opravovat. Příkladem budiž smutný příběh mladé dívky, která si…

 

iSport.cz

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu, jako by byl náš!

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu,…

PŘÍMO Z POLSKA | Jako by se loučil doma a před vlastními fanoušky. Jakub Janda se ve svém posledním závodě…

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala, Brno už není poslední

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala,…

Neuvěřitelná série fotbalistů Plzně nekončí. Lídr Het ligy si udržel stoprocentní bilanci i po 14. kole Het…

 

Reflex.cz

Staletí starý příběh má pořád grády!

Staletí starý příběh má pořád grády!

Rónin je samuraj bez pána a příběh, který právě vyšel zpracovaný do komiksové podoby v nakladatelství Crew,…

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale mají zvýšit úroky u vkladů, mají hromadu výmluv, proč to nejde

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale…

Růst české ekonomiky trhá rekordy a centrální bankéři již nahlas varují, že nastává čas zchladit pádící…