První terénní dojmy: Nissan Navara

První terénní dojmy: Nissan Navara

 
 

Vykoupali jsme v pořádné bahenní lázni novou generaci luxusního terénního pick-upu Navara

V těchto dnech přichází na trh nová generace univerzálního vozidla, pojmenovaného již tradičně Navara. Stejně jako v minulosti koexistuje se standardním, v současné době o generaci starším, modelem Pick-up, od kterého se liší luxusnější výbavou a také komfortnějším provedením některých prvků.

Zatímco od luxusně vyhlížejících verzí většinou očekáváme omezení terénních vlastností, u Navary je tomu naopak; přímé porovnání prozradí, že nájezdové úhly a světlou výšku má dokonce lepší, než standardní Pick-up. I přes shodný technický základ se oba pick-upy liší a nyní je navíc dělí generační rozdíl. Zatímco spartánský Pick-up dosud pohání přímovstřikový dvaapůllitrový turbodiesel o výkonu 98 kW, Navara přichází s novým common-railem o stejném objemu, představeným již v Pathfinderu, o výkonu 128 kW.

Vyzkoušeli jsme si obě dostupné varianty - tedy double-cab a king-cab v rozbahněném terénu bývalého vojenského prostoru. K dispozici jsme měli šestistupňovou ručně řazenou převodovku, alternativně bude k dispozici i samočinná. A pro porovnání i Pathfinder, který se přes stylistickou spřízněnost a sdílení mnoha konstrukčních prvků liší především konstrukcí zadní nápravy; zatímco cestovní Pathfinder používá víceprvkovou zadní nápravu, více na práci zaměřená Navara se stále spoléhá na klasickou pevnou nápravu s podélnými listovými pery a uzávěrkou diferenciálu.

Už od prvních okamžiků bylo jasné, že konstruktéři zapracovali na komfortu posádky - mechanické páky k volbě způsobu pohonu vystřídal otočný spínač, přibyla celá paleta komfortních prvků a provedení interiéru se posunulo na úroveň Pathfinderu; tedy o značný kus výše. Vlastně z předních sedaček oba vnitřky vypadají téměř shodně. Ovšem první metry prozradí, že nás veze ortodoxní pick-up. Podobně jako v Pathfinderu si ve všech situacích pochvalujeme vynikající a kultivovaný motor, poskytující hojnost síly již od velmi nízkých otáček. Jízda po pevném povrchu se až na poskakující záď prakticky neliší, ovšem pak přichází dvoumetrové rigoly, hluboké bahenní louže, vyjeté koleje a téměř 100% stoupání. A tam se ukazuje, proč výdrž v terénu dodnes nosí podobu masivních kusů oceli, i když sofistikované vzduchové podvozky poskytují lepší průchodnost. I když dlouhý rozvor a zejména chybějící uzávěra mezinápravového diferenciálu trochu zhoršují celkové skóre, při každém škrtnutí o vystoulý kámen či příliš ostrý terénní zlom jsme byli ze srdce rádi, že na podvozku prakticky není co zničit. Tak jsme se postupně osmělovali a zkusili přišlápnout plynový pedál - a Navara si s přehledem poradila i s rychlou roletou.

Vlastnosti v lehkém a středním terénu jsou díky zlepšeným nájezdovým úhlům a zejména silnému motoru ještě lepší než dříve a také komfort v kabině nasadil vysokou laťku. K tomu neotřelý působivý design a Navara se podle nás stává momentálním horkým favoritem své třídy.

Základní cena Navary King Cab činí 644.346,- za základní provedení XE, Double Cab XE startuje na 685.471,-, s automatickou převodovkou (SE) 807.475,-, to vše bez DPH.

Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Pátá generace Discovery: Bez rámu, ale s Wi-Fi (+galerie) Pátá generace Discovery: Bez rámu, ale s Wi-Fi (+galerie)

Během dnešního dne začaly internetem kolovat snímky…

Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy

Toyota uvedla na český trh excentrický crossover C-HR. Za…

 




800 koní pro pick-up? Nissan Navara dostal motor z GT-R 800 koní pro pick-up? Nissan Navara dostal motor z GT-R

Pick-up s maximálkou přes 320 km/h? Pro Nissan Navara…

Nissan NP300 Navara má český ceník, stojí nejméně 679.800 Kč Nissan NP300 Navara má český ceník, stojí nejméně 679.800 Kč

Dlouho očekávané ceny nového Nissanu NP300 Navara jsou…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Dcera oligarchy si v Monaku brala bohatého podnikatele: Svatební šaty stály téměř 8 mega!

Dcera oligarchy si v Monaku brala bohatého…

Když se vdává dcera oligarchy, peníze létají vzduchem! Elina Bazhaeva (21) po sedmiměsíční známosti řekla své…

Tady žije Facebook. Hluboko ve švédských lesích!

Tady žije Facebook. Hluboko ve švédských lesích!

Jeden z nejnavštěvovanějších webů světa v roce 2013 otevřel první datové centrum mimo USA a to v mrazivém…

 

iSport.cz

Změna na důležitém postu. Končí ředitel agentury STES Koželuh

Změna na důležitém postu. Končí ředitel agentury…

Na jednom z důležitých postů v českém fotbale dojde ke střídání. Luboš Kuželuh končí jako ředitel marketingové…

Trpišovský do Sparty, Petržela do Liberce? Z Baníku neodejdu, slibuje

Trpišovský do Sparty, Petržela do Liberce? Z Baníku…

Vlastimil Petržela novým trenérem fotbalového Slovanu Liberec? Podle informací serveru Tyden.cz by k takovému…

 

Reflex.cz

Zapomenuté tajemství Eiffelovy věže: Na jejím vrcholu si majitel postavil luxusní penthouse

Zapomenuté tajemství Eiffelovy věže: Na jejím…

Se stavbou současného symbolu Paříže se začalo v roce 1887 a přesně podle plánů konstruktéra Alexandra Gustava…

Otázky u filmu Anthropoid: Dokážou být Češi ještě neohrožení vlastenci? Dokážou za svobodu umírat?

Otázky u filmu Anthropoid: Dokážou být Češi ještě…

V sále číslo 11 multikina na pražském Andělu se po úterní české premiéře filmu Anthropoid rozhostilo ticho.…