22.1. 2018 Tomáš Dusil Tomáš Dusil

Tak i PSA: Všechny budoucí peugeoty prý budou elektrické

Tak i PSA: Všechny budoucí peugeoty prý budou elektrické

Skupina PSA, sdružující značky Peugeot, Citroën, Opel a DS, plánuje do roku 2025 mohutnou elektrickou ofenzívu. Dle vyjádření výkonného ředitele PSA Carlose Tavarese, bude PSA do roku 2025 sto procentně „elektrické“.

Hybridní vozidla a elektromobily jsou stále častěji skloňovány jako automobily budoucnosti. A to nikoliv té vzdálenější, ale už docela blízké. Hlasy z automobilek i z úst různých odborníků znějí, že se takových aut v masovějším měřítku dočkáme už do deseti let. K tomuto obecnému trendu se nyní přidává také skupina PSA.

Ještě před spojením s opelem nabízely francouzské značky Peugot a Citroën malý elektromobil iOn, respektive C-Zero. Nešlo však o vlastní francouzskou konstrukci, ale o auto převzaté od Mitsubishi, kde je známé jako i-MiEV. Dále jste se mohli v minulosti setkat s originálně řešenými hybridními verzemi Peugeotů 3008 a 508 a dále hybridním Citroënem DS4. Žádnou velkou prodejní díru do světla tyto automobily neudělaly a dnes je již v portfoliu Peugeotu a Citroënu budete hledat marně. Co se týká elektrifikace, tak PSA má dnes k dispozici vlastně pouze a jen elektromobil Opel Ampera-e.

Tento stav se však má do roku 2025 rapidně změnit. Carlos Tavares, výkonný ředitel skupiny PSA, se nechal na letošním autosalonu v Detroitu slyšet, že do roku 2025 bude skupina PSA nabízet „minimálně čtyřicet elektrifikovaných automobilů, a to v rámci 100procentní elektrifikace.“ Jak tomu máme rozumět? Znamená to, že PSA již nebude v uvedeném roce prodávat nic jiného než hybridy či elektromobily?

Šéf Toyoty: Elektromobily nejsou připraveny pro masovou výrobu

My to spíše vidíme tak, že každá modelová řada bude zahrnovat hybridní verzi stejně jako ryze elektrickou variantu pohonu. Vzhledem ke stavebnicovému systému techniky současných vozidel bude stačit vyvinout platformu vhodnou pro všechny druhy pohonu. Kromě hybridů a elektromobilů tak budou i nadále existovat čistě benzinové a snad i dieselové verze automobilů od skupiny PSA.

Čistě teoreticky vzato, pokud by totiž byla opravdu všechna auta pouze elektrická a hybridní, je otázkou, jak by to celé přijal trh. Ne všude je totiž o taková auta zájem. Otázka by také visela nad existující infrastrukturou, která rozhodně není připravena na masivní elektromobilitu a hybridizaci vozidel.

O něco konkrétnější informace nabídla agentura Reuters. Tavares ve své řeči na světovém kongresu automobilových novinek v Detroitu údajně svá předchozí slova upřesnil a hlavně dále rozšířil. A jsou to vpravdě velmi ambiciózní plány. Ostatně posuďte sami. Do roku 2030 (tedy za pouhých 12 let) má být 80 procent vozidel vyráběných ve Francii schopno autonomní jízdy s určitým omezením (patrně tedy s autonomitou na stupni 3), deset procent pak má mít autonomitu na stupni 4 a 5, tedy tu úplně nejvyšší. Těžko posoudit, zda je možné takové cíle zvládnout do roku 2030, aby to fungovalo ku prospěchu lidstva.

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Belgický premiér po krizi kvůli migračnímu paktu oznámil demisi Belgický premiér po krizi kvůli migračnímu paktu oznámil demisi

Belgický premiér Charles Michel před poslanci oznámil…

E15 pokřtila magazín Elita byznysu. Na oslavu dorazili špičkoví podnikatelé i designéři E15 pokřtila magazín Elita byznysu. Na oslavu dorazili špičkoví podnikatelé i designéři

Elita byznysu, exkluzivní magazín deníku E15 pod značkou…

Konečné stanice metra B se stanou dopravními uzly Konečné stanice metra B se stanou dopravními uzly

Ačkoli se Praha 13 a Praha 14 nacházejí na opačných…

Na varování před Huawei a ZTE reaguje i část bank, Moneta prověřuje své systémy Na varování před Huawei a ZTE reaguje i část bank, Moneta prověřuje své systémy

K technologiím čínských firem Huawei a ZTE se po varování…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Octavia G-Tec 1.5 TSI má české ceny. Zdražení se dalo čekat Škoda Octavia G-Tec 1.5 TSI má české ceny. Zdražení se dalo čekat

Octavia spalující stlačený zemní plyn i benzin na podzim…

Lincoln vrací do hry sebevražedné dveře. Oslavuje výročí Continentalu Lincoln vrací do hry sebevražedné dveře. Oslavuje výročí Continentalu

Lincoln se po letech rozhodl svou limuzínu Continental…

 





 
Škodu Octavii opět pořídíte na CNG. Na kolik přijde nový motor 1.5 TSI?

Škodu Octavii opět pořídíte na CNG. Na kolik přijde nový motor 1.5 TSI?

Včera

Škoda Octavia G-Tec letos prodělala více změn než před dvěma lety v rámci faceliftu. Nový motor je jen jednou z provedených úprav.




Blesk.cz

Strach o Zemanovo zdraví: Ovčáček o dovolené prolomil mlčení o prezidentovi

Strach o Zemanovo zdraví: Ovčáček o dovolené…

Na Hradě si na konec roku naplánovali dovolenou a s jedinou výjimkou chtěli tiše odpočívat. Dlouho jim to ale…

Módní policie: Kolotoč, provinčnost, minimalismus! Všichni se snaží a málokdo vyhrává

Módní policie: Kolotoč, provinčnost, minimalismus!…

Spousta party, komerčních prezentací, tiskovek. Také filmové a divadelní premiéry. Občas velkého gala hodný…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Chomutov - Kometa 6:4. Piráti se odlepili od dna, Plekanec bodoval

SESTŘIH: Chomutov - Kometa 6:4. Piráti se odlepili…

V předehrávce 27. kola Tipsport extraligy mezi Chomutovem a obhájcem titulu Brna se děly věci! Chomutovští vedli…

Slavia hlásí posily: Jistí už jsou Masopust a Ševčík, blízko je Král

Slavia hlásí posily: Jistí už jsou Masopust a…

První dvě zimní posily fotbalistů Slavie Lukáš Masopust a Petr Ševčík podepsali v Edenu smlouvy na tři a půl…

 

Reflex.cz

Mejdany, večírky a zahradní slavnosti. I tak žil prezident Václav Havel

Mejdany, večírky a zahradní slavnosti. I tak žil…

Žádný jiný fotograf neznal Václava Havla tak dobře jako Oldřich Škácha. Od 70. let zvěčnil prvního…

Europranýřování Babiše je lákavé, ale neprozíravé

Europranýřování Babiše je lákavé, ale neprozíravé

Andrej Babiš se nikdy neměl stát ministrem financí, natož premiérem. Jak kvůli svému byznysu, který je nezdravě…