Quant F: Evoluční e-Sportlimousine po roce v Ženevě

 

Vývoj čtyřmístného supersportovního Quantu se nezastavil. Dostal nastavitelný zadní spoiler, novou převodovku, je výkonnější a má větší nádrže na elektrolyt.

Na loňském autosalonu v Ženevě představila lichtenštejnská firma nanoFlowcell AG čtyřmístnou „placku“ e-Sportlimousine. 5,25 m dlouhý sedan připomínal svou vizáží spíše supersporty a výkony to potvrzovaly. Čtyři elektromotory měly celkový krátkodobý výkon až 680 kW a auto díky zim zrychlilo z klidu na 100 km/h na 2,8 s. Výrobce u něj udával maximální rychlost 380 km/h a jízdní dosah 600 km. Přitom šlo opravdu o elektromobil. Byl totiž vybaven elektrochemickým akumulátorem z vlastního vývoje, jehož membránami proudil elektrolyt, který cirkuloval mezi dvojicí nádrží. Článek byl stejně těžký jako běžný lithium-iontový, ale měl pětkrát větší výkonnost.

Vývoj vozu vedl Švýcar Nunzio La Vecchia. V červenci 2014 získal prototyp, jehož futuristický poháněcí systém připomíná spíše vodíková auta, homologaci a registrační značku. Nyní se před letošní Ženevou ukazuje další verze, evoluční červený model F. Loňské „éčko“ sice odkazovalo na elektromotory, ale proč nepokračovat dál v abecedě?

Ač rudé auto vypadá skoro stejně, nezměnila se jen barva. Ve skutečnosti má totiž nový karbonový monokok, který poskytuje více místa posádce. A také tenčí A-sloupky kvůli lepšímu výhledu, zvětšila se i vnější zpětná zrcátka. Dvojice obřích vzhůru výklopných dveří mu zůstala, ani celková délka se nezměnila. Na přídi najdeme nová světla QUANTeYES (s přepisem si ve Vaduzu opravdu vyhrají a písmeno e tak úplně zmizet nemůže, že?), zadní spoiler se zase vysouvá už při překročení 80 km/h a má dvě polohy. Výkon motorů stoupl už na opravdu hypersportovních 802 kW, přední jsou odpojitelné, takže se ze čyřkolky stane auto se zadním pohonem. Novinkou je taktéž dvoustupňová samočinná převodovka z vlastních konstrukčních kanceláří.

Místo vodíku a kyslíku v běžných palivových článcích se stále používá elektrolyt ve dvou nádržích (s kladným a záporným nábojem) o celkovém objemu 500 l, kapacita se tedy zvýšila o 100 l. Jeho přečerpáváním vzniká energie k pohonu. Baterie pracují při 50 ampérech, ty jsou schopny dodávat nové vyrovnávací paměti, krátkodobě je ale k dispozici až 2000 A, pokud auto potřebuje opravdu plný výkon. Jmenovité napětí se zvedlo ze 600 na 735 V, pro normální provoz se však počítá s maximálně 400 V.

Akční rádius pochází asi odněkud z vesmíru, dosahuje až 800 km, přitom k této hodnotě opravdu nepomáhá žádný konvenční spalovací agregát. Nejvyšší rychlost je tentokrát udávána „přes 300 km/h“. I Quant F čeká homologace včetně nárazových zkoušek, které proběhnou v USA a Německu. Alespoň kusová výroba je ale stále v nedohlednu. Evoluční prototyp budeme moci spatřit naživo 3. března na prestižní švýcarské výstavě.

Psali jsme: Quant e-Sportlimousine má homologaci, připravuje se sériová výroba

Spolupracujeme s TipCars.com
Zdroj: nanoFlowcell, Carscoops, WCF

Štítky Elektromobil Ženeva 2015 Supersport

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před…

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 





 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Dnes 18:50

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

Jermanová „zařízla“ koalici: Středočeské ANO vypovědělo smlouvu Starostům a ODS

Jermanová „zařízla“ koalici: Středočeské ANO…

Hnutí ANO vypovědělo ve Středočeském kraji koaliční smlouvu svým partnerům. Pakt ANO, STAN, ODS a Nezávislých…

 

iSport.cz

Je zdravý a vládne! Stamkos se vrátil po 11 měsících a je nejlepší v NHL

Je zdravý a vládne! Stamkos se vrátil po 11 měsících…

Před uplynulým ročníkem byli hokejisté Tampy Bay považování za favorita na Stanley Cup. Místo toho klub po dvou…

Ztráta pro Spartu! Kadlec má trhlinu ve svalu, bude chybět několik týdnů

Ztráta pro Spartu! Kadlec má trhlinu ve svalu, bude…

Fotbalisté Sparty se budou muset v nejbližších zápasech obejít bez útočníka Václava Kadlece, který si v úvodu…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…