Quant F: Evoluční e-Sportlimousine po roce v Ženevě

 

Vývoj čtyřmístného supersportovního Quantu se nezastavil. Dostal nastavitelný zadní spoiler, novou převodovku, je výkonnější a má větší nádrže na elektrolyt.

Na loňském autosalonu v Ženevě představila lichtenštejnská firma nanoFlowcell AG čtyřmístnou „placku“ e-Sportlimousine. 5,25 m dlouhý sedan připomínal svou vizáží spíše supersporty a výkony to potvrzovaly. Čtyři elektromotory měly celkový krátkodobý výkon až 680 kW a auto díky zim zrychlilo z klidu na 100 km/h na 2,8 s. Výrobce u něj udával maximální rychlost 380 km/h a jízdní dosah 600 km. Přitom šlo opravdu o elektromobil. Byl totiž vybaven elektrochemickým akumulátorem z vlastního vývoje, jehož membránami proudil elektrolyt, který cirkuloval mezi dvojicí nádrží. Článek byl stejně těžký jako běžný lithium-iontový, ale měl pětkrát větší výkonnost.

Vývoj vozu vedl Švýcar Nunzio La Vecchia. V červenci 2014 získal prototyp, jehož futuristický poháněcí systém připomíná spíše vodíková auta, homologaci a registrační značku. Nyní se před letošní Ženevou ukazuje další verze, evoluční červený model F. Loňské „éčko“ sice odkazovalo na elektromotory, ale proč nepokračovat dál v abecedě?

Ač rudé auto vypadá skoro stejně, nezměnila se jen barva. Ve skutečnosti má totiž nový karbonový monokok, který poskytuje více místa posádce. A také tenčí A-sloupky kvůli lepšímu výhledu, zvětšila se i vnější zpětná zrcátka. Dvojice obřích vzhůru výklopných dveří mu zůstala, ani celková délka se nezměnila. Na přídi najdeme nová světla QUANTeYES (s přepisem si ve Vaduzu opravdu vyhrají a písmeno e tak úplně zmizet nemůže, že?), zadní spoiler se zase vysouvá už při překročení 80 km/h a má dvě polohy. Výkon motorů stoupl už na opravdu hypersportovních 802 kW, přední jsou odpojitelné, takže se ze čyřkolky stane auto se zadním pohonem. Novinkou je taktéž dvoustupňová samočinná převodovka z vlastních konstrukčních kanceláří.

Místo vodíku a kyslíku v běžných palivových článcích se stále používá elektrolyt ve dvou nádržích (s kladným a záporným nábojem) o celkovém objemu 500 l, kapacita se tedy zvýšila o 100 l. Jeho přečerpáváním vzniká energie k pohonu. Baterie pracují při 50 ampérech, ty jsou schopny dodávat nové vyrovnávací paměti, krátkodobě je ale k dispozici až 2000 A, pokud auto potřebuje opravdu plný výkon. Jmenovité napětí se zvedlo ze 600 na 735 V, pro normální provoz se však počítá s maximálně 400 V.

Akční rádius pochází asi odněkud z vesmíru, dosahuje až 800 km, přitom k této hodnotě opravdu nepomáhá žádný konvenční spalovací agregát. Nejvyšší rychlost je tentokrát udávána „přes 300 km/h“. I Quant F čeká homologace včetně nárazových zkoušek, které proběhnou v USA a Německu. Alespoň kusová výroba je ale stále v nedohlednu. Evoluční prototyp budeme moci spatřit naživo 3. března na prestižní švýcarské výstavě.

Psali jsme: Quant e-Sportlimousine má homologaci, připravuje se sériová výroba

Spolupracujeme s TipCars.com
Řidiči autobusů budou stávkovat. Chtějí dostat víc Řidiči autobusů budou stávkovat. Chtějí dostat víc

Stávka řidičů linkových autobusů kvůli nízkým mzdám se…

Chovanec se dohodl s Babišem. Platy policistů a hasičů porostou Chovanec se dohodl s Babišem. Platy policistů a hasičů porostou

Policisté, hasiči, celníci či vězeňští dozorci si od…

Fotokvíz: Poznáte lokomotivy, které křižují Českou republiku? Fotokvíz: Poznáte lokomotivy, které křižují Českou republiku?

Lachtan,Laminátka,Brejlovec, Bardotka, Plecháč, Krokodýl,…

Jaderný obr, který chtěl dostavět Temelín, vyhlásil bankrot Jaderný obr, který chtěl dostavět Temelín, vyhlásil bankrot

Americký dodavatel jaderných technologií Westinghouse…

 
Zdroj: nanoFlowcell, Carscoops, WCF
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

 






 
VW Arteon odhalil technická data. Jak rychlý je nástupce Passatu CC?

VW Arteon odhalil technická data. Jak rychlý je nástupce Passatu CC?

Dnes 12:49

Nástupce Volkswagenu (Passat) CC bude v době zahájení prodeje dostupný výhradně s dvěma vrcholnými motory, 2.0 TDI a 2.0 TSI.




Blesk.cz

Boeing se 141 lidmi zachvátily plameny. „Letadlo se nezastavitelně řítilo“

Boeing se 141 lidmi zachvátily plameny. „Letadlo se…

Peruánský komerční let se 141 lidmi na palubě byl nucen v noci z úterý na středu nouzově přistát poté, co se u…

Je líný, tvrdil lékař rodičům. Adámkovi (4) pak našli nevyléčitelnou nemoc

Je líný, tvrdil lékař rodičům. Adámkovi (4) pak…

Adámek (4) se narodil jako zdravý kluk a nic nenasvědčovalo tomu, že je něco v nepořádku. Když mu byly tři…

 

iSport.cz

Dojemné loučení se Strachovou! Budeš mi chybět, smutní slovenská hvězda

Dojemné loučení se Strachovou! Budeš mi chybět,…

Mají toho hodně společného. Obě už s třicítkou za zády, obě šťastně vdané, obě překonaly spoustu zdravotních i…

Zlomí rekord? Začíná hon na Neymara a spol., cena nejde pod tři miliardy

Zlomí rekord? Začíná hon na Neymara a spol., cena…

Jaro je sotva v rozpuku, světové velkokluby už se ale chystají rozbít prasátko a rozjet pořádné letní utrácení.…

 

Reflex.cz

Babiš to dal bez Andreje

Babiš to dal bez Andreje

Ministr financí Andrej Babiš jde, jak je ostatně jeho zvykem, s lidem. Sotva se rozjela EET, už se začalo v…

Meteorologové uznali nový typ mraku, pojmenovali ho „Drsňák“

Meteorologové uznali nový typ mraku, pojmenovali ho „Drsňák“

Je to jako když vzhlédnete do rozbouřeného moře. Shluky oblaků jsou malé a pravidelné a působí místy až děsivě.…