Quant F: Evoluční e-Sportlimousine po roce v Ženevě

 

Vývoj čtyřmístného supersportovního Quantu se nezastavil. Dostal nastavitelný zadní spoiler, novou převodovku, je výkonnější a má větší nádrže na elektrolyt.

Na loňském autosalonu v Ženevě představila lichtenštejnská firma nanoFlowcell AG čtyřmístnou „placku“ e-Sportlimousine. 5,25 m dlouhý sedan připomínal svou vizáží spíše supersporty a výkony to potvrzovaly. Čtyři elektromotory měly celkový krátkodobý výkon až 680 kW a auto díky zim zrychlilo z klidu na 100 km/h na 2,8 s. Výrobce u něj udával maximální rychlost 380 km/h a jízdní dosah 600 km. Přitom šlo opravdu o elektromobil. Byl totiž vybaven elektrochemickým akumulátorem z vlastního vývoje, jehož membránami proudil elektrolyt, který cirkuloval mezi dvojicí nádrží. Článek byl stejně těžký jako běžný lithium-iontový, ale měl pětkrát větší výkonnost.

Vývoj vozu vedl Švýcar Nunzio La Vecchia. V červenci 2014 získal prototyp, jehož futuristický poháněcí systém připomíná spíše vodíková auta, homologaci a registrační značku. Nyní se před letošní Ženevou ukazuje další verze, evoluční červený model F. Loňské „éčko“ sice odkazovalo na elektromotory, ale proč nepokračovat dál v abecedě?

Ač rudé auto vypadá skoro stejně, nezměnila se jen barva. Ve skutečnosti má totiž nový karbonový monokok, který poskytuje více místa posádce. A také tenčí A-sloupky kvůli lepšímu výhledu, zvětšila se i vnější zpětná zrcátka. Dvojice obřích vzhůru výklopných dveří mu zůstala, ani celková délka se nezměnila. Na přídi najdeme nová světla QUANTeYES (s přepisem si ve Vaduzu opravdu vyhrají a písmeno e tak úplně zmizet nemůže, že?), zadní spoiler se zase vysouvá už při překročení 80 km/h a má dvě polohy. Výkon motorů stoupl už na opravdu hypersportovních 802 kW, přední jsou odpojitelné, takže se ze čyřkolky stane auto se zadním pohonem. Novinkou je taktéž dvoustupňová samočinná převodovka z vlastních konstrukčních kanceláří.

Místo vodíku a kyslíku v běžných palivových článcích se stále používá elektrolyt ve dvou nádržích (s kladným a záporným nábojem) o celkovém objemu 500 l, kapacita se tedy zvýšila o 100 l. Jeho přečerpáváním vzniká energie k pohonu. Baterie pracují při 50 ampérech, ty jsou schopny dodávat nové vyrovnávací paměti, krátkodobě je ale k dispozici až 2000 A, pokud auto potřebuje opravdu plný výkon. Jmenovité napětí se zvedlo ze 600 na 735 V, pro normální provoz se však počítá s maximálně 400 V.

Akční rádius pochází asi odněkud z vesmíru, dosahuje až 800 km, přitom k této hodnotě opravdu nepomáhá žádný konvenční spalovací agregát. Nejvyšší rychlost je tentokrát udávána „přes 300 km/h“. I Quant F čeká homologace včetně nárazových zkoušek, které proběhnou v USA a Německu. Alespoň kusová výroba je ale stále v nedohlednu. Evoluční prototyp budeme moci spatřit naživo 3. března na prestižní švýcarské výstavě.

Psali jsme: Quant e-Sportlimousine má homologaci, připravuje se sériová výroba

Spolupracujeme s TipCars.com
Ruský Ruský "Zuckerberg" vyhlásil válku Putinovi

Pavel Durov vyhlásil digitální válku ruskému režimu a…

Poslanci ČSSD se nabídkou ANO na sestavení vlády zatím nezabývali Poslanci ČSSD se nabídkou ANO na sestavení vlády zatím nezabývali

Poslanci ČSSD dnes večer nemluvili o nabídce pro vládní…

Spojené státy blokují vydávání víz Rusům, stěžuje si Moskva Spojené státy blokují vydávání víz Rusům, stěžuje si Moskva

Spojené státy záměrně blokují vydávání vstupních víz…

 
Zdroj: nanoFlowcell, Carscoops, WCF

Štítky Elektromobil Ženeva 2015 Supersport

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu

Audi vám tuto část své historie nejspíše připomínat…

Lada Vesta Cross už je také jako sedan. Navoněné crossovery strčí do kapsy Lada Vesta Cross už je také jako sedan. Navoněné crossovery strčí do kapsy

Po sedanu, kombi, a oplastovaném praktičtějším provedení…

 





 
Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Včera

Model 2101 byl v roce 1970 prvním sériovým autem nově založené automobilky v městě Toljatti. Vyráběl se až do roku 1988.




Blesk.cz

Pšeničné pečivo způsobuje závislost, varuje expert. Každý Čech ho ročně sní 48 kilo

Pšeničné pečivo způsobuje závislost, varuje expert.…

Milujete k snídani kaiserku namazanou máslem, nebo dokonce dvě? A co rohlík s marmeládou k odpolední svačině? A…

Kuny, opilí zloději i vichřice: Chataři pláčou nad škodami, jak objekty správně pojistit?

Kuny, opilí zloději i vichřice: Chataři pláčou nad…

Někteří chataři a chalupáři se v těchto dnech vrací po dlouhé době na obhlídku svých objektů a často utrpí šok.…

 

iSport.cz

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a farem, ale i mazáci

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a…

Sotva skončil jeden velký turnaj, prakticky hned je tu další. Na ZOH v Pchjongčchangu se umístil český tým pod…

MS v hokeji 2018: Kde se bude hrát? Kodaň a Herning - dánské Kladno

MS v hokeji 2018: Kde se bude hrát? Kodaň a Herning…

Jednu velkou premiéru má mistrovství světa v ledním hokeji 2018. Vůbec poprvé se elitní divize světového…

 

Reflex.cz

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Napadlo vás někdy, že i smlouva o vašich penězích může být „skrytě politicky korektní“? Ne? Tak já vám ukážu, že…

Playboy pro ajťáky: Časopis, který by v dnešní době byl nepochybně označen za sexistický

Playboy pro ajťáky: Časopis, který by v dnešní době…

Računari znamená v bosenštině prostě „počítače“. Stejný název nesl i v bývalé Jugoslávii proslulý časopis, jenž…