Quant F: Evoluční e-Sportlimousine po roce v Ženevě

 

Vývoj čtyřmístného supersportovního Quantu se nezastavil. Dostal nastavitelný zadní spoiler, novou převodovku, je výkonnější a má větší nádrže na elektrolyt.

Na loňském autosalonu v Ženevě představila lichtenštejnská firma nanoFlowcell AG čtyřmístnou „placku“ e-Sportlimousine. 5,25 m dlouhý sedan připomínal svou vizáží spíše supersporty a výkony to potvrzovaly. Čtyři elektromotory měly celkový krátkodobý výkon až 680 kW a auto díky zim zrychlilo z klidu na 100 km/h na 2,8 s. Výrobce u něj udával maximální rychlost 380 km/h a jízdní dosah 600 km. Přitom šlo opravdu o elektromobil. Byl totiž vybaven elektrochemickým akumulátorem z vlastního vývoje, jehož membránami proudil elektrolyt, který cirkuloval mezi dvojicí nádrží. Článek byl stejně těžký jako běžný lithium-iontový, ale měl pětkrát větší výkonnost.

Vývoj vozu vedl Švýcar Nunzio La Vecchia. V červenci 2014 získal prototyp, jehož futuristický poháněcí systém připomíná spíše vodíková auta, homologaci a registrační značku. Nyní se před letošní Ženevou ukazuje další verze, evoluční červený model F. Loňské „éčko“ sice odkazovalo na elektromotory, ale proč nepokračovat dál v abecedě?

Ač rudé auto vypadá skoro stejně, nezměnila se jen barva. Ve skutečnosti má totiž nový karbonový monokok, který poskytuje více místa posádce. A také tenčí A-sloupky kvůli lepšímu výhledu, zvětšila se i vnější zpětná zrcátka. Dvojice obřích vzhůru výklopných dveří mu zůstala, ani celková délka se nezměnila. Na přídi najdeme nová světla QUANTeYES (s přepisem si ve Vaduzu opravdu vyhrají a písmeno e tak úplně zmizet nemůže, že?), zadní spoiler se zase vysouvá už při překročení 80 km/h a má dvě polohy. Výkon motorů stoupl už na opravdu hypersportovních 802 kW, přední jsou odpojitelné, takže se ze čyřkolky stane auto se zadním pohonem. Novinkou je taktéž dvoustupňová samočinná převodovka z vlastních konstrukčních kanceláří.

Místo vodíku a kyslíku v běžných palivových článcích se stále používá elektrolyt ve dvou nádržích (s kladným a záporným nábojem) o celkovém objemu 500 l, kapacita se tedy zvýšila o 100 l. Jeho přečerpáváním vzniká energie k pohonu. Baterie pracují při 50 ampérech, ty jsou schopny dodávat nové vyrovnávací paměti, krátkodobě je ale k dispozici až 2000 A, pokud auto potřebuje opravdu plný výkon. Jmenovité napětí se zvedlo ze 600 na 735 V, pro normální provoz se však počítá s maximálně 400 V.

Akční rádius pochází asi odněkud z vesmíru, dosahuje až 800 km, přitom k této hodnotě opravdu nepomáhá žádný konvenční spalovací agregát. Nejvyšší rychlost je tentokrát udávána „přes 300 km/h“. I Quant F čeká homologace včetně nárazových zkoušek, které proběhnou v USA a Německu. Alespoň kusová výroba je ale stále v nedohlednu. Evoluční prototyp budeme moci spatřit naživo 3. března na prestižní švýcarské výstavě.

Psali jsme: Quant e-Sportlimousine má homologaci, připravuje se sériová výroba

Spolupracujeme s TipCars.com
Počet státních zaměstnanců dál roste, stát dá příští rok na jejich platy 210 miliard Počet státních zaměstnanců dál roste, stát dá příští rok na jejich platy 210 miliard

Výdaje na platy zaměstnanců státu by měly v příštím roce…

O důvěru v další členy vedení strany by se hlasovat nemělo, tvrdí předseda ČSSD Hamáček O důvěru v další členy vedení strany by se hlasovat nemělo, tvrdí předseda ČSSD Hamáček

Předseda ČSSD a vicepremiér Jan Hamáček nechce, aby širší…

Uber se pouští do agenturního zaměstnávání Uber se pouští do agenturního zaměstnávání

Společnost Uber nechce nabízet jen levné svezení, ale i…

V Afghánistánu začaly odkládané volby, Tálibán hrozí útoky V Afghánistánu začaly odkládané volby, Tálibán hrozí útoky

V Afghánistánu začaly několikrát odložené parlamentní…

 
Zdroj: nanoFlowcell, Carscoops, WCF

Štítky Elektromobil Ženeva 2015 Supersport

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
V Česku dnes koupíte nové auto se zárukou už za 170.000 Kč. Co od něj čekat? V Česku dnes koupíte nové auto se zárukou už za 170.000 Kč. Co od něj čekat?

Pořídit dnes nové auto se zárukou za méně než 200.000…

Přísná pravidla pro STK se změní. Platila jenom pár týdnů Přísná pravidla pro STK se změní. Platila jenom pár týdnů

Deník E15 tento týden upozornil na velice přísná pravidla…

 





 
Kvalifikace motocyklové VC Japonska 2018: Nejrychlejší Dovizioso,  Bagnaia a Rodrigo

Kvalifikace motocyklové VC Japonska: Dovizioso Nejrychlejší

Dnes 09:20

Kvalifikační souboje na VC Japonska silničních motocyklů vyhráli v jednotlivých kubaturách Andrea Dovizioso (MotoGP), Francesco Bagnaia (Moto2) a Gabriel Rodrigo (Moto3).




Blesk.cz

Šokující záběry: Dítě mačká hady a hrabe v jejich klubku!

Šokující záběry: Dítě mačká hady a hrabe v jejich klubku!

V Česku ještě doznívá panika po útěku smrtelně jedovaté mamby zelené, která v pražských Hlubočepích uštkla její…

Překvapení na premiéře: Vojta Dyk slavil triumf bez Vilhelmové! Proč zase chyběla?

Překvapení na premiéře: Vojta Dyk slavil triumf bez…

Tleskalo mu celé karlínské divadlo, svůj triumf si Vojta Dyk (33) ale vychutnal jen napůl. V hledišti mu drželi…

 

iSport.cz

Hašek odmítl střídat zraněného syna: Byl protivnej, ale nemohlo se to zhoršit

Hašek odmítl střídat zraněného syna: Byl protivnej,…

Konečně šel do zápasu v plné síle, během reprezentační pauzy dotrénoval kondiční manko. Martin Hašek ale vydržel…

Skuhravý o Opavě: Její trenér musí být génius. Přišlo mi nefér, co řekl

Skuhravý o Opavě: Její trenér musí být génius.…

Dukla vs. Opava jako jeden ze šlágrů kola FORTUNA:LIGY? Před sezonou by to znělo jako nepovedený vtip, v neděli…

 

Reflex.cz

Jak chutná veverka aneb Co se v současnosti vaří na televizní obrazovce

Jak chutná veverka aneb Co se v současnosti vaří na…

Pořady o vaření už nejsou takovou sázkou na jistotu. Samotný fakt, že se před kamerou bude vařit, není zárukou…

Devět z deseti vozů nemusí projít STK. Nová pravidla jsou příliš přísná

Devět z deseti vozů nemusí projít STK. Nová pravidla…

Nová metodika, kterou ministerstvo dopravy od října zavedlo pro stanice technické kontroly, vyvolala u mechaniků…