Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Radikální Volkswagen Golf R 400 nebude mít 400 koní, ale více

Aleš Dragoun
Diskuze (36)
Volkswagenu už nestačí třísetkoňový Golf R a míří mnohem výše. Sériová verze pekingského konceptu R 400 se však se čtyřsethlavým stádem také nespokojí!

O to, že se produkčního Golfu R 400 dočkáme, již teď nemůže být nejmenších pochyb. V zaprášeném koutku duše jsme si ho přáli a krátce po čínské premiéře se naše touhy přesunuly z hypotetické roviny do reality. Pekingská studie jí ostatně zase příliš vzdálená nebyla. Třídveřový „supergolf“ poháněl přeplňovaný benzinový čtyřválcový dvoulitr naladěný na 294 kW. Ten mu umožňoval vystřelit z klidu na stovku za takřka supersportovních 3,9 s a elektronika mu přistřihla křídla až ve 280 km/h.

Šéf výzkumu a vývoje Volkswagenu Heinz-Jakob Neusser jeho vývoj nedávno potvrdil. Tento týden na sympóziu ve Vídni dokonce řekl, že „by mohl dávat více než 400 koňských sil“. Určitě nemluvil jen tak do větru, protože konference o motorech se zúčastnili i jeho nadřízení, konkrétně předseda dozorčí rady Ferdinand Piëch a generální ředitel Martin Winterkorn. Že Neusser nenosil dříví do lesa a nepouštěl si před svými šéfy ústa na procházku, je naprosto evidentní.

Do série přežije i čtyřkolka 4Motion se spojkou Haldex páté generace, přenášet sílu (asi také více než 450 N.m) jen na předek by i přes moderní elektroniku bylo hrou s ohněm. O to se bude znovu starat šestistupňová dvouspojková převodovka DSG. Produkční auto může být díky větší porci výkonu ještě rychlejší, zejména v akceleraci. Maximálka zůstane z bezpečnostních důvodů asi zachována. I když, omezovač se pochopitelně dá deaktivovat, třeba se dotyčné položky dočkáme v příplatcích...

V tuto chvíli je logicky předčasné spekulovat o tom, kolik si Němci za ultra hot-hatch naúčtují. V tomto případě se Volkswagen svému názvu vzdálí určitě hodně... Ale to se jaksi očekává. Legendární GTI i R každopádně dostanou hodně nadupaného mladšího sourozence. Kdy? To se také logicky ještě neví. Už aby to ale bylo!

Aleš Dragoun
Diskuze (36)
Avatar - white label
13. 5. 2014 14:29
Re: no ja radsej toyotu GT86 alebo mazdu MX5
Tak tím spíš bys mohl fundovaně odpovědět na moji úvodní otázku z předchozí reakce.
Mimochodem citace ze vzpomínaného testu ke 100%ní denní použitelnosti GR, přičemž podobné hodnocení je i v dalších testech GR:
"Faktem však zůstává, že si koupí Volkswagenu Golf R v podstatě pořizujete dvě auta v jednom. Jedno stoprocentně naplní úkony denní potřeby a druhé ukojí vaše „závodnické“ choutky na okruhu nebo oblíbené okresce. "

V českém ceníku zřejmě nebude, to ale ještě neznamená, že by ti ho neuměli přivézt... a v případném dovozu z D taky nevidím žádný větší problém.
13. 5. 2014 14:06
Re: no ja radsej toyotu GT86 alebo mazdu MX5
treba proto ze jsem se v danem Golfu R svezl? mam dojem ze je to presne ten co melo na testy i A.cz

koukam na ceny do nemcka, proto uvadim eura, u nas se ta 400+ konovka prodavat urcite nebude
Avatar - white label
13. 5. 2014 11:59
Re: no ja radsej toyotu GT86 alebo mazdu MX5
Zkus být konečně trochu konkrétní, v čem je tedy (podle tebe) běžný GR (300PS + AWD s možností adaptivního podvozku) ultimativnější, než třeba M4 431PS + RWD)?
Kam na ty info chodíš, GR nezačíná nad milionem, ale dokonce těsně pod 900 tis. Kč!, navíc se základní výbavou o které se ti u prémie může zdát.
[odkaz]
Tvé další "kalkulace" ("10-20k euro" apod.) raději nekomentuji a jestli je u tebe např. "jen nějaký" půl milion Kč zanedbatelný rozdíl, pak je diskuse na tohle téma marná.
13. 5. 2014 10:22
Re: no ja radsej toyotu GT86 alebo mazdu MX5
ja po Praze jako daily car pouzivam zcela vpohode Audi A6 Avant, takze nevidim duvod proc by to neslo s obdobne velkyma modelama u jinych lidi

ano S4 ma jen nejakych 330 koni, a M3/M4 se jde dennodenne pouzivat zcela vpohode a jsou to velice pohodlna auta prave na to denni pouzivani, kolega takto provozuje prave M3 posledni generace a nepohodlne to opravdu neni, podvozkove je to jeste odladene tak aze to neni ultimatni masina, cos se neda rici jiz ani o "zakladnim" Golfu R, tohle bude tedy spise ultimatnejsi stroj

a cena, zatim spekulativni ale lacine to jiste nebude, Rko zacina nad 1 megem a u tohohle bych videl cenu zas o dalsich 10-20k euro vetsi zcela vpohode, jiste to bude limitka, cenove jsem pote tedy od M3/M4 jen nejakych 10-17k euro, proste drahe auto pro par fanousku :-)
Avatar - white label
13. 5. 2014 08:48
Re: no ja radsej toyotu GT86 alebo mazdu MX5
Taky nikde netvrdím, že to musí být úplně stejně přívětivé jako třeba právě GGTI, na druhou stranu to pořád bude Golf R (i když s o třetinu navýšeným výkonem), který je jako daily car úplně v pohodě. V čem by měla být "civilnější" třeba ta M4 s ještě větším výkonem a RWD?
Jinak S4 má do 400PS hodně daleko a S6 je pětimetrové auto, takže jako daily car to nevidím jako úplně nejlepší příklad, a to se raději nebavím o cenové (ne)srovnatelnosti tebou uvedených příkladů. To, že jsi ke GR 400 vytáhl prémii, navíc minimálně o třídu vyšší, je docela výmluvné.