Radikální Volkswagen Golf R 400 nebude mít 400 koní, ale více
O to, že se produkčního Golfu R 400 dočkáme, již teď nemůže být nejmenších pochyb. V zaprášeném koutku duše jsme si ho přáli a krátce po čínské premiéře se naše touhy přesunuly z hypotetické roviny do reality. Pekingská studie jí ostatně zase příliš vzdálená nebyla. Třídveřový „supergolf“ poháněl přeplňovaný benzinový čtyřválcový dvoulitr naladěný na 294 kW. Ten mu umožňoval vystřelit z klidu na stovku za takřka supersportovních 3,9 s a elektronika mu přistřihla křídla až ve 280 km/h.
Šéf výzkumu a vývoje Volkswagenu Heinz-Jakob Neusser jeho vývoj nedávno potvrdil. Tento týden na sympóziu ve Vídni dokonce řekl, že „by mohl dávat více než 400 koňských sil“. Určitě nemluvil jen tak do větru, protože konference o motorech se zúčastnili i jeho nadřízení, konkrétně předseda dozorčí rady Ferdinand Piëch a generální ředitel Martin Winterkorn. Že Neusser nenosil dříví do lesa a nepouštěl si před svými šéfy ústa na procházku, je naprosto evidentní.
Do série přežije i čtyřkolka 4Motion se spojkou Haldex páté generace, přenášet sílu (asi také více než 450 N.m) jen na předek by i přes moderní elektroniku bylo hrou s ohněm. O to se bude znovu starat šestistupňová dvouspojková převodovka DSG. Produkční auto může být díky větší porci výkonu ještě rychlejší, zejména v akceleraci. Maximálka zůstane z bezpečnostních důvodů asi zachována. I když, omezovač se pochopitelně dá deaktivovat, třeba se dotyčné položky dočkáme v příplatcích...
V tuto chvíli je logicky předčasné spekulovat o tom, kolik si Němci za ultra hot-hatch naúčtují. V tomto případě se Volkswagen svému názvu vzdálí určitě hodně... Ale to se jaksi očekává. Legendární GTI i R každopádně dostanou hodně nadupaného mladšího sourozence. Kdy? To se také logicky ještě neví. Už aby to ale bylo!