Rally Monte Carlo 2011 – Letošní ročník IRC startuje již dnes

Rally Monte Carlo 2011 – Letošní ročník IRC startuje již dnes

 
 

Sníh, led či mokrý asfalt a nikdo neví co přijde v další zatáčce nad příkrým srázem – takový start obstará legendární soutěž, která startuje již dnes.

A je to tady! Od začátku listopadu, kdy se odehrál poslední podnik loňské sezóny IRC, uběhlo hezkých pár dní a my se nyní můžeme radovat ze startu nové sezóny IRC – ročníku 2011. Vítejte!

O úvodní soutěž se postará legenda mezi rallypodniky – Rally Monte Carlo. Pojede se 79. ročník (potřetí v rámci IRC), ale to nic nemění na faktu, že se pojede přesně 100 let po prvním ročníku této vskutku famózní soutěže. Důvod k oslavám tu tedy je a to jsme ještě nenahlédli do startovní listiny. V té lze totiž napočítat 32 soutěžních speciálů kategorie Super2000 z nichž minimálně desítka se může prát na asfaltových tratích pokrytých sněhem, ledem či vodou o celkové vítězství! Tomu se tedy říká konkurence.

Chybět nebudou zástupci Škody Motorsport v jejichž barvách bude startovat loňský šampión Juho Hanninen (ten bude letos startovat v SWRC a do IRC bude jen sporadicky odskakovat) a jeho týmový kolega Honza Kopecký – ten si pro letošek vytýčil nemalý cíl a sice zisk mistrovského titulu. Dalšími parťáky na Fábiích S2000 budou Freddy Loix a Nicolas Vouilloz (jednorázový start s Fábií) stejně jako norský mladík Andreas Mikkelsen jedoucí za Škodu UK. Poprvé do IRC nakoukne i Němec Mark Wallenwein pilotující taktéž stroj z Mladé Boleslavi.

Francouzská značka Peugeot, jejíž šéf Olivier Quesnel v minulosti několikrát kritizoval tovární tým Škoda za to, že je plně tovární, nasadí v okolí Monaka skutečnou hvězdu – pravidelného účastníka mistrovství světa WRC a loni třetí muže v celkové klasifikaci WRC Pettera Solberga. Ten bude po tratích vodit Peugeot 207 S2000 se startovním číslem 2 a i přesto, že nejlépe v minulosti dojel pátý, nelze od něj čekat nějakou „jízdu na jisté dojetí do cíle.“ Stejně tak lze očekávat lítý boj od Bryana Bouffiera a Guye Wilkse, který k Peugeotu přestoupil od Škodovky a ke stálicím zdejší soutěže patří i Stephane Sarrazin startující taktéž s 207 S2000. Diváci budou mít zajisté velikou radost ze startu legendy se jménem Francois Delecour, který bude taktéž sedlat Peugeot 207 S2000.

Od Fiatu k Peugeotu pro letošní ročník přestoupil Toni Gardemeister stejně jako Giandomenico Basso. Ani jeden z nich nebude chtít zůstat pozadu, zkušenosti s francouzskou technikou jim však doposud chybí. To však není případ Portugalce Bruna Magalhaese, který loni na některých podnicích moc hezky atakoval jedoucí špičku.

Loňský ročník Rally Monte Carlo se odehrál ve znamení soutěžní premiéry Fordu Fiesta S2000. O to, že to byl vítězný debut, se postaral Mikko Hirvonen, kterému sekundoval Julien Maurin. Francouz startuje se stejným vozem i letos, post pomyslné jedničky obsadil Henning Solberg, který se loni s tímto modelem více než slušně sžil.

A minout nemůžeme ani malajský tým Proton, který nasadí dvě Satrie S2000. Za jejich volanty uvidíme Chrise Atkinsona a P-G Anderssona, slušné jezdecké výkony lze tedy očekávat. Jak to dopadne s výdrží samotných speciálů, které jsou osazeny novými motory, uvidíme až na soutěži, doposud se žlutým Protonům moc nevedlo.

Ze zajímavých jmen startovní listiny ještě zmiňme Andrease Aignera s Mitsubishi Lancer Evo X, Vojtu Štajfa se Subaru Impreza STi, Brita Harryho Hunta sedlajícího Citroën DS3 R3T stejně jako českého sympaťáka Jaroslava Orsáka se stejným autem. Předokolku Citroënu bude sedlat i domácí Daniel Elena (ano, navigátor mistra světa Sebastiena Loeba), který se tentokrát objeví za volantem!

Tip: Podívejte se na časový harmonogram a startovní listinu Rally Monte Carlo 2011.

Změna bodování

V letošním ročníku IRC se přechází na nový bodovací systém, který se loni používal v mistrovství světa WRC. Vítěz se tak bude moci radovat z 25 bodů (doposud 10), druhý 18 bodů (doposud 8) atd. Hodnocena bude celá první desítka (doposud body bralo prvních osm). Soutěže ke konci roku – Skotská a Kyperská Rally – budou kvůli menšímu zájmu posádek násobeny koeficientem 1,5 resp. 2,0. Vítěz z Kypru si tak odveze rovnou 50 bodů.

Testování posádek

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Flixbus expanduje na východ, bude jezdit na Ukrajinu Flixbus expanduje na východ, bude jezdit na Ukrajinu

Německý autobusový dopravce Flixbus rozšíří od 27.…

Polovinu Strnadovy opravny letadel ovládnou slovenští miliardáři Polovinu Strnadovy opravny letadel ovládnou slovenští miliardáři

Poloviční podíl v opravně letadel Job Air Technic, která…

Komentář Bohumila Doležala: Polská justice a české trafiky Komentář Bohumila Doležala: Polská justice a české trafiky

V okurkové sezoně se před Obvodním soudem pro Prahu 1…

Zrušení Obamacare Trumpovi neprošlo. Proti byli i někteří republikáni Zrušení Obamacare Trumpovi neprošlo. Proti byli i někteří republikáni

Republikáni v americkém Senátu prozatím zrušení zdravotní…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody? Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody?

Místo velkých pák ručních brzd dnes automobilky dávají…

Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

 





 
Audi A8: Čtyři generace luxusu v hliníkovém hávu

Audi A8: Čtyři generace luxusu v hliníkovém hávu

Dnes 08:00

Audi A8 přineslo čtyřem propojeným kruhům patřičnou prestiž mezi luxusními limuzínami, dodnes soupeří o klienty s BMW a Mercedesem. I v nedávno představené čtvrté generaci...




Blesk.cz

Starší lékaři hrozí, že okamžitě skončí. Vadí jim povinné e-recepty

Starší lékaři hrozí, že okamžitě skončí. Vadí jim…

Počet lékařů, kteří se už zapojili do systému elektronických receptů, se od podzimu loňského roku zdvojnásobil.…

Klíšťata útočí: Jak se nejlépe bránit

Klíšťata útočí: Jak se nejlépe bránit

Sezóna klíšťat je v plném proudu. Přinést si je můžete nejen z lesa, ale i z procházky městským parkem nebo…

 

iSport.cz

Závadové na postup nestačil ani rekord, Baumrtová je na MS v semifinále

Závadové na postup nestačil ani rekord, Baumrtová je…

Simona Baumrtová postoupila na plaveckém mistrovství světa do semifinále také na nejkratší znakařské trati.…

Na Jágra se chystají v šatně Třince. Už máš místo, vzkázal brankář

Na Jágra se chystají v šatně Třince. Už máš místo,…

Zatím žert? Nebo brzy už realita? Legendární útočník Jaromír Jágr po konci na Floridě sice ještě touží…

 

Reflex.cz

Zapomenuté oběti srebrenického masakru: Ženy, které jej přežily, žijí v chudobě na okraji společnosti

Zapomenuté oběti srebrenického masakru: Ženy, které…

Nedaleko průmyslového města Tuzla, které se nachází v severovýchodní části Bosny a Hercegoviny, se nachází osada…

Zemanovo zdraví je veřejná věc. Prezident začíná být dementní, obává se neurolog Stránský

Zemanovo zdraví je veřejná věc. Prezident začíná být…

Neurolog Martin Jan Stránský má vážné pochyby o psychické kondici prezidenta Miloše Zemana. Sleduje u něj…