Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Range Rover Evoque MY16: V České republice od 973 tisíc korun

Aleš Dragoun
Diskuze (10)
U příležitosti představení modernizovaného Range Roveru pro modelový rok 2016 v Ženevě oznámil český importér ceny základních motorizací.

Nový model, který už nese s předstihem letopočet 2016, dostal přepracovaný přední nárazník se zvětšenými přívody vzduchu a výhradně adaptivní LED světla včetně štíhlých mlhovek. Zlepšení výkonu i úspora energie zde byly na prvním místě, design přídě je osobitější. Směrovky se přestěhovaly k denním diodám. Maska chladiče má nyní dvě masivní horizontální příčky, ostřejší modely dostaly šestihrannou s výraznější mřížkou. Kapotou třídveřových verzí s výdechy se chlubí nově i pětidveřové ve výbavách HSE Dynamic a nejvyšší Autobiography, možnosti dvoubarevných kombinací s kontrastně lakovanými střechami zůstávají. Litá kola budou k mání ve třech nových provedeních.

V interiéru se proměnily přístroje, dveřní výplně, přibyly luxusní měkčené materiály v celkem 13 barevných kombinacích. Základní modely dostaly textilní potahy nových sedadel, špičkové mají kožené čalounění a elektricky polohovatelné sedačky i s masážní funkcí. Zmíněná Autobiography nabízí kabinu dokonce v třešňové červeni. Osvětlení interiéru je vždy individuálně nastavitelné.

Nejdůležitější změny se však ukrývají v útrobách pod kapotou. Čtyřválcový celohliníkový dvoulitrový diesel Ingenium se 110 kW zhubl oproti předchůdci až o 30 kg. V úsporné variantě eD4 E-Capability s modrým logem Evoque a pohonem pouze přední nápravy spotřebuje jen 4,2 l nafty na 100 km. Land Rover neopomíná zdůraznit, že jeho vývoj i výroba ve West Midlands jsou čistě britskou záležitostí. Investice do nové továrny spolykaly půl miliardy liber (18,9 miliardy korun dle aktuálního kurzu). Existuje i coby TD4 se znakem náprav 4x4.

Výkonnější verze SD4 dává 132 kW spálí o šest deci více, obě mají oddělené vstřikovací trysky kvůli redukci vibrací a hlučnosti, nižší tření, proměnné časování ventilů, selektivní katalytickou redukci, nízkotlakou recirkulaci výfukových plynů, která snižuje emise oxidů dusíku a v neposlední řadě prodloužený servisní interval z 25 na 35 tisíc kilometrů. Splňují samozřejmě normu Euro 6. Zážehový čtyřválec 2,0 l Si4 s turbodmychadlem 177 kW zůstává, ten za své služby díky devítistupňové samočinné převodovce vyžaduje 7,8 l, jede 217 km/h a z klidu na stovku zrychlí během 7,6 s. Podrobnější technická data zatím nebyla zveřejněna.

Výbav je celkem pět: Pure, SE, HSE, HSE Dynamic a luxusní Autobiography, doplnit je lze další patnáctkou paketů. Informační systém InControl Touch u výbav Pure a SE se chlubí osmipalcovou dotykovou obrazovkou a všemožnými funkcemi včetně připojení mobilu. Příplatková anténa 3G zlepší jejich signál. Základní audio má šest reproduktorů, příplatková navigace mapy na SD kartách. Verze Plus coby standard pro stupně HSE, HSE Dynamic a Autobiography nabízí dokonce navigaci už s harddiskem, obrazovky i pro zadní pasažéry spolu s bezdrátovými sluchátky a hudební soustavu značky Meridian s 11, nebo dokonce 17 reproduktory. Víko zavazadelníku lze otevírat bezdotykově, stačí přiložit nohu k nárazníku. A to i tehdy, je-li vozidlo vybaveno tažným zařízením.

Do Evoque se nově dostává All-Terrain Progress Control (ATPC) známý z velkých Range Roverů včetně modelu Sport. Pomocí tempomatu si řidič nastaví v terénu rychlost od 1,8 do maximálně 30 km/h a může se soustředit na cestu před sebou, elektronika mu neumožní jet rychleji. Systém funguje i pro jízdu vzad. Ve výbavě nechybí ani další asistenty, třeba udržení v jízdním pruhu (LKA), které hlídá dvojice kamer, ta sleduje příslušné pruhy na vozovce. Volant řidiče decentní korekcí směru upozorní na to, že nezapnul směrovku. Autonomous Emergency Braking, opět s digitálními kamerami varuje před čelní kolizí do 80 km/h, v rychlostech menších než 50 km/h, tedy ve městech je schopen auto zcela zastavit. Attention Assist Estimation pak hlídá mikrospánek, oba posledně jmenované používají světelnou i zvukovou výstražnou signalizaci.

Dodávky prvních vozů na 170 světových trhů, kde Land Rover působí, začnou v srpnu letošního roku. V České republice přijde provedení eD4 výhradně s pohonem předních kol na 973.082 Kč. Čtyřkolka TD4 stojí 1.024.386 korun, výkonnější diesel SD4 1.107.150 a za zážehový model Si4 si importér účtuje 1.200.562 Kč. „Malý“ Evoque se prodává velmi dobře, za necelé čtyři roky si našel už přes 400 tisíc klientů. Loňský rok zaznamenal globální odbytový rekord: 125.364 exemplářů. Získal také 165 mezinárodních ocenění v různých anketách. Slušný obchodní úspěch, rozšíření nabídky směrem dolů se rozhodně vyplatilo.

Aleš Dragoun
Diskuze (10)
Avatar - Hotwire
4. 3. 2015 22:39
Re: predokolka za milion
Prosim ta, Topper je ojedinely pripad. Mrzi ma ak si nadobudol mylneho dojmu ze tu na vychode takto "rozmyslame" vsetci. ;-\
Avatar - donPedro
4. 3. 2015 12:53
Re: predokolka za milion
:*) no tož na to nemám, jsem toliko učněm mistra ;-)
4. 3. 2015 12:21
Re: predokolka za milion
Ještě to natáhnout alespoň na 20 řádků :-)
Avatar - donPedro
4. 3. 2015 09:47
Re: predokolka za milion
Tak urcite ... Duster ... bo "prachovka" je vic stylova imidzovka ... ma renaultacke motory ... ty maji zkusenost z F1 ... kdo by chtel predrazenou koreu ... :yes:
4. 3. 2015 09:34
Re: predokolka za milion
Tvá optika: Sorento za 900 tisic a Duster stojí jenom třetinu. Který vůl si koupí Kyju a má pocit že získá víc?