Range Rover Evoque MY16: V České republice od 973 tisíc korun

 

U příležitosti představení modernizovaného Range Roveru pro modelový rok 2016 v Ženevě oznámil český importér ceny základních motorizací.

Nový model, který už nese s předstihem letopočet 2016, dostal přepracovaný přední nárazník se zvětšenými přívody vzduchu a výhradně adaptivní LED světla včetně štíhlých mlhovek. Zlepšení výkonu i úspora energie zde byly na prvním místě, design přídě je osobitější. Směrovky se přestěhovaly k denním diodám. Maska chladiče má nyní dvě masivní horizontální příčky, ostřejší modely dostaly šestihrannou s výraznější mřížkou. Kapotou třídveřových verzí s výdechy se chlubí nově i pětidveřové ve výbavách HSE Dynamic a nejvyšší Autobiography, možnosti dvoubarevných kombinací s kontrastně lakovanými střechami zůstávají. Litá kola budou k mání ve třech nových provedeních.

V interiéru se proměnily přístroje, dveřní výplně, přibyly luxusní měkčené materiály v celkem 13 barevných kombinacích. Základní modely dostaly textilní potahy nových sedadel, špičkové mají kožené čalounění a elektricky polohovatelné sedačky i s masážní funkcí. Zmíněná Autobiography nabízí kabinu dokonce v třešňové červeni. Osvětlení interiéru je vždy individuálně nastavitelné.

Nejdůležitější změny se však ukrývají v útrobách pod kapotou. Čtyřválcový celohliníkový dvoulitrový diesel Ingenium se 110 kW zhubl oproti předchůdci až o 30 kg. V úsporné variantě eD4 E-Capability s modrým logem Evoque a pohonem pouze přední nápravy spotřebuje jen 4,2 l nafty na 100 km. Land Rover neopomíná zdůraznit, že jeho vývoj i výroba ve West Midlands jsou čistě britskou záležitostí. Investice do nové továrny spolykaly půl miliardy liber (18,9 miliardy korun dle aktuálního kurzu). Existuje i coby TD4 se znakem náprav 4x4.

Výkonnější verze SD4 dává 132 kW spálí o šest deci více, obě mají oddělené vstřikovací trysky kvůli redukci vibrací a hlučnosti, nižší tření, proměnné časování ventilů, selektivní katalytickou redukci, nízkotlakou recirkulaci výfukových plynů, která snižuje emise oxidů dusíku a v neposlední řadě prodloužený servisní interval z 25 na 35 tisíc kilometrů. Splňují samozřejmě normu Euro 6. Zážehový čtyřválec 2,0 l Si4 s turbodmychadlem 177 kW zůstává, ten za své služby díky devítistupňové samočinné převodovce vyžaduje 7,8 l, jede 217 km/h a z klidu na stovku zrychlí během 7,6 s. Podrobnější technická data zatím nebyla zveřejněna.

Výbav je celkem pět: Pure, SE, HSE, HSE Dynamic a luxusní Autobiography, doplnit je lze další patnáctkou paketů. Informační systém InControl Touch u výbav Pure a SE se chlubí osmipalcovou dotykovou obrazovkou a všemožnými funkcemi včetně připojení mobilu. Příplatková anténa 3G zlepší jejich signál. Základní audio má šest reproduktorů, příplatková navigace mapy na SD kartách. Verze Plus coby standard pro stupně HSE, HSE Dynamic a Autobiography nabízí dokonce navigaci už s harddiskem, obrazovky i pro zadní pasažéry spolu s bezdrátovými sluchátky a hudební soustavu značky Meridian s 11, nebo dokonce 17 reproduktory. Víko zavazadelníku lze otevírat bezdotykově, stačí přiložit nohu k nárazníku. A to i tehdy, je-li vozidlo vybaveno tažným zařízením.

Do Evoque se nově dostává All-Terrain Progress Control (ATPC) známý z velkých Range Roverů včetně modelu Sport. Pomocí tempomatu si řidič nastaví v terénu rychlost od 1,8 do maximálně 30 km/h a může se soustředit na cestu před sebou, elektronika mu neumožní jet rychleji. Systém funguje i pro jízdu vzad. Ve výbavě nechybí ani další asistenty, třeba udržení v jízdním pruhu (LKA), které hlídá dvojice kamer, ta sleduje příslušné pruhy na vozovce. Volant řidiče decentní korekcí směru upozorní na to, že nezapnul směrovku. Autonomous Emergency Braking, opět s digitálními kamerami varuje před čelní kolizí do 80 km/h, v rychlostech menších než 50 km/h, tedy ve městech je schopen auto zcela zastavit. Attention Assist Estimation pak hlídá mikrospánek, oba posledně jmenované používají světelnou i zvukovou výstražnou signalizaci.

Dodávky prvních vozů na 170 světových trhů, kde Land Rover působí, začnou v srpnu letošního roku. V České republice přijde provedení eD4 výhradně s pohonem předních kol na 973.082 Kč. Čtyřkolka TD4 stojí 1.024.386 korun, výkonnější diesel SD4 1.107.150 a za zážehový model Si4 si importér účtuje 1.200.562 Kč. „Malý“ Evoque se prodává velmi dobře, za necelé čtyři roky si našel už přes 400 tisíc klientů. Loňský rok zaznamenal globální odbytový rekord: 125.364 exemplářů. Získal také 165 mezinárodních ocenění v různých anketách. Slušný obchodní úspěch, rozšíření nabídky směrem dolů se rozhodně vyplatilo.

JAKE.AUTO.CZ: Range Rover Evoque (přehled všech článků)

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
V neděli začne účtenková loterie. Měsíčně se rozdá více než 20 tisíc cen V neděli začne účtenková loterie. Měsíčně se rozdá více než 20 tisíc cen

V neděli začne v Česku fungovat účtenková loterie k…

Silový postup vede do slepé uličky. Rusko prý  hledá lepší řešení severokorejské krize Silový postup vede do slepé uličky. Rusko prý hledá lepší řešení severokorejské krize

Rusko se v zákulisí snaží nalézt politické řešení krize…

Problémy českého zdravotnictví státní peníze nejspíš nevyřeší. Strany téma obchází Problémy českého zdravotnictví státní peníze nejspíš nevyřeší. Strany téma obchází

Současná vláda nalila do zdravotnictví hodně peněz, ale…

V referendu se pro nezávislost iráckých Kurdů vyslovilo až 90 procent hlasujících V referendu se pro nezávislost iráckých Kurdů vyslovilo až 90 procent hlasujících

V pondělním referendu se pro nezávislost iráckých Kurdů…

 
Zdroj: Jaguar Land Rover CZ

Štítky SUV Land Rover Ženeva 2015

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Obdivovaná šestsettrojka z Expa v Montrealu je už zase v plné kráse Obdivovaná šestsettrojka z Expa v Montrealu je už zase v plné kráse

Z exponátu propagujícího um českých rukou na Světové…

Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky. Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky.

Italský obchodník a dlouholetý majitel vozů BMW…

 



Range Rover Evoque Landmark Edition je oslavou prodejních úspěchů Range Rover Evoque Landmark Edition je oslavou prodejních úspěchů

Land Rover se rozhodl oslavit 600.000 vyrobených…

Range Rover Evoque dostal novou výbavu a speciální edici Range Rover Evoque dostal novou výbavu a speciální edici

Ember Special Edition a multimediální systému InControl…

 



 
Indická Tata má zájem o další značku. Kdo by mohl doplnit Jaguar a Land Rover?

Indická Tata má zájem o další značku. Kdo by mohl doplnit Jaguar a Land Rover?

Dnes 14:52

Automobilka Tata je od roku 2008 vlastníkem britského výrobce Jaguar Land Rover. Nyní má zájem o další nákup. Jaké možnosti se nabízejí?




Blesk.cz

Sharp se vrátí se smartphony do Evropy. Chce se svézt na vlně bezrámečkového designu

Sharp se vrátí se smartphony do Evropy. Chce se…

Sharp plánuje návrat na evropský mobilní trh. V průběhu uplynulého veletrhu IFA v Berlíně to oznámil šéf…

Příští vláda by měla bojovat se suchem a zlepšit pozici Česka v EU, radí Sobotka

Příští vláda by měla bojovat se suchem a zlepšit…

Vyjednat lepší pozici v jádru Evropské unie, posilovat bezpečnost a zvyšovat výdaje na obranu. I to by měly být…

 

iSport.cz

Lavička povolal na Chorvaty tři nováčky. Zaujali ho Král, Piško a Wiesner

Lavička povolal na Chorvaty tři nováčky. Zaujali ho…

Trenér fotbalové reprezentace do 21 let Vítězslav Lavička nominoval na říjnové kvalifikační utkání mistrovství…

Jarolím nominoval. Vzal nováčka z Olomouce i Škodu, chybí Schick

Jarolím nominoval. Vzal nováčka z Olomouce i Škodu,…

Reprezentační trenér Karel Jarolím zveřejnil českou nominaci na závěrečné dva zápasy kvalifikace MS proti…

 

Reflex.cz

Válka mezi USA a KLDR nebude mít vítěze, varuje Čína

Válka mezi USA a KLDR nebude mít vítěze, varuje Čína

Čína dnes vyzvala Severní Koreu a Spojené státy, aby ukončily svou slovní válku, a varovala, že případný…

Pohnutý osud slavné

Pohnutý osud slavné "ušaté" lokomotivy. Zahrála si s…

Sedmasedmdesát parních rychlíkových lokomotiv řady 464 vyrobili v letech 1933 - 1939 v ČKD a plzeňské Škodě.…