Range Rover Evoque MY16: V České republice od 973 tisíc korun

 

U příležitosti představení modernizovaného Range Roveru pro modelový rok 2016 v Ženevě oznámil český importér ceny základních motorizací.

Nový model, který už nese s předstihem letopočet 2016, dostal přepracovaný přední nárazník se zvětšenými přívody vzduchu a výhradně adaptivní LED světla včetně štíhlých mlhovek. Zlepšení výkonu i úspora energie zde byly na prvním místě, design přídě je osobitější. Směrovky se přestěhovaly k denním diodám. Maska chladiče má nyní dvě masivní horizontální příčky, ostřejší modely dostaly šestihrannou s výraznější mřížkou. Kapotou třídveřových verzí s výdechy se chlubí nově i pětidveřové ve výbavách HSE Dynamic a nejvyšší Autobiography, možnosti dvoubarevných kombinací s kontrastně lakovanými střechami zůstávají. Litá kola budou k mání ve třech nových provedeních.

V interiéru se proměnily přístroje, dveřní výplně, přibyly luxusní měkčené materiály v celkem 13 barevných kombinacích. Základní modely dostaly textilní potahy nových sedadel, špičkové mají kožené čalounění a elektricky polohovatelné sedačky i s masážní funkcí. Zmíněná Autobiography nabízí kabinu dokonce v třešňové červeni. Osvětlení interiéru je vždy individuálně nastavitelné.

Nejdůležitější změny se však ukrývají v útrobách pod kapotou. Čtyřválcový celohliníkový dvoulitrový diesel Ingenium se 110 kW zhubl oproti předchůdci až o 30 kg. V úsporné variantě eD4 E-Capability s modrým logem Evoque a pohonem pouze přední nápravy spotřebuje jen 4,2 l nafty na 100 km. Land Rover neopomíná zdůraznit, že jeho vývoj i výroba ve West Midlands jsou čistě britskou záležitostí. Investice do nové továrny spolykaly půl miliardy liber (18,9 miliardy korun dle aktuálního kurzu). Existuje i coby TD4 se znakem náprav 4x4.

Výkonnější verze SD4 dává 132 kW spálí o šest deci více, obě mají oddělené vstřikovací trysky kvůli redukci vibrací a hlučnosti, nižší tření, proměnné časování ventilů, selektivní katalytickou redukci, nízkotlakou recirkulaci výfukových plynů, která snižuje emise oxidů dusíku a v neposlední řadě prodloužený servisní interval z 25 na 35 tisíc kilometrů. Splňují samozřejmě normu Euro 6. Zážehový čtyřválec 2,0 l Si4 s turbodmychadlem 177 kW zůstává, ten za své služby díky devítistupňové samočinné převodovce vyžaduje 7,8 l, jede 217 km/h a z klidu na stovku zrychlí během 7,6 s. Podrobnější technická data zatím nebyla zveřejněna.

Výbav je celkem pět: Pure, SE, HSE, HSE Dynamic a luxusní Autobiography, doplnit je lze další patnáctkou paketů. Informační systém InControl Touch u výbav Pure a SE se chlubí osmipalcovou dotykovou obrazovkou a všemožnými funkcemi včetně připojení mobilu. Příplatková anténa 3G zlepší jejich signál. Základní audio má šest reproduktorů, příplatková navigace mapy na SD kartách. Verze Plus coby standard pro stupně HSE, HSE Dynamic a Autobiography nabízí dokonce navigaci už s harddiskem, obrazovky i pro zadní pasažéry spolu s bezdrátovými sluchátky a hudební soustavu značky Meridian s 11, nebo dokonce 17 reproduktory. Víko zavazadelníku lze otevírat bezdotykově, stačí přiložit nohu k nárazníku. A to i tehdy, je-li vozidlo vybaveno tažným zařízením.

Do Evoque se nově dostává All-Terrain Progress Control (ATPC) známý z velkých Range Roverů včetně modelu Sport. Pomocí tempomatu si řidič nastaví v terénu rychlost od 1,8 do maximálně 30 km/h a může se soustředit na cestu před sebou, elektronika mu neumožní jet rychleji. Systém funguje i pro jízdu vzad. Ve výbavě nechybí ani další asistenty, třeba udržení v jízdním pruhu (LKA), které hlídá dvojice kamer, ta sleduje příslušné pruhy na vozovce. Volant řidiče decentní korekcí směru upozorní na to, že nezapnul směrovku. Autonomous Emergency Braking, opět s digitálními kamerami varuje před čelní kolizí do 80 km/h, v rychlostech menších než 50 km/h, tedy ve městech je schopen auto zcela zastavit. Attention Assist Estimation pak hlídá mikrospánek, oba posledně jmenované používají světelnou i zvukovou výstražnou signalizaci.

Dodávky prvních vozů na 170 světových trhů, kde Land Rover působí, začnou v srpnu letošního roku. V České republice přijde provedení eD4 výhradně s pohonem předních kol na 973.082 Kč. Čtyřkolka TD4 stojí 1.024.386 korun, výkonnější diesel SD4 1.107.150 a za zážehový model Si4 si importér účtuje 1.200.562 Kč. „Malý“ Evoque se prodává velmi dobře, za necelé čtyři roky si našel už přes 400 tisíc klientů. Loňský rok zaznamenal globální odbytový rekord: 125.364 exemplářů. Získal také 165 mezinárodních ocenění v různých anketách. Slušný obchodní úspěch, rozšíření nabídky směrem dolů se rozhodně vyplatilo.

JAKE.AUTO.CZ: Range Rover Evoque (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Pojistěte se navzájem a s důvěrou Pojistěte se navzájem a s důvěrou

Mít sjednané pojištění je dnes nezbytností. Musí ale…

Poláci vyzývají Putina, aby převzal odpovědnost za tragédii u Smolenska Poláci vyzývají Putina, aby převzal odpovědnost za tragédii u Smolenska

Polský ministr obrany Antoni Macierewicz řekl, že havárii…

Státy unie se shodly na prodloužení sankcí vůči Rusku, řekl Tusk Státy unie se shodly na prodloužení sankcí vůči Rusku, řekl Tusk

Evropská unie je jednotná v otázce prodloužení…

Americké úřady ruší síťovou neutralitu Americké úřady ruší síťovou neutralitu

Americká Federální komise pro spoje (FCC) dnes navzdory…

 
Zdroj: Jaguar Land Rover CZ

Štítky SUV Land Rover Ženeva 2015

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nové kolo crashtestů plné zklamání: Duster tři hvězdy, Punto nula! Nové kolo crashtestů plné zklamání: Duster tři hvězdy, Punto nula!

Nová metodika hodnocení je pro přestárlý Fiat Punto…

Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S... Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S...

Od roku 1979 nabízí Mercedes-Benz svůj ultimativní…

 



Range Rover Evoque Landmark Edition je oslavou prodejních úspěchů Range Rover Evoque Landmark Edition je oslavou prodejních úspěchů

Land Rover se rozhodl oslavit 600.000 vyrobených…

Range Rover Evoque dostal novou výbavu a speciální edici Range Rover Evoque dostal novou výbavu a speciální edici

Ember Special Edition a multimediální systému InControl…

 



 
Exkluzivní svezení s Alpine A110. Tenhle sporťák se povedl! Má vůbec nějakou chybu?

Exkluzivní svezení s Alpine A110. Tenhle sporťák se povedl! Má vůbec nějakou chybu?

Včera

Renault oživuje značku Alpine sporťákem pojmenovaným po jejím neznámějším modelu. Za tuhle reinkarnaci se však původní A110 stydět nemusí!




Blesk.cz

30 tipů na víkend: Živé betlémy, pochůzka lucek i přestřelka v kovbojském saloonu

30 tipů na víkend: Živé betlémy, pochůzka lucek i…

Neseďte doma a nekoukejte se jen z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam vyrazit, nechte…

Star Wars Battlefront II recenze: Nechť vás provází síla na online bojištích

Star Wars Battlefront II recenze: Nechť vás provází…

Se snímkem Star Wars: Poslední z Jediů v kinech celý svět opět pohltila horečka zvaná Hvězdné války. Na ní se…

 

iSport.cz

Génius, nebo srab? Americký gólman změnil pravidla v německé lize

Génius, nebo srab? Americký gólman změnil pravidla v…

Brankář David Leggio vzbudil před několika dny pozdvižení, když v německé lize v dresu Mnichova vyřešil soupeřův…

Strůjce plzeňského úspěchu Straka: Nejtěžší bylo vyhodit bráchu

Strůjce plzeňského úspěchu Straka: Nejtěžší bylo…

Jako hráč vyhrál Nagano, mistrovství světa i extraligový titul. Dovede řídit klub z pozice majitele a…

 

Reflex.cz

Tipy na víkend: Adventní koncert na Stezce korunami stromů a indiáni na válečné stezce

Tipy na víkend: Adventní koncert na Stezce korunami…

Vánoční i nevánoční akce vás čekají tento víkend. Předvánoční stres z vás spadne natotata!

JXD burcuje a apeluje na OSN: Zdaňte maso a hlavně vzduch!

JXD burcuje a apeluje na OSN: Zdaňte maso a hlavně vzduch!

Další neomarxistická krávovina se objevila na obzoru amerických ekonomických institucí. Ty začaly zcela vážně…