Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Captur: Ve Francii lacinější než Clio

Michal Fokt
Diskuze (15)
Dalo se dlouze diskutovat o tom, kolik Renault přihodí při tvorbě ceny pro crossover Captur, tohle ale asi nikdo nečekal. Malé jakoSUV je levnější, než klasické supermini Clio!

Má snad Renault v plánu pohřbít svůj malý hatchback Clio? Když se podíváme na ceny od něho odvozeného stylového crossoveru Captur, silně to vypadá, že tomu tak opravdu je. Renault Captur totiž přeskakuje základní benzinovou motorizaci Clia a začíná rovnou na downsizovaném benzinovém motoru 0,9 TCe o výkonu 66 kW a chce za něj v základní verzi Energy 15.500 euro.

To základní Clio startuje na 13.700 euro, to se však bavíme o verzi s atmosférickým motorem 1,2 l/55 kW. Varianta se stejným motorem 0,9 TCe se nabízí až od vyššího stupně výbavy Expression Energy a začíná na 16.900 euro, srovnatelná motorizace je tedy o 1400 euro dražší (byť se jedná o vyšší stupeň výbavy)! Zajímavý nepoměr, co říkáte?

Ani v případě dieselové motorizace to není jinak. Pro Captur je motor 1,5 dCi s výkonem 66 kW naftovým základem za 17.700 euro, u Clia je k mání opět až ve výbavě Expression Energy, která začíná na částce 18.800 euro. V tomto případě tedy činí rozdíl 1100 euro v neprospěch Clia.

A konečně - pokud byste měli zálusk na benzinový motor 1,2 TCe/88 kW, ten lze mít u Capturu od střední výbavy Zen a to nejméně za 19.500 euro. V tomto případě ovšem srovnání zcela chybí, protože u Clia není tato motorizace v nabídce.

Pokud byste tedy šli čistě po výkonu, vyplatí se pořídit Captur. Jakmile ale použijeme pro srovnání obdobné verze výbavy, což je možné v případě benzinového i dieselového motoru s výkonem 66 kW, zjistíme, že Captur Zen Energy 0,9 TCe stojí 17.400 euro, zatímco Clio oněch zmíněných 16.900 euro a Captur je tedy o 500 euro, čili přibližně o 12.500 Kč dražší.

V případě verze Captur Zen Energy dCi 90 a Clio Expression Energy dCi 90 je pak situace obdobná. Captur stojí 19.600 euro a Clio 18.800 euro. V tomto případě tedy činí rozdíl 800 euro, v přepočtu asi 20.000 korun. Ani tyto rozdíly ovšem na situaci mnoho nezmění - Clio to prostě bude mít vedle svého prostornějšího a stylovějšího sourozence hodně těžké a dá se předpokládat, že se mu bude dobře dařit zejména se slabšími motory, které se pro Captur nenabízí.

Pokud bychom tuto situaci převedli do českého prostředí, dá se očekávat základní cena Capturu, jehož prodej začne na našem trhu 16. května, na 255 tisících korunách za základní benzin a přibližně 323 tisíc za diesel. Ve srovnatelné střední výbavě to pak bude necelých 303 tisíc za 90k benzin a téměř 370 tisíc za stejně výkonný diesel.

Jakému z těchto aut byste při této cenové politice dali přednost vy?

Michal Fokt
Diskuze (15)
23. 3. 2013 15:23
Polovica
nekupil by som ho ani keby bolo za polovicu clia...
19. 3. 2013 22:35
Je to spíše logické,
že Captur bude levnější nebo stejně drahý jako Clio. Protože to je prostě jen Clio s trochu jinou karoserií. Díky vysoké stavbě a horší aerodynamice bude mít pravděpodobně vyšší spotřebu. V terénu na tom bude s pouze předním pohonem stejně jako Clio. Veze se na módní vlně SUV, ale žádnou přidanou hodnotu nepřináší, tak proč za něj chtít "vysokohorský příplatek"? :-)
Avatar - twistedTSD
19. 3. 2013 21:27
Re: Cena?!
Z Francie?
19. 3. 2013 10:01
Re: "klasické supermini Clio"
Kolega pouzil chytlavy nadpis, ale obsah clanku je vlastne v rozpore s tymto nadpisom :no:
19. 3. 2013 09:58
Re: "klasické supermini Clio"
U nás moc ne, ale v anglicky psaných mediích ano.