Renault Clio Grandtour: Malé francouzské kombi podrobně
Tvary Clia Grandtour vychází stejně jako v případě pětidveřového hatchbacku z konceptu DeZir Laurense van der Ackera. 4267 mm dlouhá karoserie si zachovala stejný rozvor náprav, je však o 204 mm delší než výchozí varianta. Výhradně černé C-sloupky ukrývají kliky zadních dveří. Vnější design kombi měl konkrétně na starosti Yohann Ory.
K mání budou zatím čtyři motory. Portfolio těch zážehových začíná atmosférickým čtyřválcem 1,2 l s výkonem 54 kW a končí již známým přeplňovaným tříválcem 0,9 TCe s výkonem 66 kW. Turbodiesel dCi 1,5 l zastupují výkonové verze s 55 a 66 kW. Silnější varianta má i své úsporné provedení se start-stopem, spotřebou nafty 3,2 l/100 km a emisemi CO2 83 g/km. Točivý moment přenášejí výhradně pětistupňové přímo řazené převodovky, dvouspojkové ústrojí EDC přijde později v kombinaci s turbodiesely dCi 90 a dCi 120.
Clio Grandtour si zachovalo i konstrukci podvozku se vzpěrami McPherson vpředu a torzní příčkou se stabilizátorem vzadu. Armádu elektronických pomocníků zastupují kromě ABS a ESC také asistent rozjezdů do kopce, tempomat, nebo kontrola trakce. Posilovač řízení je pochopitelně elektrický. Zavazadelník má objem 443 l, pokud je dělená zadní lavice ve vodorovné poloze, je k dispozici až 1380 l. Podlaha je plochá, žádný výrazný schod nevznikne ani po případném sklopení sedadla spolujezdce. Pak naložíte předmět skoro 2,5 dlouhý. „Kufr“ má navíc dvojité dno, do mezery se pak vejde dalších 85 l. Odkládacích prostor včetně držáků na nápoje je celkem devět.
Standard představuje klasická karta místo klíčku a dvouose seřiditelný volant. Vyšší výbavy obsahují i samočinnou klimatizaci. Stupně jsou celkem čtyři: Authentique, Expression, Business a Dynamique. Všechny audiosystémy mají bezdrátové rozhraní Bluetooth a USB. K dispozici je i sedmipalcový dotykový multimediální tablet R-Link s hlasovým ovládáním. Přístup na internet, navigace TomTom a další s tím spojené služby jsou v jeho případě samozřejmostí. K R-Linku se navíc dodávají špičkový sound systém Arkanys a parkovací kamera.
Čalounění může mít pět barev a trojici dekorací s názvy Trendy, Elegant a Sport. Odstínů laku karoserie je v nabídce celkem osm, z toho tři metalízy. Možností individualizace vnějšího i vnitřního vzhledu jsou tak poměrně široké.
Na evropské trhy se Clio v praktické variantě dostane v polovině března. V České republice zůstane název Grandtour, který měla již předchozí generace. Jinde bude používáno jméno Estate, neplatí to zdaleka pouze o Velké Británii. Mimochodem, u trojkového Clia činily prodeje kombi u nás zhruba 20 %. Nová řada je primárně zacílena na rodiny s jedním, nebo maximálně dvěma dětmi, které nepotřebují kompaktní MPV.
Francouzské ceny známe již od konce ledna, nejlevnější provedení 1,2 16v 75 Authentique přijde na 14.300 eur (362.300 Kč), Dynamique s motorem dCi 90 stojí 20.500 eur (519.400 korun). Český ceník dosud zveřejněn nebyl.
Renault Clio IV Grandtour - technická data | |||||
Motor | 1,2 16V 75 | TCe 90 | dCi 75 | dCi 90 | dCi 90 83g |
Převodovka | 5M | 5M | 5M | 5M | 5M |
Zdvihový objem [cm3] | 1149 | 898 | 1461 | 1461 | 1461 |
Válce/ventily | 4/4 | 3/4 | 4/2 | 4/2 | 4/2 |
Největší výkon [kW/min-1] | 54/5500 | 66/5250 | 55/4000 | 66/4000 | 66/4000 |
Největší toč. mom. [N.m/min-1] | 107/4250 | 135/2500 | 200/1750 | 220/1750 | 220/1750 |
Max. rychlost [km/h] | 167 | 182 | 168 | 178 | 180 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 14,5 | 12,2 | 14,3 | 11,6 | 12,0 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,5 | 4,5 | 3,6 | 3,4 | 3,2 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1030 | 1065 | 1119 | 1121 | 1121 |