Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Clio Mercosur: Starý model s novou tváří pro Jižní Ameriku

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Renault Clio druhé generace sice v letošním roce opouští evropský trh, ale do důchodu se ještě nechystá. Jeho kariéra bude pokračovat v Jižní Americe.

Francouzská automobilka si pro nadcházející 27. ročník autosalonu v Sao Paulu, který bude veřejnosti přístupný od 24. října do 4. listopadu, připravila novinku v podobě modelu Clio Mercosur.

Tento model představuje další facelift druhé generace Clia. Ta přitom jen v Evropě prodělala čtyři modernizace, které vždy přinesly úpravy designu předních partií. Nejinak je tomu i v případě Clia Mercosur pro jihoamerický trh. V jeho případě se designéři pokusili spojit karoserii z konce devadesátých let se stylem aktuální čtvrté generace Clia.

Renault prozatím odhalil jen sadu fotografií Clia Mercosur a termín jeho premiéry na autosalonu v Sao Paulu, k technice ukryté pod modernizovanou karoserií ale žádné informace nezveřejnil.

V současnosti v Brazílii nabízené Clio druhé generace je k dispozici s tří i pětidveřovou karoserií. U obou karosářských verzí pracuje pod kapotou zážehový motor 1,0 Hi-Flex 16v, který může kromě benzinu spalovat i etanol a pohání přední kola prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky. Tato pohonná jednotka disponuje výkonem 56 kW, resp. 57 kW při spalování etanolu.

Renault Clio druhé generace vstoupil na trh v roce 1998. První modernizace se dočkal v roce 2001. Na IAA ve Frankfurtu nad Mohanem se v roce 2005 představila třetí generace Clia a od následujícího roku tak Renault nabízel souběžně dvě generace tohoto modelu zároveň. Starší z nich dostala ke jménu přívlastek Campus, resp. Storia podle trhu na němž byla nabízena a ještě v roce 2009 se dočkala modernizace.

Evropskou kariéru druhé generace Clia uzavírá rozlučková edice Bye Bye, která je stále v nabídce ve Francii a v Německu si lze stále objednat Clio Campus. Na těchto trzích je malý hatchback nabízen ve tří- i pětidveřové karoserii, pod jeho kapotou je benzinový čtyřválec 1,2 16V (55 kW).

Třídveřové Clio Bye Bye ve Francii stojí 7.990 euro (zhruba 200 tisíc korun) a je vybaveno posilovačem řízení, elektrickým ovládáním předních oken, palubním počítačem. Z nabídky českého zastoupení se Clio Storia v tichosti vytratilo již v první polovině letošního roku.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Avatar - šmoula nešika
18. 10. 2012 15:22
Re: :-)
Ten předek je hezkej, ale ve výsledku to vypadá jako Hyundai i10 FL., tedy pěkný, ale totálně zbytečný a divný. :-(
Prostě se to tam ňák nehodí.
18. 10. 2012 14:18
Re: :-)
Lev salónů :yes:
Avatar -
anonym
18. 10. 2012 11:25
Re: :-)
Hned bych ho bral. Krasavec
18. 10. 2012 09:46
:-)
Heh, zrůďák >:-[]