Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Espace: Ceny na českém trhu po faceliftu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (35)
Modernizovaný Renault Espace měl premiéru na autosalonu v Paříži a před koncem letošního roku dorazil i na český trh, kde startuje s cenou 634.900,- Kč.

Po osmi letech na trhu je nejvyšší čas na výměnu generací. Jenže v případě Renaultu Espace se nic takového nekoná a modelový rok 2011 nastupuje pouze s drobnými změnami. Současná čtvrtá generace přitom prošla decentními modernizacemi v letech 2004 a 2006.

Vizuální změny pro rok 2011 se dotkly instalace LED do předních světlometů, které mohou být bi-xenonové a vidí do zatáčky. Blížící se začátek platnosti emisní normy Euro 5 se projevil v nabídce pohonných jednotek. Jediným zážehovým motorem je dvoulitr s výkonem 125 kW (170 k). Zájemce o vznětové agregáty uspokojí na českém trhu čtyřválec 2,0 dCi 16V s výkony 110 kW (150 k) a 127 kW (175 k).

Všechny pohonné jednotky spolupracují s manuální šestistupňovou převodovkou. V případě nejvýkonnějšího turbodieselu je k dispozici i provedení s automatickou převodovkou se stejným počtem rychlostí. Paleta motorů i převodovek je českém trhu stejná pro Espace i Grand Espace.

V nabídce výbav nezůstal s příchodem modernizovaného Espace a Grand Espace kámen na kameni. Krátké provedení bylo na našem trhu původně k dispozici ve čtyřech stupních, ale nyní se nabídka zužuje na jedno jediné provedení s označením Celsium.

Standardem pro modernizovaný Espace s výbavou Celsium jsou čelní a boční airbagy pro první řadu sedadel, hlavové airbagy pro první a druhou řadu sedadel, ABS, ESP, Isofix na zadních sedadlech, mlhové světlomety, elektricky nastavitelná, sklopná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, dešťový a světelný senzor, zatmavené zadní a boční okna od středního sloupku, zadní parkovací senzory a karta pro bezklíčový vstup Keyless Entry.

Komfort na palubě má zajistit elektrické stahování oken, dvouzónová klimatizace, rádio s přehrávačem CD i MP3 a měničem na 6 CD a navigační a komunikační systém Carminat TOM TOM s hlasovým ovládáním telefonu přes Bluetooth. Ve výbavě nechybí ani palubní počítač a tempomat. Standardem je kůží potažený volant i hlavice řadící páky a čalounění sedadel v kombinaci kůže a Teflonu. Modernizovaný Espace stojí na 17palcových litých kolech s novým designem.

Renault Grand Espace byl před modernizací nabízen se třemi stupni výbavy. Nyní se mohou zájemci o velké MPV rozhodovat mezi základní verzí Celsium, která je shodná s krátkým Espace, a výbavou s označením Initiale. Ta je ovšem k dispozici pouze ve spojení s motorem 2,0 dCi 16V s výkonem 127 kW.

Initiale rozšiřuje základní výbavu o systém kontroly tlaku v pneumatikách, bi-xenonové světlomety s automatickým nastavením a ostřikovači světlometů, šest protislunečních záclonek vzadu, automatickou klimatizaci s odděleným nastavením pro řidiče a spolujezdce a zadní sedadla, kožené čalounění a vyhřívání předních sedadel, které je jinak za příplatek 5.000,- Kč. Standardem pro Initiale je i metalický lak a boční, přední i zadní lišty v barvě karoserie.

Renault Espace/Grand Espace - ceny na českém trhu (prosinec 2010)
Motor2,0 T 16V 1702,0 dCi 16V 1502,0 dCi 16V 1752,0 dCi 16V 175
Převodovka6M6M6M6A
Zdvihový objem [cm3]1998199519951995
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]125/5000110/4000127/3750127/3750
Největší toč. mom. [Nm/min-1]270/3500340/2000360/1750360/1750
Max. rychlost [km/h]205194204198
Zrychlení 0-100 km/h [s]----
Komb. spotř. [l/100 km]9,56,57,37,2
Cena Celsium [Kč]634.900,-/674.900,-694.900,-/734.900,-734.900,-/774.900,-774.900,-/814.900,-
Cena Initiale [Kč]-/--/--/834.900,--/874.900,-

V nabídce příplatkové výbavy pro Espace i Grand Espace v obou výbavách nechybí pevná prosklená střecha za 35.000,- Kč nebo elektricky ovládané panoramatické střešní okno za 45.000,- Kč. Přehrávač DVD se dvěma obrazovkami zabudovanými v opěrkách předních sedadel je k dispozici za 50.000,- Kč. Boční airbagy pro druhou řadu sedadel umístěné ve dveřích přijdou na 8.500,- Kč. Příplatek za bi-xenonové světlomety u výbavy Celsium je 25.500,- Kč a 24.500,- Kč za metalický lak.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (35)
10. 12. 2010 15:00
Re: Pohrebak
naštěstí kritéria při NCAP testech jsou pro německá/japonská/... auta nastavena jinak než pro francouzská, a díky tomu jsou bezpečnější...

Rád se podívám na výsledky nějakého "správného" testu, který lépe změří bezpečnost vozidel. Hoď sem link, metodologii, seznam testovaných vozů ;-)

nepřijde ti divné, žeby jen fran/ital/špan auta měly být nebezpečná? Ono asi za tím bude spíš jakási zášť osobního rázu. Napiš že se ti tyhle auta nelíbí, ale takovýmto blábolem se akorát strapňuješ...
9. 12. 2010 16:24
Re: Pohrebak
Je vseobecne zname, ze testy NCAP jsou sice fajn, ale realita je jina, v realu totiz nenabouras, castokrat, pod stejnym uhlem, stejnou rychlosti a stejnou casti auta, jako pri NCAP testech. Dej si na youtube par ,.vs" videi a podivej se, jak ktera auta dopadaji, nebo se podivej na havarie tehle Fr. , It. a Sp. rakvicek. Nedavno se o tatu zabil chlap v Meganu a to vzal tatu do boku cumakem. Good luck hosi. :-!
9. 12. 2010 10:51
Re: Pohrebak
pýtam sa, lebo sám zdaleka neviem všetko a rád sa nechám poučiť. Detto od rozvinutej mimozemskej civilizácie >:-[]
9. 12. 2010 10:46
Re: Doba a čas
tak ono nové Kangoo (a aj konkurenčné Berlingo) v súčasnej generácii v osobnej verzii vyzerá už velmi dobre. Prvá generácia bola úplne jasná - osobák núdzovo prerobený z užitkáča, aj keď ani to nebolo úplne márne
9. 12. 2010 10:33
Re: Doba a čas
K Sharanu .. měl jsem MPV období, i když vlastně nic moc nevozím .... nějakým omylem jsem se dostal k Oplu Zafira (předchozí generace) a líbilo se mi to, tak jsem skončil v novém zaměstnání do Sharana. Prostě to není klasické osobní auto ... asi spíš dodávka ... jízdní vlastnosti špatné naštěstí v kombinaci se slabým motorem, děsné zadní sedačky ... hafo místa to ano ;-) ... a pořizovací cena děsná ....