Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Koleos naroste na pět metrů

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (36)
Zcela nový Renault Koleos bude podstatně větší než současný model a jeho výroba se rozběhnout nejprve v Číně.

Prvním skutečným zástupcem Renaultu mezi SUV a crossovery se i přes jeho dřívější koketování s pohonem všech kol a vyšší světlou výškou u prvních generací modelů Kangoo a Scénic stal Koleos, který se ale nesetkal s příliš vřelým přijetím od evropských zákazníků. Bez ohledu na to se tento model dočká přímého nástupce.

Ten má dorazit s řadou změn a postavit se v nabídce své značky nad letošní novinku v podobě modelu Kadjar a menší Captur, který prozatím stále úspěšně boduje u zákazníků francouzské značky.

Současný Koleos sdílí techniku s Nissanem X-Trail a v případě druhé generace tomu nemá být jinak. Jejím základem bude platforma Common Module Family (CMF), představená v červnu 2013.

Motory, systém pohonu všech kol a řadu dalších komponentů si má Koleos vypůjčit od aktuální generace X-Trailu.

Zásadní změny se u druhé generace Koleosu odehrají v jeho designu, u nějž má dojít k rozvíjení současného stylu značky a výrazného posunu se dočkáme i v oblasti vnějších rozměrů a nabídky vnitřního prostoru.

Již dříve zástupci automobilky Renault neoficiálně uvedli, že se svými crossovery hodlají obsadit segmenty B, C a D. V prvním z nich je úspěšný Captur, do druhé míří Kadjar a do třetího se má zařadit nástupce Koleosu.

S ohledem na tento cíl i skutečnost, že aktuální provedení není s celkovou délkou 4520 mm o moc delší než nový Kadjar, jehož karoserie je dlouhá 4450 mm se má podle informací australského serveru Motoring druhá generace Koleosu prodloužit až na 5000 mm a o 360 mm překonat Nissan X-Trail, s nímž má sdílet techniku.

Z tohoto masivního prodloužení mají těžit především cestující a prostor pro zavazadla. Vedle pětimístného provedení s objemným zavazadelníkem, totiž Renault hodlá nabízet i sedmimístnou variantu, u níž nemá být třetí řada vhodná pouze pro děti nebo nouzové svezení dospělých na kratší vzdálenosti.

Sériové provedení druhé generace Renaultu Koleos pak má vstoupit na trh v roce 2016, ale jen v Číně, kde bude tento model pro zdejší trh vyráběn. Provedení určené pro evropské trhy má dorazit až v roce 2017.

Renault Koleos se v podobě konceptu veřejnosti představil na pařížském autosalonu 2006. Sériové provedení mělo premiéru v roce 2008, v němž vstoupilo i na český trh.

První výrazná modernizace Koleosu se odehrála v roce 2011 a ta druhá se představila na červnovém autosalonu v Buenos Aires v roce 2013. Na český trh pak dorazila jen o měsíc později.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (36)
11. 2. 2015 10:21
Re: No proč ne
>:D :yes:
9. 2. 2015 13:41
Re: No proč ne
toto je napisane ako z ucebnice. klobuk dolu. skusim si zapamatat. :yes:
7. 2. 2015 21:15
Re: Pětimetrové auto a šestnáctistovka?!

7. 2. 2015 21:00
Re: Pětimetrové auto a šestnáctistovka?!
Zda sa mi, ze diskusie o vykone vseobecne sa posuvaju do nerealnej roviny. Narazaju tu na seba dva extremne tabory, ale su to diskusie iba teoretikov. Jedni ma presviedcaju ze na dvojtonove SUV staci 96 KW (co uz je tak na zabitie akurat) ;-\ a druhy tvrdia ze potrebuju 350 PS+ na bezpecne predbiehanie. Prvy tabor na silnejsie auto nema a zmieril sa s tym, druhy tabor na tak silne auto tiez nema ale este sa s tym nezmieril. Osobne jazdim teraz cca 1940 Kg / 186KW, na "brzda plyn jazdu" slabe, ale na bezpecne predbiehanie by stacilo asi aj slabsie. Zlata stredna cesta na dostojnu a bezpecnu jazdu s plne nalozenym autom s rodinou.
6. 2. 2015 12:45
Re: Pětimetrové auto a šestnáctistovka?!
Já jednou zkoušel CX-5 se silnějším dieslem a abych pravdu řekl, byl jsem mírně zklamán. Ne že by auto nejelo, ale od 129 kW 2.2litrového naftového biturba jsem toho čekal rozhodně víc. Je ovšem pravda, že to byl nezajetý kousek.