Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Další obětí nových emisních norem je Renault Koleos! Vrátí se vůbec?

David Bureš
Diskuze (34)
Renault nestihl včas úpravu Koleosu podle nových emisních norem. Na čas tak přeruší jeho výrobu pro evropské trhy.

Druhá generace Renaultu Koleos se u nás prodává teprve rok, přesto firma jeho výrobu na delší čas přerušuje. Důvod se dá odhadnout, mohou za to nadcházející nová emisní pravidla, kterým se toto SUV s technikou Nissanu nestihlo přizpůsobit. Na čas jej tak pořídíte jen ze skladových zásob.

O dočasném konci Koleosu na evropských trzích informoval francouzský server L’Argus s tím, že stejný problém se týká též Kangoo. I to bude na čas dostupné jen ze skladových zásob, což pro Renault není úplně dobrá zpráva – na trh letos míří nová generace konkurentů od Skupiny PSA, trio Citroën Berlingo, Peugeot Rifter a Opel Combo.

Koleos je totiž vystavěn na technice aliančního partnera, Nissanu, nadcházející emisní normy si tak vyžádají větší zásahy, které Renault nestihl aplikovat před zahájením jejich platnosti. Server RNews.cz, zpravidla dobře informovaný o dění v Renaultu, informuje o tom, že si nová pravidla vyžádají zástavbu nového turbodieselu 2.0 BluedCi se vstřikováním močoviny, který si najde cestu i do dalších aut francouzské značky.

Důležitou změnou má být i výměna automatu. Jestliže Koleos je dnes v návaznosti na využití techniky Nissanu dostupný s variátorovou převodovkou CVT (s obchodním označením X-Tronic), která je v nabídce Renaultu unikátem, do budoucna se má dočkat dvouspojkové převodovky jako zbývající vozy značky. Renaulťácké EDC si má s novými normami poradit lépe než nissaňácké CVT, které negativně ovlivňuje normované emise oxidu uhličitého.

I v době brojení proti naftě se očekává, že Koleos bude po této změně dostupný výhradně s turbodiesely. Nový dvoulitr má podobně jako v Espace nabídnout dvě výkonová provedení, se 118 kW a 147 kW.

Přizpůsobení auta novým pravidlům ještě nějaký čas potrvá, a tak se očekává, že se evropská verze Koleosu vrátí do výroby až v průběhu roku 2019. Do té doby mají být k dispozici jen skladové zásoby. Aktuální český ceník nabízí naftový čtyřválec 2.0 dCi (127 kW) s převodovkou CVT a výběrem mezi pohonem předních a všech kol. K dispozici jsou tři stupně výbavy.

David Bureš
Diskuze (34)
17. 8. 2018 00:44
Re: LNT - shrnuti
Mas pravdu, ale jeste bych to upresnil.

VW byl jediny, kdo takova auta prodaval v USA.
Tam to zatloukal myslim 6 nebo 7 let nez to prasklo.
Priznal se jen proto, ze uz nebylo jine cesty.

Takhle to bylo levnejsi. Ta pokuta je sice obrovsky cislo, ovsem kdyz se to rozlozi do tech nekolika let, jsou to myslim 2% jejich zisku za rok. ZISKU!

V USA se kupodivu zakony o emisich museji dodrzovat.
V evrope se dodrzovat nemuseji, zadny zakon na to nebyl.

A proto muzou vsichni podvadet jak se jim zachce, ale jen VW na to doplatil - protoze tu neplechu sel delat do USA.

Nasledne jsme sice v evrope zavedli novou metodiku, ovsem nejak jsem neslysel, ze pokud nekdo bude porusovat emise, bude za to pykat.
Pokud se neco zmenilo, budu rad, kdyz me nekdo opravite.
Avatar - wakantanka
16. 8. 2018 19:15
Re: Ani Renault, ani Nissan - je to Samsung
A ten Samsung myslis ze je ci? No zase ho ovlada ci vlastni Renault-Nissan, pokud se nepletu. :-)
16. 8. 2018 12:16
Obet
Preco obet? Silnejsi 2.0 dizel a dvojspojka je jednoznacne krok vpred a pozitivny prinos, to tam malo byt od zaciatku. Cvt od Nissanu a trosku priduseny 2.0 dci so spotrebou v testoch cca 8-9 litrov nebol ziadny zazrak. Hlavne v kontexte nedavneho testu noveho Turka 3.0 tdi, ktory chodi za 7-8l. Palec hore pre Renault a mohol by pozicat dvojspojku aj Nissanu xtrail a nejaky silnejsi benzinovy motor by sa tiez hodil napr. vyborny 1.8 tce z Espace a Talismanu.
16. 8. 2018 11:34
LNT - shrnuti
tak si to shrnme
VW podvadel a priznal se
ostatni podvadeli taky, ale zatloukali a podarilo se jim to zatlouct

jen par podvodu co si vzpominam
- emise o opelu byly OK, ale jen do doby, kdy se na valcich tocila jen predni pohanena naprava. jakmile se roztocily vsechna 4 kola, emise zahadne vzrostly.
- u renaulta uplne vypinani likvidace NOx pri vyssich rychlosti
- uplne vypinani zneskodonovani NOx , kdyz je teplota nizsi nebo vyssi nez nejaka hodnota
- uplne vypinani zneskodnovani NOx majici chranit motor pred znicenim, pritom se jedna o bezne provozni podminky
vse stavy, ktere se v laboratornich podminkach nevyskytnou, ale v realu prevazuji

vysledek zde v EU je ten, ze VW se "cestne" priznal - a je popotahovanej, a ti ostatni co to zatloukly a emise v realu maj mnohem vetsi, jsou vysmati.
prijde mi, ze ti co ocernuji VW jsou typicti eurohujeri, ktery zajima jenom car papiru a co se deje v realu je nezajima.
pro me je pristup VW daleko prijatelnejsi nez treba renaultu, protoze VW v realu skodi daleko min
16. 8. 2018 09:16
Ani Renault, ani Nissan - je to Samsung
Pokud se nepletu, tohle auto navrhuje a vyrabi Samsung, ne?

Jmenuje se to “Renault Samsung QM6” a vyrabi se v jizni koreji (Renault Samsung) a take v cine (Dongfeng Renault)

Je to Samsungem upravena platforma X-Trail / Kadjar.
Nissan a Renault na to daji svuj znak a sve motory.

Nebo se pletu a neco se s touto novejsi generaci zmenilo a ted to Samsung pro Nissan a Renault pouze vyrabi?

PS byl jsem loni na par dni v jizni koreji a od Renaultu jsem tam nevidel ani jeden kus Koleosu, jenom Megane (sedan)