Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Renault začíná nasazovat nové turbodiesely 2.0 Blue dCi a 1.7 Blue dCi. V čem debutují?

Renault začíná nasazovat nové turbodiesely 2.0 Blue dCi a 1.7 Blue dCi. V čem debutují? Zdroj: acz

Renault začíná nasazovat nové turbodiesely 2.0 Blue dCi a 1.7 Blue dCi. V čem debutují?

V případě vznětových motorů se největší MPV Renaultu dosud spoléhalo jen na šestnáctistovku. Konečně se to změní!

Renault pokračuje v obměňování pohonných jednotek v souvislosti s nadcházejícími emisními normami Euro 6c. Už loni prezentoval nový benzinový čtyřválec 1.3 TCe, který postupně nahrazuje dosavadní dvanáctistovku, v Dacii Duster zase nedávno nasadil modernizovaný turbodiesel s označením 1.5 Blue dCi. Nejnověji se značka chystá na příchod nových vznětových čtyřválců 1.7 Blue dCi a 2.0 Blue dCi.

Již dříve avizovaný dvoulitr debutuje v modelu Espace, jeho příchod prozradily belgické webové stránky Renaultu. Díky nim víme, že ve velkém MPV bude nově vyvinutý agregát nazvaný 2.0 Blue dCi dostupný ve dvou výkonových variantách. Verze Blue dCi 160 bude naladěna na 118 kW a 360 N.m, zatímco silnější provedení Blue dCi 200 nabídne 147 kW a 400 N.m.

Slabší tak nahradí stejně výkonnou šestnáctistovku, zatímco ta výkonnější bude rozšířením nabídky. Takhle silný turbodiesel Espace dosud nenabízel. V obou případech bude motor o objemu 1997 cm3 spárován s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou s obchodním označením EDC. Již známou mechaniku dodává Getrag.

Bližší informace zatím neznáme, dá se však předpokládat nasazení vstřikování kapaliny AdBlue, které pro nové emisní limity bude nutné. Do budoucna se pak s motorem 2.0 Blue dCi počítá i pro Talisman a Koleos.

Vedle toho belgické stránky značky odhalují i příchod nové sedmnáctistovky. Motor o objemu 1749 cm3 se jako první objeví v dvojici Scénic/Grand Scénic. Také v jeho případě se počítá s více výkonovými verzemi, potvrzeny jsou zatím dvě. Varianta Blue dCi 120 bude naladěna na 88 kW, zatímco Blue dCi 140 na 110 kW. Obě budou spárovány s šestistupňovým manuálem.

Agregát s interním označením R9N bude vycházet ze stávající šestnáctistovky, ani on se pravděpodobně kvůli normám nevyhne vstřikování AdBlue. Vedle Scénicu se pak jeho nasazení očekává mimo jiné v Talismanu.

Kdy budou nové jednotky oficiálně představeny, zatím nevíme, s jejich nasazením se ale dá počítat ještě během letošního roku.