Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault začíná nasazovat nové turbodiesely 2.0 Blue dCi a 1.7 Blue dCi. V čem debutují?

David Bureš David Bureš 12. 7. 2018 • 02:51
36
V případě vznětových motorů se největší MPV Renaultu dosud spoléhalo jen na šestnáctistovku. Konečně se to změní!

Renault pokračuje v obměňování pohonných jednotek v souvislosti s nadcházejícími emisními normami Euro 6c. Už loni prezentoval nový benzinový čtyřválec 1.3 TCe, který postupně nahrazuje dosavadní dvanáctistovku, v Dacii Duster zase nedávno nasadil modernizovaný turbodiesel s označením 1.5 Blue dCi. Nejnověji se značka chystá na příchod nových vznětových čtyřválců 1.7 Blue dCi a 2.0 Blue dCi.

Již dříve avizovaný dvoulitr debutuje v modelu Espace, jeho příchod prozradily belgické webové stránky Renaultu. Díky nim víme, že ve velkém MPV bude nově vyvinutý agregát nazvaný 2.0 Blue dCi dostupný ve dvou výkonových variantách. Verze Blue dCi 160 bude naladěna na 118 kW a 360 N.m, zatímco silnější provedení Blue dCi 200 nabídne 147 kW a 400 N.m.

Slabší tak nahradí stejně výkonnou šestnáctistovku, zatímco ta výkonnější bude rozšířením nabídky. Takhle silný turbodiesel Espace dosud nenabízel. V obou případech bude motor o objemu 1997 cm3 spárován s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou s obchodním označením EDC. Již známou mechaniku dodává Getrag.

Bližší informace zatím neznáme, dá se však předpokládat nasazení vstřikování kapaliny AdBlue, které pro nové emisní limity bude nutné. Do budoucna se pak s motorem 2.0 Blue dCi počítá i pro Talisman a Koleos.

Vedle toho belgické stránky značky odhalují i příchod nové sedmnáctistovky. Motor o objemu 1749 cm3 se jako první objeví v dvojici Scénic/Grand Scénic. Také v jeho případě se počítá s více výkonovými verzemi, potvrzeny jsou zatím dvě. Varianta Blue dCi 120 bude naladěna na 88 kW, zatímco Blue dCi 140 na 110 kW. Obě budou spárovány s šestistupňovým manuálem.

Agregát s interním označením R9N bude vycházet ze stávající šestnáctistovky, ani on se pravděpodobně kvůli normám nevyhne vstřikování AdBlue. Vedle Scénicu se pak jeho nasazení očekává mimo jiné v Talismanu.

Kdy budou nové jednotky oficiálně představeny, zatím nevíme, s jejich nasazením se ale dá počítat ještě během letošního roku.

Související články

Témata
19. 7. 2018 00:46
Re: nu, uvidíme
2010 1,9dci 96kw 176000km a nic. len vymena oleja. ok zacinaju mi stabilizatory na prednej naprave buchat a vymenil som 2x dosticky.
Avatar - mariov8
14. 7. 2018 20:03
Re: Upsizing Dieselů - tak je to správně
No jo, ale jaký průměr by musela mít u toho motoru turbína a kompresor prvního stupně? No, hodně malý, ale to dost klesá účinnost toho kompresoru a stoupají ztráty netěsností kolem oběžných kol... tam ještě technologie není.

Na přístupu Renaultu je také vidět, že stávající 1,6dCi Biturbo bylo patrně příliš drahé na výrobu a větší ale jednodušší motor naladěný na nižší litrový, ale stejný maximální, výkon je lepší volbou. Uvidíme jak se to bude chovat, jakou to bude mít celkovou charakteristiku.
Avatar - Hittman
13. 7. 2018 12:46
Re: nu, uvidíme
O3 a její jednoduchá vlečná náprava je v rámci ojebání zákazníků na co možná nejnižší úrovni co se týče kvality a materiálů, aby to tak přežilo těch 150 tis km bez větší újmy, proto to moc neřeší, prostě je to o ceně. U motoru, pokud by měl konstrukční či jiné vady, by se Rencku dost prodražilo to odfláknout a dělat svolávací akce např. s výměnou celého agregátu..
13. 7. 2018 12:09
Re: nu, uvidíme
Áno, na strane druhej takú obyčajnú zadnú nápravu pre OIII pre slabšie motory nevyriešili dodnes. Vŕzganie zadnej nápravy je takým štandardom
13. 7. 2018 09:28
Re: Fajn
No, tu a tam ho vídam, aj keď to naozaj nie je často. Renault to s downsizingom trochu prepískol, ale je fajn, že načúva aj hlasu z ulice a otočil to správnejším smerom.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku