Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Laguna GT: 2.0 dCi (131 kW), 2.0 (150 kW) a řízení všech kol k tomu

Ondřej Láník
Diskuze (145)
Nová Laguna je momentálně největším želízkem v ohni, které Renault má. Patřičný zájem má v Ženevě vzbudit vrcholná verze Laguna GT, která mezi běžné sériové modely vrací fenomén řízení všech kol.

Klíčovou novinkou Renaultu Laguna GT je systém řízení všech kol. Komplikované zařízení se vrací na trh po mnohaleté odmlce, aby opět zkusilo štěstí u zákazníků, kteří jsou ochotní platit za jízdní vlastnosti vylepšené náročnou technikou.

Principy a řízení celého systému se nemění. Zadní kola se v závislosti na rychlosti jízdy natáčejí v opačném smyslu resp. ve stejném smyslu jako přední kola, tak aby byla v nízkých rychlostech vylepšena obratnost při manévrování s vozem a ve vysokých rychlostech zase jízdní stabilita. Díky natáčení kol obou náprav se v praxi zmenší úhel natočení volantu i rychlost reakce vozu na změnu polohy volantu.

Sportovně orientovaná Laguna má pod kapotou pouze čtyřválcové motory vyvinuté ve spolupráci s Renault Sport. Zážehový dvoulitr má nejvyšší výkon 150 kW při 5000 ot./min a točivý moment 300 Nm ve 3000 ot./min. Výkon turbodieselu 2.0 dCi povyskočil na 131 kW při 3750 ot./min a momentové maximum 400 Nm je k dispozici od 2000 ot./min.

Unikátnost verze GT má decentně připomínat sada pozměněných dílů a nových prvků výbavy. Patří sem nové nárazníky, kola z lehkých slitin s pneumatikami 225/45 R18, zrcátka jsou nyní černá, stejně jako maska předních světlometů. Zadní svítilny dostaly tmavý kouřový nádech, na B-sloupku je logo GT, které se opakuje i na čalounění sedadel.

Renault poskytuje na všechny Laguny včetně provedení GT záruku 3 roky nebo do ujetí 150 tisíc km. Verze GT bude prvním zákazníkům dodána ve druhém čtvrtletí letošního roku s karoserií liftback i kombi.

Ondřej Láník
Diskuze (145)
Avatar - toryu1
1. 8. 2008 15:06
Re: Laguna GT
Tak jo... k tomu co jsem psal předtím.

Fakta:
Tři dny jsem jezdil s novou (benzín turbo) Lagunou GT, kterou mi laskavě zapůjčíli v Renultu Praha Zličín.
Jak jsem očekával, je to pecka co se týká jízdních vlastností. Ta zadní náprava funguje neskutečně a to jak při velmi rychlé jízdě na dálnici, tak na zatáčkovitých okreskách. To auto nelze jen tak utrhnot, pohrne se celé bokem, když už toho má fyzika dost, ale drží - NEUVĚŘITELNÉ !!! :yes:
Je to pecka v ineriéru vozu, proti mému GT první generace rozdíl tak dvou tříd. Materiály, design celého ineriéru a ty sedadla potažená alcantatou a kůží... :yes:
Podvozek je super naladěný. Je přiměřeně tuhý, ale neuvěřitelně pohodlný (nic co by vám na špatné silnici vytlouklo plomby ze zubů) a motor jde s ním ruku v ruce (žádná přemotorovaná bestie, ale luxusni GT) a pro auto je snad jediné motto: OVLADATELNOST. :yes:

Takže pokud to shrnu, pokud v ní sedíte za řízením, naprosto bez výhrad. Jedná se o rychlé, špičkové GT pro dlouhé a pohodlné cestování kamkoliv po silnici. Pokud se vám líbí NEVÁHEJTE!!! Chybu rozhodně neuděláte. :yes:

Tím se dostávám k mé jediné výhradě. To auto je skvělé až na fakt, že se mi bohužel zoufale, ale fakt strašně zoufale nelíbí. Tři dny jsem ho studoval v naději,že mu přijdu na chuť :-( Nestalo se... Je to pouze můj osobní názor, který nikomu nenutím. Vnímání designu je osobní věcí každého jednotlivce.

Pokud bude tahle technika v připravované Laguně Coupe, má mě Renault jako zákazníka zpět, ale jak jsem avizoval, Lagunu GT si prostě koupit nemohu. Nemůžu mít v garáži něco co se mi bytostně nelíbí...
Avatar - Ghostyx
4. 3. 2008 11:47
Re: Laguna GT
Hezky a objektivne napsano... :yes: Ja jsem kdysi taky vlastnil Lagunu II, 2.0T, rocnik 2003 a muzu rici, ze pri predepsane udrzbe, az na par opravdovych drobnosti (praskla pruzinka spojk. pedalu, praskly drzak predniho sterace, asi ve 140tis. km nutna vymena 2 vytlucenych zadnich kruhovych "stabilizatoru") vydrzela v pohode temer do 150tis. najetych km, kdy jsem ji nasledne prodal. A to jsem ji opravdu nesetril a napr. na nemeckych dalnicich jela treba 500 km temer v kuse maximalkou a to zima nezima, leto neleto, proste bez rozdilu. Kupodivu vse vydrzelo a fungovalo jak ma az do posledni chvile vcetne elektroniky, ktere tam bylo pozehnane. Opravdu nemuzu na ni nadavat...
Avatar - Ronault.
27. 2. 2008 12:32
Re: Verdikt
Mě musejí hvízdat kola... Tak tohle mě zase jednou rozesmálo... dobrá hláška >:D
Avatar - Ronault.
27. 2. 2008 12:29
Re: Francouzká bída
To jsou ale kecy... Megan má v základu, který je o desítky tisíc níže než Golf to, co se Golfovi ani nesnilo... Nejistý podvozek? Zajímalo by mě zda jsi v tom jel. Já mám zkušenost s 1,5 dCi. Na dálnici ve 180 seděl jak přibitý a ještě s ním dělal mišky za pomalými auty... Nevím, co chceš od auta nižší střední třídy víc?
Avatar - toryu1
26. 2. 2008 17:03
Laguna GT
Z mého pohledu, jako dlouhodobého uživatele Renaultů co by aut na běžné denní ježdění (1997 Mégane 1,6 RT; 2002 Laguna 2,0 IDE; 2005 Laguna 2,0T GT a 2007 Laguna Grandtour 2,0T), musím říci jedno.

Nová Laguna se mi asi víc nelíbí, než líbí... ;-\ Byl jsem na ni opravdu zvědavý, ptotože mi dobíhá záruka na moji současnou Lagunu GT a hodila by se mi generační výměna, Jenže...

Je to nový model, a z mojí vlastní zkušenosti vím (konkrétně 2002 Laguna 2,0 IDE), že první výrobní série nových modelů a technické novinky se Renaultu až příliš často nevedou... Moje první Laguna stála víc v servisu než na silnici a to z různých technických důvodů, nad kterými bádal nejeden technik autorizovaných servisů (určitě jich pár skončilo pod dohledem statných ošetřovatelů v léčebně doktora Chocholouška...) a revoluční a jedinečný motor IDE byl pro Renault velký prů*er :no: :no: :no: Zkrátka tenhle model byl šmejd, který stál skoro milion, a ať dělali v Renaultu co chtěli, šmejdem (velmi často nepojízdným) zůstal až do posledního kilometru, který vedl ihned po ukončení leasingu směrem ven z domu (upřímě lituji nového majitele).

Jako omluvu jsem dostal velmi výhodnou nabídku na faceliftovou Lagunu ve vrcholné "sportovní" verzi GT. Řekl jsem si nu což, jsem sice asi masochista, nicméně GT, 150 Kw..., turbo... dobrá... a s obavou uvalil další nesmyslnou sumu do auta značky Renault. Nyní mohu s klidným svědomím říci,že to byla dobrá investice (vzhledem k tomu, že auto nechci prodat, stejně ho zase dostane táta jak o Megana >:D ). Nevěřícně musím konstatovat, že tuto GT snad ani nevyrobili v Renaultu. V porovnání s 2002 Lagunou II IDE je to úplně, ale úplně jiné auto. Dobíhá třetí rok a je bez problému! Byl jsem připraven na hodně, ale na tohle rozhodně ne.

Takže pokud to shrnu, nová Laguna III se mi po stránce vzhledu spíše nelíbí, ovšem nové GT bude jistě opět pecka, co se týká výkonu v běžném autě. Nevím jak to bude s motorem, ale má stejný výkon jako moje současné GT, takže by mohl být stejný (rozuměj v pohodě a odzkoušený). Nemělo by nové uživatele čekat překvapení jako mě, když jsem na modelu IDE dělal za svoje peníze továrního zkušebního jezdce >:D Alespoň jsem v plné šíři pochopil co znamená značka "testováno na lidech"...

Ale ten revoluční systém řízení... kdepak, pokud to nebude v běžném provozu alespoň dva roky, tak díky osobní zkušenosti s technickými novinkami od Renaultu... prostě nevěřím :no:

Na druhou stranu... buď to bude těžký propadák, nebo trefa do černého. Nic mezi tím... Tohle zase Renault jako značka umí... (viz. třeba novátorská koncepce Scénic kontra problémový VelSatis) Osobně obdivuji odvahu manažerů Renaultu, pouštět se do nových revolučních řešení, a to jak technicky, tak design a filozofie nových modelů. :yes:

Nechám se překvapit, a když bude v pohodě a začne se mi líbit (no i když to asi hned tak ne... uvidíme facelift za tři roky), tak si model GT zase možná pořídím, ale až bude v provozu víc jak dva roky >:D