Renault Mégane 1,6 16V - Zdařilá inovace

Renault Mégane 1,6 16V - Zdařilá inovace

 
 
9.4. 1999

I dobré věci jednou zestárnou a potřebují vylepšit. Přestože se Renault Mégane doposud velmi dobře prodával ve všech evropských zemích, tvrdá konkurence v nižší stření třídě nutí výrobce zkracovat inovační cyklus na minimum.

I dobré věci jednou zestárnou a potřebují vylepšit. Přestože se Renault Mégane doposud velmi dobře prodával ve všech evropských zemích, tvrdá konkurence v nižší stření třídě nutí výrobce zkracovat inovační cyklus na minimum.

Facelift lze provést v podstatě dvěma způsoby. Buďto pouhou retuší přední a zadní části vozu nebo komplexním způsobem, zahrnujícím, kromě nezbytné úpravy designu karosérie i zvýšení bezpečnosti posádky, instalaci výkonnějších a méně žíznivých motorů, zlepšení jízdních vlastností, atd. Druhou, náročnější cestou se vydal Renault, výsledky prodeje jej však určitě přesvědčí o správnosti této cesty.

Renault investoval do inovace Méganu téměř miliardu francouzských franků a první pozitivní výsledky se ihned dostavily. Příkladem je vynikající výsledek crash-testu NCAP, kde Mégane získal nejlepší hodnocení ve své kategorii. Na tomto výsledku se podílí především zpevněná karosérie, sériová montáž 4 airbagů (2x přední, 2x boční, chránící hrudník i hlavu) a pyrotechnické předpínače pásů s omezovači síly. K tomuto se navíc přidává sériově montovaný protiblokovací systém ABS.

Testovaný automobil byl vybaven prozatím nejsilnějším motorem, který se k Mégane hatchback dodává. Čtyřválec 1,6 s šestnáctiventilovou technikou dává vysoký nejvyšší výkon 79 kW a slušný točivý moment 148 Nm při 3750 ot/min. Chod motoru je kultivovaný, dobře táhne i v nižších otáčkách. Nad pět tisíc otáček poskytuje, kromě slušného výkonu i zajímavý sportovní zvuk. Odhlučnění motoru i kol, při běžné jízdě, patří k lepšímu průměru. Určitou kritiku zaslouží zpřevodování pětky , která při 130 km/h, roztáčí motor na 4000 ot/min! Nepříjemná je také nepřítomnost červeného pole na otáčkoměru.

Až neuvěřitelně zní oficiální hodnota 9,8 s pro zrychlení z klidu na 100 km/h. Pro srovnání VW Golf 1,6/74 kW - 10,9 s, Opel Astra 1,6 16V/74 kW - 11,4 s.

K výborným výkonovým parametrům motoru se navíc přidává i nízká spotřeba. V průběhu testu si totiž Mégane 1,6 16V řekl jen o 7,5 l naturalu na 100 km.

Jízdní vlastnosti jsou především díky samoříditelné zadní nápravě na velmi dobré úrovni, navíc si odpružení zachovává dostatečnou dávku komfortu.

Brzdy byly také inovovány. Kromě již zmíněné sériové montáže ABS se zvětšily také brzdové kotouče vpředu z 238 mm na 280 mm. Tato úprava snížila na minimum vadnutí zahřátých brzd a to z původně nelichotivých 55 m na pouhých 42 m brzdné dráhy ze 100 km/h!

Interiér by se dal nazvat typicky francouzský . Narozdíl od příliš technokratických německých vozů, je interiér Méganu hravý a nenásilný . Bohužel sedačky jsou i nadále příliš měkké. Volant by mohl mít silnější věnec, navíc je skloněn nezvykle nahoru. Příliš nepomůže ani korekce pomocí výškového nastavení volantu.

Za samostatnou zmínku stojí pokročilé funkce stěračů, které se například při zastavení na křižovatce přepnou z trvalého stírání na přerušované. Po rozjezdu se opět vrátí do původního nastavení. Při zařazení zpátečky se pro změnu automaticky otře zadní okno. Nechápu, proč na přelomu tisíciletí, nemají takové jednoduché funkce všechny automobily.

Prostoru na zadních sedadlech není nadbytek, zvláště nad hlavou. Z bezpečnostního hlediska potěší přítomnost tří tříbodových pásů i opěrek hlav.

Renault Mégane se po inovaci stal štikou v rybníce nižší střední třídy. Je skvěle vybaven již v základní výbavě (4x airbag, ABS, el. ovládaná přední okna, imobilizér, dělená sedadla, posilovač řízení, výškově stavitelný volant, centrální zamykání a nárazníky v barvě karosérie) a základní verze 1,4/55 kW je podstatně levnější než německá konkurence - 389.900 Kč. Testovaný 1,6 16V s bohatější výbavou RXE (navíc oproti základu: palubní počítač, mlhovky, výškově stavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou, el. nastavitelná a vyhřívaná zrcátka v barvě vozu, dálkové ovládání centrálního zamykání, autorádio s dálkovým ovládáním a metalíza) přijde na 471.900 Kč.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 390 Kč Cena v testované výbavě: 472 Kč

Základní výbava:4x airbag, ABS, el. ovládaná přední okna, imobilizér, dělená sedadla, posilovač řízení, výškově stavitelný volant, centrální zamykání a nárazníky v barvě karosérie

Výbava testovaného vozu: palubní počítač, mlhovky, výškově stavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou, el. nastavitelná a vyhřívaná zrcátka v barvě vozu, dálkové ovládání centrálního zamykání, autorádio s dálkovým ovládáním a metalíza

Němečtí řidiči si pořizují stále širší automobily. Komplikují tím dopravu Němečtí řidiči si pořizují stále širší automobily. Komplikují tím dopravu

Dopravní komplikace v Německu jdou v posledních letech…

Skála: Kdyby se volba předsedy konala hned po volebním debaklu, dopadlo by to jinak Skála: Kdyby se volba předsedy konala hned po volebním debaklu, dopadlo by to jinak

Předsedou KSČM se po sobotním sjezdu stal opět Vojtěch…

Snad Češi jednou vyjdou do ulic kvůli vysokým cenám bytů, říká exdeveloper Koch Snad Češi jednou vyjdou do ulic kvůli vysokým cenám bytů, říká exdeveloper Koch

Nizozemec s českými kořeny Paul Vincent Koch pracoval už…

Vyšetřování údajného chemického útoku v Dúmě začíná. Experti jsou na místě Vyšetřování údajného chemického útoku v Dúmě začíná. Experti jsou na místě

Experti Organizace pro zákaz chemických zbraní (OPCW)…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 79 / 5750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 148 / 3750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.4 / 5.7 / 7
Emise CO2:165
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 348 / 1210
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1095 / 450
Rozměr pneu:185
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4129
b) šířka (mm): 1699
c) výška (mm): 1420
d) rozvor (mm): 2580
e) rozchod vpředu (mm): 1450
f) rozchod vzadu (mm): 1422
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 780
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1430
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,40
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu

Audi vám tuto část své historie nejspíše připomínat…

 



Renault Mégane - vybere si každý Renault Mégane - vybere si každý

Ani facelift Renaultu 19 v roce 1992 nezabránil tomu, že…

Renault v listopadu číslem jedna Renault v listopadu číslem jedna

Český importér francouzské automobilky má v listopadu…

 



 
Rozjíždění vozidla „na dvojku“: Škodí autu i vašim nervům!

Rozjíždění vozidla „na dvojku“: Škodí autu i vašim nervům!

Dnes 17:36

K rozjíždění vozidla s manuální převodovkou z klidu slouží první převodový stupeň. Tak se to učí v autoškole. Co když ale při rozjezdu použijete „dvojku“? Co při tom hrozí? A proč je takový rozjezd pomalý a neplynulý?




Blesk.cz

Chlapec s autismem postavil největší repliku Titaniku z lega. Teď doplula do USA

Chlapec s autismem postavil největší repliku…

Největší světovou repliku neslavně proslulého parníku Titanic, která kdy byla sestavena z kostek lega,  trvalo…

„Žena hrdinka.“ Janu Nagyovou navrhli na státní vyznamenání

„Žena hrdinka.“ Janu Nagyovou navrhli na státní vyznamenání

V Poslanecké sněmovně se sešly návrhy na státní vyznamenání, které posoudí příslušný podvýbor. Mezi zasloužilými…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Hašek po remíze: Nemůžeme vždy hrát jako bychom si šňupli kokain

Hašek po remíze: Nemůžeme vždy hrát jako bychom si…

Čtyřikrát za sebou doma na jaře vyhráli, ale popáté brali jen bod. Bohemians po skvělé šňůře v horkém sobotním…

 

Reflex.cz

KSČM nadále povede Filip, ve druhém kole volby porazil Skálu

KSČM nadále povede Filip, ve druhém kole volby porazil Skálu

Komunistickou stranu Čech a Moravy nadále povede Vojtěch Filip. Ve druhém kole tajné volby mu delegáti dnešního…

Skoro zázračná špalda: Dávala vojákům sílu do boje a pomáhá s trávením

Skoro zázračná špalda: Dávala vojákům sílu do boje a…

Svatá Hildegarda z Bingenu prý prohlásila: „Kdyby už člověk nemohl nic jíst a nic mu nepomáhalo, špalda jej…