Renault Mégane 1,6 16V - Zdařilá inovace

Renault Mégane 1,6 16V - Zdařilá inovace

 
 

I dobré věci jednou zestárnou a potřebují vylepšit. Přestože se Renault Mégane doposud velmi dobře prodával ve všech evropských zemích, tvrdá konkurence v nižší stření třídě nutí výrobce zkracovat inovační cyklus na minimum.

I dobré věci jednou zestárnou a potřebují vylepšit. Přestože se Renault Mégane doposud velmi dobře prodával ve všech evropských zemích, tvrdá konkurence v nižší stření třídě nutí výrobce zkracovat inovační cyklus na minimum.

Facelift lze provést v podstatě dvěma způsoby. Buďto pouhou retuší přední a zadní části vozu nebo komplexním způsobem, zahrnujícím, kromě nezbytné úpravy designu karosérie i zvýšení bezpečnosti posádky, instalaci výkonnějších a méně žíznivých motorů, zlepšení jízdních vlastností, atd. Druhou, náročnější cestou se vydal Renault, výsledky prodeje jej však určitě přesvědčí o správnosti této cesty.

Renault investoval do inovace Méganu téměř miliardu francouzských franků a první pozitivní výsledky se ihned dostavily. Příkladem je vynikající výsledek crash-testu NCAP, kde Mégane získal nejlepší hodnocení ve své kategorii. Na tomto výsledku se podílí především zpevněná karosérie, sériová montáž 4 airbagů (2x přední, 2x boční, chránící hrudník i hlavu) a pyrotechnické předpínače pásů s omezovači síly. K tomuto se navíc přidává sériově montovaný protiblokovací systém ABS.

Testovaný automobil byl vybaven prozatím nejsilnějším motorem, který se k Mégane hatchback dodává. Čtyřválec 1,6 s šestnáctiventilovou technikou dává vysoký nejvyšší výkon 79 kW a slušný točivý moment 148 Nm při 3750 ot/min. Chod motoru je kultivovaný, dobře táhne i v nižších otáčkách. Nad pět tisíc otáček poskytuje, kromě slušného výkonu i zajímavý sportovní zvuk. Odhlučnění motoru i kol, při běžné jízdě, patří k lepšímu průměru. Určitou kritiku zaslouží zpřevodování pětky , která při 130 km/h, roztáčí motor na 4000 ot/min! Nepříjemná je také nepřítomnost červeného pole na otáčkoměru.

Až neuvěřitelně zní oficiální hodnota 9,8 s pro zrychlení z klidu na 100 km/h. Pro srovnání VW Golf 1,6/74 kW - 10,9 s, Opel Astra 1,6 16V/74 kW - 11,4 s.

K výborným výkonovým parametrům motoru se navíc přidává i nízká spotřeba. V průběhu testu si totiž Mégane 1,6 16V řekl jen o 7,5 l naturalu na 100 km.

Jízdní vlastnosti jsou především díky samoříditelné zadní nápravě na velmi dobré úrovni, navíc si odpružení zachovává dostatečnou dávku komfortu.

Brzdy byly také inovovány. Kromě již zmíněné sériové montáže ABS se zvětšily také brzdové kotouče vpředu z 238 mm na 280 mm. Tato úprava snížila na minimum vadnutí zahřátých brzd a to z původně nelichotivých 55 m na pouhých 42 m brzdné dráhy ze 100 km/h!

Interiér by se dal nazvat typicky francouzský . Narozdíl od příliš technokratických německých vozů, je interiér Méganu hravý a nenásilný . Bohužel sedačky jsou i nadále příliš měkké. Volant by mohl mít silnější věnec, navíc je skloněn nezvykle nahoru. Příliš nepomůže ani korekce pomocí výškového nastavení volantu.

Za samostatnou zmínku stojí pokročilé funkce stěračů, které se například při zastavení na křižovatce přepnou z trvalého stírání na přerušované. Po rozjezdu se opět vrátí do původního nastavení. Při zařazení zpátečky se pro změnu automaticky otře zadní okno. Nechápu, proč na přelomu tisíciletí, nemají takové jednoduché funkce všechny automobily.

Prostoru na zadních sedadlech není nadbytek, zvláště nad hlavou. Z bezpečnostního hlediska potěší přítomnost tří tříbodových pásů i opěrek hlav.

Renault Mégane se po inovaci stal štikou v rybníce nižší střední třídy. Je skvěle vybaven již v základní výbavě (4x airbag, ABS, el. ovládaná přední okna, imobilizér, dělená sedadla, posilovač řízení, výškově stavitelný volant, centrální zamykání a nárazníky v barvě karosérie) a základní verze 1,4/55 kW je podstatně levnější než německá konkurence - 389.900 Kč. Testovaný 1,6 16V s bohatější výbavou RXE (navíc oproti základu: palubní počítač, mlhovky, výškově stavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou, el. nastavitelná a vyhřívaná zrcátka v barvě vozu, dálkové ovládání centrálního zamykání, autorádio s dálkovým ovládáním a metalíza) přijde na 471.900 Kč.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 390 Kč Cena v testované výbavě: 472 Kč

Základní výbava:4x airbag, ABS, el. ovládaná přední okna, imobilizér, dělená sedadla, posilovač řízení, výškově stavitelný volant, centrální zamykání a nárazníky v barvě karosérie

Výbava testovaného vozu: palubní počítač, mlhovky, výškově stavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou, el. nastavitelná a vyhřívaná zrcátka v barvě vozu, dálkové ovládání centrálního zamykání, autorádio s dálkovým ovládáním a metalíza

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 79 / 5750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 148 / 3750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.8
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 9.4 / 5.7 / 7
Emise CO2:165
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 348 / 1210
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1095 / 450
Rozměr pneu:185
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4129
b) šířka (mm): 1699
c) výška (mm): 1420
d) rozvor (mm): 2580
e) rozchod vpředu (mm): 1450
f) rozchod vzadu (mm): 1422
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 780
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1430
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,40
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Pátá generace Discovery: Bez rámu, ale s Wi-Fi (+galerie) Pátá generace Discovery: Bez rámu, ale s Wi-Fi (+galerie)

Během dnešního dne začaly internetem kolovat snímky…

Paříž živě: Nové Audi Q5 se nafouklo a dostalo vzduchový podvozek(+ galerie) Paříž živě: Nové Audi Q5 se nafouklo a dostalo vzduchový podvozek(+ galerie)

Nové Audi Q5 se nakonec ukázalo a my vám přinášíme první…

 




Renault Mégane - vybere si každý Renault Mégane - vybere si každý

Ani facelift Renaultu 19 v roce 1992 nezabránil tomu, že…

Renault v listopadu číslem jedna Renault v listopadu číslem jedna

Český importér francouzské automobilky má v listopadu…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Tady žije Facebook. Hluboko ve švédských lesích!

Tady žije Facebook. Hluboko ve švédských lesích!

Jeden z nejnavštěvovanějších webů světa v roce 2013 otevřel první datové centrum mimo USA a to v mrazivém…

Dva lvi utekli z výběhu. Zoo v Lipsku musela jednoho z nich zastřelit

Dva lvi utekli z výběhu. Zoo v Lipsku musela jednoho…

Dva lvi utekli ve čtvrtek ze svého výběhu v zoologické zahradě v saském Lipsku. Jednoho z nich se podařilo před…

 

iSport.cz

Sparta má zpět svého trenéra. Myslel jsem na ni neustále, říká Kalous

Sparta má zpět svého trenéra. Myslel jsem na ni…

Spartě se vrátil šéf týmu a jeho jednotka hned zabrala. Trenér Jiří Kalous po příletu z Toronta ze Světového…

Liberec - PAOK 1:2. Krutá prohra v Evropské lize, hosté rozhodli v závěru

Liberec - PAOK 1:2. Krutá prohra v Evropské lize,…

Fotbalisté Liberce nezvládli druhé utkání ve skupině Evropské ligy a prohráli s PAOKem Soluň 1:2. Domácí…

 

Reflex.cz

Zapomenuté tajemství Eiffelovy věže: Na jejím vrcholu si majitel postavil luxusní penthouse

Zapomenuté tajemství Eiffelovy věže: Na jejím…

Se stavbou současného symbolu Paříže se začalo v roce 1887 a přesně podle plánů konstruktéra Alexandra Gustava…

Otázky u filmu Anthropoid: Dokážou být Češi ještě neohrožení vlastenci? Dokážou za svobodu umírat?

Otázky u filmu Anthropoid: Dokážou být Češi ještě…

V sále číslo 11 multikina na pražském Andělu se po úterní české premiéře filmu Anthropoid rozhostilo ticho.…