
Renault Mégane R.S. 2018 bude předokolka s řízením zadních kol
Chystaný nový Renault Mégane R.S. nebude mít vůbec snadnou pozici, musí totiž navázat na auto, které si vytvořilo silnou komunitu příznivců a vydobylo respekt u konkurence, zhmotněný mimo jiné i v několikaletém držení rekordu mezi předokolkami na Severní smyčce Nürburgringu. Co novinka udělá pro to, aby na tento odkaz navázala?
Pětidveřový Mégane Renault Sport projde podle informací australského Motoringu v příští generaci poměrně zásadní proměnou, kdy se z auta, proslulého svou "mechaničností", stane hot-hatchem, doslova nabitým elektronickými systémy. Stejně jako u slabšího Mégane GT bude použito aktivní řízení kol zadní nápravy a manuální převodovce budou asistovat elektronicky ovládané meziplyny.
Řízení zadních kol bude za příplatek a oslovit by prý mělo hlavně ty, kdo budou používat auto na každodenní ježdění, pro "tvrdé jádro" a použití na okruhu bude doporučována standardní verze, pro tento způsob použití auta prý nebude potřeba. Dalším příplatkovým prvkem bude sedmistupňová dvouspojková převodovka, rychlejší by však měla být verze s manuálem.
K pohonu poslouží přeplňovaná osmnáctistovka s výkonem přes 300 koní, kterou bude vůz sdílet s kupé Alpine, za samozřejmost pak lze považovat diferenciál se zvýšenou svorností na přední poháněné nápravě a ačkoli se o tom zatím nehovoří, nejspíš vůz dostane také adaptivní tlumiče. Jak moc se R.S. bude vizuálně lišit od modelu GT není známo, na silnicích zatím stále jezdí jen muly, zdá se však, že si auto vystačí se standardním rozchodem kol, prototyp nemají nástavce blatníků.
Premiéra vozu proběhne patrně v březnu 2017 v Ženevě a prodej bude zahájen zhruba v půlce roku.