Renault plánuje rozšířit výrobu Dacie, investuje i do vývoje
Logan je úspěšný. Renault v něm vidí budoucnost
S receptem levného sedanu (resp. kombi nebo LCV) uspěla Dacia nejen na rozvíjejících se automobilových trzích, ale třeba i v Evropě. Vždyť prodeje tohoto vozu tvoří 14,8 procenta celosvětového odbytu Renaultu. Vloni se zákazníkům dostalo do rukou 367.745 nových Loganů. Současným nedostatkem číslo jedna je podle zástupců Dacie nedostatek jejich aut na trhu.
Problém chce Renault vyřešit rozšířením rumunské výrobní kapacity. Kromě 400 tisíc hotových vozidel bude z tamních linek sjíždět ročně také 400 tisíc nedokončených aut, která budou připravena ke smontování kdekoliv na světě. Toho chce francouzský investor dosáhnout už v příštím roce.
Pihou na úspěchu Dacie Logan je rozsáhlá svolávací akce, která má řešit zvýšené riziko koroze u vozů vyrobených do konce roku 2006.
Nové Dacie buší na dveře
Letos a v příštím roce přijdou celkem tři nové Dacie. Pick-up, malé SUV a Renault Sandero, který je postaven na podvozku Loganu a bude v Evropě prodáván pod rumunskou značkou, tedy nikoliv jako v Jižní Americe pod značkou Renault.
Testovací okruh, větší kapacita výroby i vývoje
Investice 300 milionů eur se dělí do tří rovných dílů. První z nich jde na rozšíření objemu výroby, druhý do bukurešťského vývojového centra Dacie a třetí na výstavbu testovacího okruhu na někdejším letišti v Titu, 45 kilometrů od továrny a 30 kilometrů od vývojového centra.