Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V nové Dacii Duster se vyspí i čahouni. Můžete ji proměnit v malý obytňák

Ondřej Šámal
Diskuze (4)

Třetí generace veleúspěšné dacie přijíždí s továrním příslušenstvím pro kempování. Nechybí ani pohodlná matrace o délce 190 centimetrů.

Omezené možnosti cestování a uzavírky rekreačních zařízení během pandemie covidu nastartovaly módu obytných vestaveb do běžných aut. Boom se nejdříve týkal větších osobních dodávek, výrobci ovšem nabízejí řešení i pro klasické modely. Tohoto trendu se chytily i některé automobilky, které v rámci vlastního značkového příslušenství nabízejí jednoduché, ale funkční moduly, které interiér vašeho vozu promění v malou ložnici na kolech.

Dacia u své nejnovější, v pořadí již třetí generace SUV Duster s délkou 4343 milimetrů nabízí například Camping box za 38.990 Kč v podobě tvarované krabice z březové překližky o objemu 175 litrů, který lze během dvou minut rozložit na dvoulůžko. Samotná matrace o délce 190 centimetrů a šířce 130 cm se prodává samostatně a stojí 7790 korun. K tomu si můžete ještě pořídit zatemňovací rolety za 4790 Kč a vyrazit na cesty.

Díky prostornému stanu za 8990 Kč, jehož jednu část připevníte na páté dveře, výrazně rozšíříte obytný prostor. Sám o sobě měří 560 centimetrů na délku a 170 cm na výšku, přičemž uvnitř nabídne ložnici o rozměru 210 x 220 centimetrů, verandu (70 krát 220 cm) a metrovou markýzu.

V rámci továrního příslušenství si můžete pořídit také střešní nosič (14.498 korun) s nosností až 75 kilogramů, který ovšem není kompatibilní s klasickými střešními boxy a nosiči kol. Slouží spíše jako další přepravní prostor.

Video se připravuje ...

Výše vyjmenované kempinkové prvky dohromady vyjdou na 75.058 Kč. S výjimkou střešního nosiče si zmíněné doplňky můžete pořídit také na kombi Jogger. Ceny jsou totožné jako u SUV Duster.

Ondřej Šámal
Diskuze (4)

Doporučujeme

22. 4. 2024 09:13
Spaní
Dustera 4x4 mám,plná výbava byla za 337tis.,mělo to význam pouze jako levné auto.Je to stále pouze Renault,Rumun a plechovka s horším zpracováním.Vím o čem mluvím.Za ty prachy k tomu mohou dát malý karavan .
20. 4. 2024 13:23
Re: DDIII
Na fotkách po stránce designu vypadá hezky, dokonce bych řekl lépe, než kdejaký výtvor tzv. prémiových značek. Výkon je takový jaký je, buď to někomu stačí, nebo ne.

Velký otazník je ale kvalita. Měl jsem tu "čest" s několika Daciemi cca 5 let starými a působilo to na mě jako auto po 30 letech těžké služby. Těžko zatím říct, jak obstojí nový model.
20. 4. 2024 13:18
Čahouni?
A čo si predstavujeťe pod takým termínom čahoun, Kefalín?

Na 190cm matraci se "čahoun" fakt pohodlně nevyspí, obzvláště není-li na oné matraci sám. Pan redaktor je asi celkem skrček a za čahouny má muže průměrného vzrůstu.
19. 4. 2024 09:15
DDIII
Velmi sa mi paci tento novy Duster. Aj zvonku, aj zvnutra. Nie je na nom nic zbytocne, fakt maximalna funkcnost. Uvidime, ako sa bude spravat ten novy motor TCe 1.2 mHEV v kombinacii s prevodovkou a 4x4. Podla niektorych informacii by prevodovka mala zostat taka, ako je v existujucom TCe 150 s jednotkou suplujucou Low Range offroadov. Dufam, ze ju vramci ekologie nepredlzia. Potom to strati prakticky vsetok terenny potencial. Prave ultrakratka jednotka je to, co mi chyba na Vitare potom, ako jej zobrali Aisina. Pohrabal som sa v cenniku, slusna konfiguracia 1.2 TCe 4x4 Extreme vysla na 25 a pol tisica, ked Suzuki zareze Boosterjety a Vitara o 2 a pol roka zostane iba ako atmosfericky "strong"hybrid, moja volba dalsieho auta bude jednoznacna. Za 2 a pol roka sa snad aj vylovia vsetky detske choroby DDIII, aj ho EuroNCAP posle proti stene. Zatial to auto vnimam velmi pozitivne.
Vela diskutujucich Dustera zatracuje pre ten trojvalec. Ta mildhybridna vec je ale aj v Australe a na ten sa tolko nefrfle...