Renault Talisman: Nástupce Laguny a Latitude přijíždí

 

Renault Laguna po třech generacích končí. Novinka francouzské automobilky dostala název Talisman. Je sympatické, že to značka s diamantem ve znaku ve střední třídě nevzdává.

Renault opět sáhl pro jméno sériového modelu mezi starší koncepty, stejně jako u Laguny, Mégane, Scénicu a Koleosu. Studie sportovně luxusního hatchbacku Talisman se vzhůru výklopnými dveřmi bez středního sloupku měla premiéru už v roce 2001. 4805 mm dlouhé superlehké auto (vážilo pouze 726 kg!) bylo poháněno zážehovým vidlicovým osmiválcem od Nissanu s objemem 4,5 l. Točivý moment přenášela samočinná převodovka. V Číně stejné jméno aktuálně nese místní verze druhé generace Samsungu SM7.

Sériový Talisman nahrazuje jak Lagunu, tak i o fous větší a nepříliš úspěšný Latitude, který se vyrábí v Jižní Koreji u Renault Samsung Motors a pro ruský trh v Moskvě. Spadá tedy do evropského segmentu D - střední třídy. Tam to jistě nebude mít proti převážně německé konkurenci jednoduché, na starém kontinentu už vzdali své snahy Japonci a možná tak učiní i Citroën... Automobilka jej představí ve dvou karosářských verzích. Kombi, jehož podobu zatím neodhalila, nese název Estate, ale ten bude určen zřejmě jen pro anglicky mluvící země, jako je tomu v případě malého Clia. Základní varianta už není liftbackem, nýbrž klasickým tříprostorovým čtyřdveřovým sedanem. Na délku měří 4,85 m, na šířku 1,87 m a do výšky ční jen 1,46 m. Tvary z pera Alexise Martota včetně dlouhé kapoty popisuje výrobce jako asertivní, svalnaté a elegantní. Maska je chromovaná, denní diody tvaru písmene C našly svoje místo v nárazníku, za příplatek mohou být hlavní reflektory pouze z LED. Zaujme také třetí boční okénko. V nízké zádi pak najdeme světlomety s 3D efektem. Paleta laků karoserie se součinitelem odporu vzduchu 0,27 čítá základní a perleťovou bílou, béžovou, modrou, hnědou, dva odstíny šedé a černé a rudou.

Talisman zatím pohání trojice čtyřválcových turbodmychadly přeplňovaných šestnáctistovek řady Energy s přímým vstřikem a ocelovými písty. Je dobře známá už z nového Espace a pochopitelně připravená na emisní normu Euro 6. Zážehový čtyřválec TCe 200 (1618 cm3, 147 kW, 260 N.m) doplňují dva vznětové o přesném objemu 1598 cm3: dCi 130 (96 kW, 320 N.m) a dCi 160 se dvěma turby (118 kW, 360 N.m). Základní čísla určitě zůstanou totožná, i když je Renault zatím oficiálně nezveřejnil. Jistě se však změní akcelerační parametry a údaje o spotřebě, protože sedan je oproti kříženci SUV a MPV o zhruba 200 kg lehčí, váží tedy asi 1420-1460 kg. Později do palety přibudou jednotky TCe 150 (110 kW) a dCi 110 (81 kW). O přenos newtonmetrů dopředu se postarají šestistupňová přímo řazená skříň (dCi 110, dCi 130), nebo samočinná dvouspojková převodovka EDC se šesticí rychlostí, která je určena pro všechny tři diesely včetně nejvýkonnější verze dCi 160. Benzinové TCe 150 a TCe 200 mají výhradně sedmistupňovou variantu stejného ústrojí.

Talisman je postaven na platformě CMF (Common Module Family) s rozvorem 2,81 m. Nepřišel o řízení všech čtyř kol 4Control, které se dá zkombinovat s aktivním zavěšením převzatým rovněž z velkého crossoveru. Má několik režimů: Comfort, Sport, Eco, Neutral a plně konfigurovatelný Perso. Dle nastavení mění nejen charakteristiku tlumičů, odezvu a zvuk motoru a převodovky (pochopitelně pouze u dvouspojky EDC), ale i řízení, osvětlení přístrojů a interiéru, případně nastavení klimatizace. Parkovací brzda je moderní elektronická. Litá kola v pěti druzích mohou mít průměr 16 až 19 palců. Seznam elektronických asistentů je předlouhý: adaptivní tempomat, nouzové brzdění, varování před opuštěním jízdního pruhu, hlídač mrtvého úhlu, čtení dopravních značek, zadní kamera, head-up displej a samočinné parkování.

O návrh interiéru se postaral Nicolas Dortindeguey. Renault slibuje komfort, kvalitu i dostatek místa v kabině. Odkládacích prostor je také na sedan střední třídy dost, jejich celková kapacita činí 25 l, kapsy v předních dveřích pojmou jedenapůllitrovou láhev. Palubní deska sází na měkčené materiály. Přístroje jsou digitální a nastavitelné, zobrazuje je sedmipalcový displej, základní rádio přehrává CD. Multimediální tablet R-Link 2 se sedmipalcovou obrazovkou a audiem od Bose, které má jedenáct reproduktorů a dva subwoofery, je výsadou dražších verzí, top se chlubí R-Linkem otočeným na výšku s úhlopříčkou 8,7 palce. Ovládání některých funkcí vozu, podpora Bluetooth, navigace a hlasové povely představují samozřejmost, automobilka dále nabídne třeba speciální aplikace pro dlouhé cestování.

Zavazadelník má objem 608 l, lze jej rozšířit sklopením zadní lavice v poměru 60:40 a otevřít i na dálku pohybem nohy. Po vstupu do vozu (Renault své dříve nespolehlivé karty vypracoval léty k dokonalosti) zajedou elektrické přední sedačky o 50 mm vzad a usnadní tak nastupování. Mají velkorysé rozměry a vypadají jako z letadla, jsou samozřejmě všestranně seřiditelné, vyhřívané, chlazené, s masážní funkcí a pamětí. Opět se ale bavíme o vyšších specifikacích, výbav je celkem pět: Life, Zen, Business, Intens a Initiale Paris. Kožené čalounění může mít Intens, interiér nejvyššího stupně je potažen černou kůží Nappa. V kombinaci s tmavým lakem Améthyste i velkými černými koly jde o opravdu decentní a patřičně luxusní limuzínu, i když kompaktnějších rozměrů...

Místem zrodu Talismanu bude továrna v Douai, příprava výroby si vyžádala investice ve výši 420 milionů eur (! Oficiálně se představí návštěvníkům na IAA ve Frankfurtu, pro veřejnost se brány výstavy otevřou 17. září. Do showroomů Renaultu se dostane ještě před koncem letošního roku. Bude úspěšný tak jako nový Espace, který si objednalo od března do června už 13 tisíc klientů a skoro polovina v nejluxusnější verzi Initiale Paris? Na to si budeme muset nějaký ten měsíc počkat.

Spolupracujeme s TipCars.com
Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno

Akcie společnosti Plug Power vyrábějící vodíkové palivové…

Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA

Přestože je největším producentem rýže na světě, nestačí…

Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil v Lánech s…

 
Zdroj: Renault

Štítky Renault Nové modely Video Střední třída

 

Přidat názorDiskuse: Renault Talisman: Nástupce Laguny…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

 



Renault Talisman Grandtour: S novým kombi poprvé na českých silnicích Renault Talisman Grandtour: S novým kombi poprvé na českých silnicích

Do segmentu kombíků střední třídy míří nový zástupce. Za…

Renault Talisman Grandtour má české ceny, je o 30.000 Kč dražší než sedan Renault Talisman Grandtour má české ceny, je o 30.000 Kč dražší než sedan

České zastoupení Renaultu zveřejnilo ceny modelu Talisman…

 



 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Včera

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť: Daly jsme našemu životu sbohem!

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť:…

Opustily děti i partnery, práci, domov, koníčky i povinnosti, aby se vydaly na cestu, která jim změní život. Dvě…

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s Vágnerem. Probere to vláda

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s…

Ministerstvo zemědělství chce zaplatit 4,5 milionu korun České televizi, aby natočila a odvysílala tři díly…

 

iSport.cz

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě byla nejtěžší

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě…

Dokázal to. Britský cyklista Chris Froome potvrdil roli favorita a v letošním ročníku Tour de France udržel…

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy stříbrné dvacítky 10 let poté

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy…

Fenin, Suchý, Kalouda, Petr, Šimůnek... Do Kanady vyráželi jako parta neznámých zelenáčů, za měsíc se domů…

 

Reflex.cz

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým kulturním bohatstvím se otevírá turistům

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým…

Kdysi nepřístupný Írán se po normalizaci vztahů se západními zeměmi postupně vrací na turistickou mapu světa.…

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Uspořádal jsem ve své sociální bublině na Facebooku malý průzkum dodržování elementární hygieny mezi pražskými…