Renault Talisman: Nástupce Laguny a Latitude přijíždí

 

Renault Laguna po třech generacích končí. Novinka francouzské automobilky dostala název Talisman. Je sympatické, že to značka s diamantem ve znaku ve střední třídě nevzdává.

Renault opět sáhl pro jméno sériového modelu mezi starší koncepty, stejně jako u Laguny, Mégane, Scénicu a Koleosu. Studie sportovně luxusního hatchbacku Talisman se vzhůru výklopnými dveřmi bez středního sloupku měla premiéru už v roce 2001. 4805 mm dlouhé superlehké auto (vážilo pouze 726 kg!) bylo poháněno zážehovým vidlicovým osmiválcem od Nissanu s objemem 4,5 l. Točivý moment přenášela samočinná převodovka. V Číně stejné jméno aktuálně nese místní verze druhé generace Samsungu SM7.

Sériový Talisman nahrazuje jak Lagunu, tak i o fous větší a nepříliš úspěšný Latitude, který se vyrábí v Jižní Koreji u Renault Samsung Motors a pro ruský trh v Moskvě. Spadá tedy do evropského segmentu D - střední třídy. Tam to jistě nebude mít proti převážně německé konkurenci jednoduché, na starém kontinentu už vzdali své snahy Japonci a možná tak učiní i Citroën... Automobilka jej představí ve dvou karosářských verzích. Kombi, jehož podobu zatím neodhalila, nese název Estate, ale ten bude určen zřejmě jen pro anglicky mluvící země, jako je tomu v případě malého Clia. Základní varianta už není liftbackem, nýbrž klasickým tříprostorovým čtyřdveřovým sedanem. Na délku měří 4,85 m, na šířku 1,87 m a do výšky ční jen 1,46 m. Tvary z pera Alexise Martota včetně dlouhé kapoty popisuje výrobce jako asertivní, svalnaté a elegantní. Maska je chromovaná, denní diody tvaru písmene C našly svoje místo v nárazníku, za příplatek mohou být hlavní reflektory pouze z LED. Zaujme také třetí boční okénko. V nízké zádi pak najdeme světlomety s 3D efektem. Paleta laků karoserie se součinitelem odporu vzduchu 0,27 čítá základní a perleťovou bílou, béžovou, modrou, hnědou, dva odstíny šedé a černé a rudou.

Talisman zatím pohání trojice čtyřválcových turbodmychadly přeplňovaných šestnáctistovek řady Energy s přímým vstřikem a ocelovými písty. Je dobře známá už z nového Espace a pochopitelně připravená na emisní normu Euro 6. Zážehový čtyřválec TCe 200 (1618 cm3, 147 kW, 260 N.m) doplňují dva vznětové o přesném objemu 1598 cm3: dCi 130 (96 kW, 320 N.m) a dCi 160 se dvěma turby (118 kW, 360 N.m). Základní čísla určitě zůstanou totožná, i když je Renault zatím oficiálně nezveřejnil. Jistě se však změní akcelerační parametry a údaje o spotřebě, protože sedan je oproti kříženci SUV a MPV o zhruba 200 kg lehčí, váží tedy asi 1420-1460 kg. Později do palety přibudou jednotky TCe 150 (110 kW) a dCi 110 (81 kW). O přenos newtonmetrů dopředu se postarají šestistupňová přímo řazená skříň (dCi 110, dCi 130), nebo samočinná dvouspojková převodovka EDC se šesticí rychlostí, která je určena pro všechny tři diesely včetně nejvýkonnější verze dCi 160. Benzinové TCe 150 a TCe 200 mají výhradně sedmistupňovou variantu stejného ústrojí.

Talisman je postaven na platformě CMF (Common Module Family) s rozvorem 2,81 m. Nepřišel o řízení všech čtyř kol 4Control, které se dá zkombinovat s aktivním zavěšením převzatým rovněž z velkého crossoveru. Má několik režimů: Comfort, Sport, Eco, Neutral a plně konfigurovatelný Perso. Dle nastavení mění nejen charakteristiku tlumičů, odezvu a zvuk motoru a převodovky (pochopitelně pouze u dvouspojky EDC), ale i řízení, osvětlení přístrojů a interiéru, případně nastavení klimatizace. Parkovací brzda je moderní elektronická. Litá kola v pěti druzích mohou mít průměr 16 až 19 palců. Seznam elektronických asistentů je předlouhý: adaptivní tempomat, nouzové brzdění, varování před opuštěním jízdního pruhu, hlídač mrtvého úhlu, čtení dopravních značek, zadní kamera, head-up displej a samočinné parkování.

O návrh interiéru se postaral Nicolas Dortindeguey. Renault slibuje komfort, kvalitu i dostatek místa v kabině. Odkládacích prostor je také na sedan střední třídy dost, jejich celková kapacita činí 25 l, kapsy v předních dveřích pojmou jedenapůllitrovou láhev. Palubní deska sází na měkčené materiály. Přístroje jsou digitální a nastavitelné, zobrazuje je sedmipalcový displej, základní rádio přehrává CD. Multimediální tablet R-Link 2 se sedmipalcovou obrazovkou a audiem od Bose, které má jedenáct reproduktorů a dva subwoofery, je výsadou dražších verzí, top se chlubí R-Linkem otočeným na výšku s úhlopříčkou 8,7 palce. Ovládání některých funkcí vozu, podpora Bluetooth, navigace a hlasové povely představují samozřejmost, automobilka dále nabídne třeba speciální aplikace pro dlouhé cestování.

Zavazadelník má objem 608 l, lze jej rozšířit sklopením zadní lavice v poměru 60:40 a otevřít i na dálku pohybem nohy. Po vstupu do vozu (Renault své dříve nespolehlivé karty vypracoval léty k dokonalosti) zajedou elektrické přední sedačky o 50 mm vzad a usnadní tak nastupování. Mají velkorysé rozměry a vypadají jako z letadla, jsou samozřejmě všestranně seřiditelné, vyhřívané, chlazené, s masážní funkcí a pamětí. Opět se ale bavíme o vyšších specifikacích, výbav je celkem pět: Life, Zen, Business, Intens a Initiale Paris. Kožené čalounění může mít Intens, interiér nejvyššího stupně je potažen černou kůží Nappa. V kombinaci s tmavým lakem Améthyste i velkými černými koly jde o opravdu decentní a patřičně luxusní limuzínu, i když kompaktnějších rozměrů...

Místem zrodu Talismanu bude továrna v Douai, příprava výroby si vyžádala investice ve výši 420 milionů eur (! Oficiálně se představí návštěvníkům na IAA ve Frankfurtu, pro veřejnost se brány výstavy otevřou 17. září. Do showroomů Renaultu se dostane ještě před koncem letošního roku. Bude úspěšný tak jako nový Espace, který si objednalo od března do června už 13 tisíc klientů a skoro polovina v nejluxusnější verzi Initiale Paris? Na to si budeme muset nějaký ten měsíc počkat.

Spolupracujeme s TipCars.com
O část Innogy se zajímá investor. Případný prodej se týká i aktiv v České republice O část Innogy se zajímá investor. Případný prodej se týká i aktiv v České republice

O některá aktiva německé energetické společnosti Innogy,…

Bod zvratu ve výnosnosti těžby bitcoinu je na obzoru, tvrdí analýza Morgan Stanley Bod zvratu ve výnosnosti těžby bitcoinu je na obzoru, tvrdí analýza Morgan Stanley

Pokud se virtuální měně bitcoin brzy nepodaří vystoupit…

EP Infrastructure udala dluhopisy za téměř 20 miliard EP Infrastructure udala dluhopisy za téměř 20 miliard

Energetická společnost EP Infrastructure (EPIF) úspěšně…

Výstavba části dálnice na Polsko získala posudek EIA Výstavba části dálnice na Polsko získala posudek EIA

Rekonstrukce jedné z páteřních silnic Moravskoslezského…

 
Zdroj: Renault

Štítky Renault Nové modely Video Střední třída

 

Přidat názorDiskuse: Renault Talisman: Nástupce Laguny…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu

Audi vám tuto část své historie nejspíše připomínat…

Nový VW Golf na prvních snímcích. Projde největší změnou v historii Nový VW Golf na prvních snímcích. Projde největší změnou v historii

Osmá generace Volkswagenu Golf již pomalu klepe na dveře.…

 



Renault Talisman Grandtour: S novým kombi poprvé na českých silnicích Renault Talisman Grandtour: S novým kombi poprvé na českých silnicích

Do segmentu kombíků střední třídy míří nový zástupce. Za…

Renault Talisman Grandtour má české ceny, je o 30.000 Kč dražší než sedan Renault Talisman Grandtour má české ceny, je o 30.000 Kč dražší než sedan

České zastoupení Renaultu zveřejnilo ceny modelu Talisman…

 



 
Peugeot 5008 vs. VW Touran – Svěží styl, nebo ověřenou klasiku?

TEST: Peugeot 5008 vs. VW Touran – Svěží styl, nebo ověřenou klasiku?

Dnes 08:00

Hledá-li velká rodina ideálního společníka na čtyřech kolech, měla by sáhnout po zaručené porci prostoru v podobě MPV, nebo risknout více stylu s SUV?




Blesk.cz

Jako batole utrpěla popáleniny na 70 % těla. Znetvořenou ženu (23) šikanovali, ale nedala se

Jako batole utrpěla popáleniny na 70 % těla.…

Život Angličanky Raiche Mederick (23) se krutě změnil, když jí byl teprve rok a půl. V domě jejích rodičů, kde…

Chat s odborníky z ČSSZ: Všechno, co chcete vědět o důchodech

Chat s odborníky z ČSSZ: Všechno, co chcete vědět o…

V čem je nevýhodný předčasný starobní důchod? Kdy a jak je omezený přivýdělek k důchodu? Co dělat, když chybí…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Jakš ukončil kariéru. Bylo to těžší, rozhodl třetí potomek, uvedl

Jakš ukončil kariéru. Bylo to těžší, rozhodl třetí…

Běžec na lyžích Martin Jakš končí v 31 letech kariéru. Poslední dosud aktivní člen bronzové štafety z…

 

Reflex.cz

Až na dno: Lara Croft ve žluté ponorce versus Islámský stát

Až na dno: Lara Croft ve žluté ponorce versus Islámský stát

Až na dno je film, který dá divákovi naprosto přesně to, co mu slibuje. Za prvé, dá mu Jamese McAvoye a Laru…

V Plzni čepují české filmy. Na Finále se opět bojuje o Ledňáčka

V Plzni čepují české filmy. Na Finále se opět bojuje…

Jestli jste váhali s koupením lístku na nějaký český film tak dlouho, až ho stáhli z kin, máte druhou šanci.…