Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Twingo RS nadobro končí

Jan Mička
Diskuze (19)
Renault Twingo RS už sice u nás od konce loňského roku nepořídíte, s nákupem však neuspějete ani v zahraničí. Divize Renault Sport totiž oznámila ukončení výroby. Příští rok se dočkáme třetí generace Twinga, s ostrou verzí ale nepočítejme.

Snad nikdo z nás nečekal, že vydrží druhá generace Twinga na trhu stejně dlouho, jako ta první. V souvislosti tím vyhlásila divize Renault Sport ukončení výroby ostré verze RS , která se naší redakci tak líbila. Zároveň byla vyvrácena informace, že by se ereso mohlo v nové generaci opět vrátit.

Důvod je přitom zjevný – nový Renault Twingo vzejde ze spolupráce koncernu Daimler a aliance Renault-Nissan. To mimo jiné znamená, bude nový vůz sdílet základ s další generací Smartu. Od jeho koncepce s umístěním motoru vzadu a pohonem zadních kol výrobce neupustí, což by mohlo majitelům ostrého Twinga způsobit řadu problémů. No jen si to představte – silný motor na zadní nápravě a pohon zadních kol. Příkopy by pak mohly byt posety nešťastnými řidiči, kteří se dokonale nepoprali s kyvadlovým efektem vozu ...

Informace o ukončení výroby Twinga RS má pro motoristické fanoušky daleko větší dopad, než se na první pohled zdá. Není tomu totiž ani čtvrt roku, co byl internet zaplaven obrázky a videi konceptu Renault Twin’Run. Ten pro většinu příznivců znamenal předzvěst nového Twinga RS, které by však rozhodně nebylo tak nekompromisní. Koncept Twin´ Run má totiž před zadní nápravou umístěn šestiválec o objemu 3,5 litru a výkonu 235 kW. Kombinace takové síly a hmotnosti 950 kilogramů musí zajistit dechberoucí jízdní zážitek!

Jan Mička
Diskuze (19)
7. 8. 2013 22:11
Re: Sbohem Twingo RS!
Myslím, že ne... což je smutné zjištění. ;-\
Avatar - dr.biker
7. 8. 2013 17:56
Sbohem Twingo RS!
Tak z trhu zmizel další klasický HH, tedy předokolka s nepřeplňovaným atmosférickým motorem a manuální převodovkou. Pokud vím, tak už na trhu zbývá osamocený Swift sport. Kdo nechce turbo motor a chce kvedlat na okreskách manuálem v HH, tak musí jít k Suzuki, nikde jinde nepochodí nebo se pletu?
7. 8. 2013 10:22
Re: Nesmysl
Pokud vím, tu koncepci opustili, protože by mohli sdílet méně s MQB, což by auto prodražilo. Nebyli si zase tak jisti prodeji (nebo jim to nevycházelo vůbec). Takže nakonec vytvořili platformu maximálně kompatibilní s MQB. Rozhodně nemuseli stavět prototypy, aby zjistili, do čeho jdou. Amatéři to nejsou. A není zrovna v jejich zvyku se takhle vzdávat, spíš mají tendenci být umínění a tlačit to svoje, nehledě na to, jak je to na hlavu. :-) Navíc v době nevypínatelné stabilizace to není problém do přijatelné míry vyřešit.
7. 8. 2013 10:05
Re: Nesmysl
Arese to asi nemyslí zle, souhlasím s ním, že by Renault měl dělat i dál nekompromisní HH Jako bylo Clio 3 RS a je Megane 3 RS, ale už nechápe, že i když jsou tato auta ve svých třídách na absolutní špičce, v prodejnosti zaostávají za koncernovou nudou GTI a dokonce za Fordem. Renault chce a potřebuje prodávat a proto zvolil cestu Pola GTI... nejsem z toho nadšený, ale zcela chápu tento krok. Jen doufat, že do Gordiniho manuál nacpou...
7. 8. 2013 09:53
Re: Žádné překvapení
Co předvedli u nového Clia RS? Stále je to nejrychlejší auto ve své třídě a i když nedrtí konkurenci takovým způsobem jako jeho předchůdci, stále patří v segmentu na špici. Zcivilnit Clio RS byl záměr, aby zůstal prostor pro ultimátní Gordini. A pak. KAŽDEJ věděl o schopnostech Clia 3 RS a KAŽDEJ ho chválil. Tak proč se prodávalo podstatně hůř, než bezpohlavní a nudný Polo GTI?! Vůbec se Renaultu nedivím, že šel cestou Pola, protože on chce prodávat a vydělávat peníze. Z chvály své dělníky a managment nezaplatí! Za to, jaký je Clio 4 RS můžou zákazníci/trh, né Renault!