Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobil Renault Zoe od března 2015 s delším dojezdem

Aleš Dragoun
Diskuze (10)
Renault ve spolupráci s aliančním partnerem Nissanem připravuje změny pro elektromobil Zoe. O faceliftu se nemluví, budou hlavně technického rázu.

Renault Zoe se bestsellerem zatím nestal. Od prosince 2012, kdy se začal po vyřešení problémů se softwarem nabízet doma ve Francii, si jej až do října 2014 koupilo jen 16.397 zákazníků. Malý elektrický hatchback s délkou 4,08 m získal podle loňské metodiky pětihvězdičkové hodnocení v bariérových zkouškách Euro NCAP. To je určitě velmi slušné, jeho rozšíření bohužel brání hlavně stále nedostatečná infrastruktura a nedůvěra k elektromobilům. Vždyť ceny po slevách nejsou zas až tak vysoké, doma stojí 15.190 eur, tedy 419 tisíc korun.

Pochopitelně auto brzdí také malý akční rádius. V zimě ujede Zoe na jedno nabití svých lithium-iontových baterií o kapacitě 22 kWh zhruba stokilometrovou vzdálenost, za ideálních letních podmínek pak o padesát více. Ovšem pouze v příměstském provozu, na dálnici mizí „šťáva“ logicky rychleji. Beztak se s ním rozjedete jen 5 km/h nad limit povolený ve většině civilizované Evropy, pak vás přibrzdí elektronika. Baterie je nutné si vždy pronajmout za peníze navíc.

Zoe se daří jen překonávat rekordy v ujeté vzdálenosti a vyhrávat soutěže podobných aut. Renault se však ani po komerčním neúspěchu nevzdává, chystá na březen 2015 jeho aktualizaci. Možná už do Ženevy. Vnější tvary z pera Jeana Semerise se určitě příliš měnit nebudou. Maximální výkon synchronního elektromotoru také zůstane na současných 65 kW, ani hodnota největšího točivého momentu (220 N.m) se zřejmě nezvýší. Ta je určitě dostačující, hlavní výhodou elektromobilů zůstává to, že ji má řidič k dispozici od nulových otáček. Zoe mimochodem zrychlí z klidu na stovku během 13,5 s.

Technické detaily zatím neznáme, Renault však vyvíjel chystané modifikace spolu s Nissanem, finální dokončovací práce a testy proběhly v zemi galského kohouta. Novému modelu tedy nakonec klesne spotřeba energie a naopak se zvýší akční rádius. Dle evropského standardu NEDC výrobce nyní udává 210 km. Prodloužení o 8 % znamená novou hodnotu 227 km, ta reálná určitě nahoru příliš velkým tempem nepoleze.

Univerzální nabíječka Caméléon, která naplní články za maximálně 10 hodin, ve standardu zůstane, kabel k připojení do wallboxu, případně veřejné dobíjecí stanice rovněž. V případě výkonnější verze wallboxu (7 kW místo 3 kW) by se měl u novinky zkrátit čas dobíjení asi o 20 minut. V současnosti trvá čtyři hodiny. Britský Autocar předpokládá značné zvýšení základní ceny. Ta výsledná je vždy závislá na státních dotacích v každé konkrétní zemi. Na potvrzení, či naopak vyvrácení této domněnky si musíme počkat minimálně do jara.

Aleš Dragoun
Diskuze (10)
Avatar - maros
30. 1. 2015 18:11
Re: FRANCIE UZNALA ŽE DÍZL V OSOBÁKU BYL BLBOST...
Kharle, někdo by řekl, že jsi tu pořád. Ty by jsi na to řekl, že jenom když dobíjíš baterky.
16. 12. 2014 21:34
Re: pronajmout baterku...
Je to kravina. Zákazník dostane auto bez baterek, takže prvotní investice je nižší. Ale ten následný pronájem zvedne provozní náklady tak, že už veškeré výhody elektromobilu zaniknou.
16. 12. 2014 11:36
Re: FRANCIE UZNALA ŽE DÍZL V OSOBÁKU BYL BLBOST...
jj
Kráska ZOE [odkaz] a nalcionalističtí frantíci co podporují domácí ekonomikhůůůů [odkaz] :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
15. 12. 2014 20:43
Re: FRANCIE UZNALA ŽE DÍZL V OSOBÁKU BYL BLBOST...
No kuchař Áda asi nebude, ale v jednom má pravdu - je to auto na h.... Dokud neujede alespon 400km na jedno nabití a baterky nebude třeba kupovat po 5ti letech za nekřesťanské peníze, tak bude mít smysl... >:D
15. 12. 2014 19:46
Re: pronajmout baterku...
No možná to nebude až tak špatně. Trochu jsem se bavil s klukama na golfu a trochu mě šokovali tím, že v autíčkách mění baterky tak za 14-20 měsíců. Není to teda žádná pálka, asi 25 tis., ale fakt jsem si myslel, že jsou tam nafurt ....