Autosalon Ženeva: Rinspeed E2 – Vysoký výkon nebo nízká spotřeba
Rinspeed E2 se od sériového Fiatu 500 Abarth, až na speciální lak karoserie a design kol, nijak neodlišuje, protože u tohoto vozu nešlo o nepřehlédnutelnou úpravu vzhledu, ale především o elektroniku řídící pohonnou jednotku ukrytou pod atraktivní karoserií.
Základ konceptu E2, kterým je Fiat 500 Abarth sice slibuje vysoký výkon, který zde skutečně je, ale ve společnosti Rinspeed se zaměřili na vývoj možnosti nabídnout i u takového vozu možnost hospodárného provozu. Výsledkem je systém ovládaný tlačítkem v interiéru, jímž lze volit jeden z dvojice jízdních režimů.
V případě, že chce řidič jet úsporně, přepne ovladač na režim nazvaný Commuting a přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 1,4 litru poskytuje výkon 44 kW (60 k). Rinspeed E2 v tomto režimu dosahuje spotřeby paliva v kombinovaném provozu 4,0 litru na 100 km a švýcarská společnost uvádí, že tento režim je vhodný pro pohyb ve městě.
Druhý jízdní režim je nazván Highway a jakmile je zapnut disponuje pohonná jednotka výkonem 118 kW (160 k), což je hodnota stejná jakou má Fiat 500 Abarth posílený továrním kitem Essesse. U tohoto režimu uvádí Rinspeed spotřebu okolo 7,0 litru na 100 km.
Rinspeed tímto systémem nabízí v jednom voze možnost úsporné jízdy v hustém městském provozu, kde se vysoký výkon většinou stejně nedá využít a zároveň dostatečný přísun výkonu pro jízdu mimo město.