Autocar: Renaultsport chystá roadster
Francouzská automobilka Renault plánuje vytvořit ze své sportovní divize Renaultsport samostatnou značku. Vyplynulo to z rozhovoru s Beatricí Foucherovou, produktovou manažerkou Renaultu, pro britský magazín Autocar.
Podle britského časopisu se má prvním modelem nové značky stát roadster, postavený na základech konceptu DeZir. Ten byl poprvé představen na loňském pařížském autosalonu.
Beatrice Foucherová uvedla, že Renaultsport bude i nadále stavět upravené Renaulty, zároveň ale mají vzniknout samostatné vozy, vyráběné jen pod touto značkou. Automobilka už prý pracuje na prvním z nich, který se bude prodávat v limitované sérii. Produktová manažerka připustila, že by v budoucnu mohla modelová řada Renaultsportu čítat dva až tři samostatné automobily.
Zdroje z automobilky naznačily, že prvním vozem Renaultsportu bude zřejmě roadster, postavený na základech konceptu DeZir. Na něm automobilka ukazovala svůj budoucí designový směr. Kabriolet se znaky Renaultsportu bude vyráběn v limitovaných počtech, s cenovkou okolo 850.000,- Kč.
Pohon Renaultu DeZir zajišťoval elektromotor umístěný před zadní nápravou nabízející výkon 110 kW (150 k) a točivý moment 226 Nm. Jako zdroj energie byly použity baterie Li-Ion s celkovou kapacitou 24 kWh.
Foucherová v interview přiznala, že jejím snem je jednou sériově vyrábět elektrický sporťák. V sériovém provedení DeZiru je ale přesto pravděpodobnější použití konvenčního benzinového motoru, například dvoulitru z Clia RS. Ten nabízí výkon 147,5 kW a maximální točivý moment 215 Nm.
Výroba vozů Renaultsport by mohla probíhat v továrně Dieppe, kde se původně vyráběly vozy značky Alpine. Kapacita této výrobní linky není naplněna, výroba Mégane RS 250 se totiž přesunula do Španělska.
Renault v minulosti uvažoval, že obnoví slavnou značku Alpine. Foucherová ale Autocaru vysvětlila, že by automobilka musela vyrobit specifický vůz, jehož styl by seděl přímo Alpine. Jinak by prý Renault pověst této značky zničil. Dalším důvodem může být i ten, že marže automobilů Renaultsport budou vyšší než u Alpine. Vývoj exkluzivního vozu Alpine by pak byl zřejmě dražší, než vývoj vozů Renaultsport.
Sportovní divize Renaultu, oficiálně nazvaná Renault Sport Technologies, v současné době nabízí Twingo RS, Clio RS, Clio GT, Mégane Coupé RS, Mégane Coupé GT a Lagunu GT.
Pod tuto divizi spadají i vozy obnoveného Gordini – Twingo Gordini, Clio Gordini a nejnovější Wind Gordini.
Renaultsport se věnuje výrobě nejen civilních vozů, ale také pohárových modelů Clio a speciálů pro Mégane Trophy, z jeho vývoje vzešly i motory pro Světovou sérii, formulový seriál s oficiálním názvem World Series by Renault.