Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rolls-Royce nepostaví hybrid! Podle vedení to je jen kompromis

David Bureš
Diskuze (5)
Úspornějším automobilům se výrobce velkých luxusních aut v budoucnu nevyhne. Hybrid ale nechce, místo něj raději nabídne elektromobil.

Rolls-Royce se pomalu chystá na příchod nové generace svých automobilů. Již na konci měsíce bude debutovat nový Phantom, pro příští rok je připravováno SUV. Oba budou postaveny na nově vyvinuté platformě umožňující zástavbu hybridního a elektrického pohonu. I proto se bralo jako obecný fakt, že obě novinky dorazí také ve formě hybridu. Šéf automobilky Torsten Müller-Ötvös to ale nyní vyvrátil.

„Cesta vpřed je v elektrifikaci. Pro nás zde nebudou žádné mezikroky jako hybridizace,“ prohlásil Müller-Ötvös s tím, že hybridní pohon je jen kompromisem, mezičlánkem před příchodem elektromobilů. A kompromis je něco, co je u Rolls-Roycu nepřijatelného.

„Co se týče techniky, značka Rolls-Royce není game-changer. Naši zákazníci žádají maximální luxus, tudíž nemůžeme nabídnout nějakou nedokonalost. Zajímají se o vysokou spolehlivost a nechtějí být pokusnými králíky při vývoji nové techniky,“ vysvětluje generální ředitel britské automobilky.

Vyvíjená modulární architektura, kterou v budoucnu použijí všechny modely značky, je tak sice přizpůsobena aplikaci hybridního pohonu, Rolls-Royce ale místo toho raději nabídne automobil čistě poháněný elektřinou, na němž pracuje ve spolupráci s mateřským BMW. K příchodu elektrického Rolls-Roycu tedy dojde, ale tak brzy to patrně ještě nebude.

Automobilka chce totiž počkat až do doby, kdy budou elektromobily skutečně použitelné a jejich majitelé se nebudou muset stresovat jejích nízkým dojezdem nebo nedokonalou sítí dobíjecích stanic. Z dřívějších výzkumů provedených po představení elektrického konceptu 102EX v roce 2011 vyplynulo, že klienty sice tichý elektrický pohon láká, bojí se ale nedostatečného výkonu a hlavně nízkého dojezdu.

Stejně tak Rolls-Royce na rozdíl od jiných automobilek nespěchá ani s autonomními systémy, a to z jednoho prostého důvodu. „Naši zákazníci mají své řidiče, a tak jízdní asistenty nepotřebují. Už jednoho mají. Ještě žádný zákazník ke mě nepřišel, aby se zeptal, Torstene, kdy dorazí autonomní Rolls-Royce?“ tvrdí Müller-Ötvös.

David Bureš
Diskuze (5)
5. 7. 2017 03:56
Pochopili.
Konečně to někde pochopili, že hybrid je jen na půli cesty a vpodstatě ta nejhorší varianta. Taháte sebou 2 hmoty 2 motorů se vším tím negativním ze spalováku.

A nevím, ale myslím, že výkon a zrychlení zrovna mají elektromobily daleko lepší než spalováky. Navíc zákazníci RR jsou na luxus a v tom jim elektromobily také pomůžou mají o proti spalovákům dlaeko jemnější chod, tíší jízdu bez vibrací! to je prostě pro luxusní auto ideální.
Dojezd je podle mne už dnes úplně dostačující. RR jsou většinou velká a těžká auta, takže se tam velká baterie celkem ztratí a vpohodě vejde. Dát tam takovou 130-150 kWh baterii, tak do jezd bude 400-500 km i po dálnici, což je úplně vpohodě. Nepředpokládám, že tyhle lidi v tom jezdí 1000 km, ti přeci na takovédle vzdálenosti letí svým osobním letadlem, pak jedou RR maximálně z letiště do hotelu a na to jom 400 km bohatě stačí....
Jediné co chybí je pořádná síť rychlonabíjecích stanic. Ale to nikdo za automobilku nepostaví, nebo co si ti manageři myslí? Že jim někdo jen tak postaví po světě nabíječky? Stačilo by se dohodnout s firmou která jako jediná vlastní síť "skutečných" rychlonabíječek, ne ty parodie jako je chademo, neco ccs. A pak by neměl RR problém.
4. 7. 2017 16:50
Re: No zvláštní
šofér už dnes byť nemusí, aspoň ušetrím a priplatím ružový lak, nech gajsena aj roztrhne.
4. 7. 2017 14:30
jeden hybrid prosím
rolsu by sa hybrid hodil, majestátne absolútne tiché rozjazdy, neovplyvnený dojazd, vždy poruke. Aby som ako majiteľ rolsu riešil, či je nabitý, kde ho nabijem a či vydrží do cieľa, nič moc. Ja viem, že by to riešil nejaký džejms, ale aj tak. Chcem hybrid >:D