Range Rover oslaví 10 let edicí Westminster
Dlouhověkost je pro Range Rover typická. Vždyť první generace se představila v roce 1970 a vydržela ve výrobě čtvrtstoletí. Modernější druhá generace byl na trhu obvyklejších osm let (1994 až 2002), od té doby se vyrábí třetí vydání.
Vůz s kódovým označením L322 se vyvíjel ještě pod dohledem BMW. To se promítlo do techniky, která využívala elektronických komponentů z BMW a zpočátku sázela na mnichovské motory 4,4 V8 (210 kW) a 3,0d (130 kW).
Nový vlastník automobilky, Ford, zanechal na Range Roveru výraznější stopu až při první modernizaci v roce 2006. Tehdy byly nasazeny motory vlastní konstrukce – 4,4 V8 (225 kW), přeplňovaný 4,2 V8 Supercharged (291 kW) a turbodiesel 3,6 TDV8 (200 kW).
Další vlna modernizace přišla už pod taktovkou indického majitele Tata Motors. Nejprve facelift s novými diodovými světlomety a výrazně vylepšeným interiérem, který přinesl i nové benzinové motory 5,0 V8 (276 kW) a 5,0 V8 Supercharged (375 kW). V roce 2010 byl dieselový osmiválec nahrazen 4,4 TDV8 (230 kW) a loni Range Rover dostal osmistupňovou automatickou převodovku.
I díky neustálému vylepšování je Range Rover po deseti letech stále ve formě a těší se stabilní přízni zákazníků.
U příležitosti jubilea vznikne edice 4,4 TDV8 Westminster. Limitovaný model bude prošpikovaný luxusní výbavou, včetně zábavního systému nebo audia Harman/Kardon Logic7 1200 W.
Zároveň bude letos inovován design speciální série Range Rover Autobiography, která se liší specifickým designem nárazníků a rozšířenými možnostmi konfigurace interiéru.