Rumunský zázrak pokračuje, Dacia opět navýšila prodeje
Automobilka z rumunského města Mioveni má zase důvod k oslavě. Dacia v prvním pololetí letošního roku prodala rekordní množství vozů, oproti minulému období to znamená nárůst o 2,5 procenta. Celkem od ledna do června prodala 297.089 automobilů, má tedy dobře nakročeno k překonání loňských výsledků.
Dacii rostou prodeje nových aut od roku 2011, kdy zákazníkům dodala 340 tisíc automobilů. V této době zaznamenala mírný pokles, ten byl zapříčiněný především stárnoucí nabídkou vozů. Díky představení nových modelů a modernizaci těch stávajících se však automobilce podařilo do roku 2015 zvýšit odbyt o více než 200 tisíc aut. Letos automobilka očekává, že by se mohla dostat těsně pod hranici 600 tisíc.
Dařilo se však také celému koncernu Groupe Renault, pod který Dacia patří. Celkem koncern prodal přes 1,5 milionu vozidel, z toho drtivá většina (1,2 milionu) opustila továrnu pod jménem Renault. Prodeje společnosti rostly na všech kontinentech kromě Ameriky, kde došlo k tříprocentnímu propadu. Naopak úspěch Groupe Renault zaznamenal na afrických a blízkovýchodních trzích.
Ačkoliv se může zdát, že prodeje Dacie v rámci koncernu tvoří pouze zlomek, musíme vzít v úvahu marketingovou politiku koncernu. Ten na mimoevropských trzích sice Dacie prodává, ale pod značkou Renault. Například v Rusku nebo v Brazílii Dacia nemá tak zvučné jméno jako legendární francouzský výrobce. Navíc se jedná o trhy, které poptávají spíše levnější a jednodušší vozidla, tedy přesně taková, jaká Dacia vyrábí.
Například terénní Duster se loni díky této politice stal druhým nejprodávanějším automobilem koncernu, i když více než polovina znak Dacie nenesla. Podobně jsou na tom také modely Logan a Sandero, které se v koncernových žebříčcích umístily na třetí a čtvrté pozici.
Autor: mit, e15.cz