Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rumunský zázrak pokračuje, Dacia opět navýšila prodeje

Vitek
Diskuze (12)
Dacia v prvním pololetí letošního roku prodala rekordní množství vozů, oproti minulému období to znamená nárůst o 2,5 %.

Automobilka z rumunského města Mioveni má zase důvod k oslavě. Dacia v prvním pololetí letošního roku prodala rekordní množství vozů, oproti minulému období to znamená nárůst o 2,5 procenta. Celkem od ledna do června prodala 297.089 automobilů, má tedy dobře nakročeno k překonání loňských výsledků.

Dacii rostou prodeje nových aut od roku 2011, kdy zákazníkům dodala 340 tisíc automobilů. V této době zaznamenala mírný pokles, ten byl zapříčiněný především stárnoucí nabídkou vozů. Díky představení nových modelů a modernizaci těch stávajících se však automobilce podařilo do roku 2015 zvýšit odbyt o více než 200 tisíc aut. Letos automobilka očekává, že by se mohla dostat těsně pod hranici 600 tisíc.

Dařilo se však také celému koncernu Groupe Renault, pod který Dacia patří. Celkem koncern prodal přes 1,5 milionu vozidel, z toho drtivá většina (1,2 milionu) opustila továrnu pod jménem Renault. Prodeje společnosti rostly na všech kontinentech kromě Ameriky, kde došlo k tříprocentnímu propadu. Naopak úspěch Groupe Renault zaznamenal na afrických a blízkovýchodních trzích.

Ačkoliv se může zdát, že prodeje Dacie v rámci koncernu tvoří pouze zlomek, musíme vzít v úvahu marketingovou politiku koncernu. Ten na mimoevropských trzích sice Dacie prodává, ale pod značkou Renault. Například v Rusku nebo v Brazílii Dacia nemá tak zvučné jméno jako legendární francouzský výrobce. Navíc se jedná o trhy, které poptávají spíše levnější a jednodušší vozidla, tedy přesně taková, jaká Dacia vyrábí.

Například terénní Duster se loni díky této politice stal druhým nejprodávanějším automobilem koncernu, i když více než polovina znak Dacie nenesla. Podobně jsou na tom také modely Logan a Sandero, které se v koncernových žebříčcích umístily na třetí a čtvrté pozici.

Autor: mit, e15.cz

Vitek
Diskuze (12)
15. 7. 2016 22:44
Re: Dacie
Mam Ibizu 5 let. Jeste 1.4 bez turba. Jezdim s ni kazdy den. Je to druhe auto v rodine, takze same kratke starty kolem kominu, coz autu obecne neavedci. Krome filtru, svicek a oleju jsem do auta investoval 0 slovy nula korun. Zrovna jsem se dnes prohanel v Peugeotu 208 jako nahradni vuz co stoji u nas na firme. U takovych mestckych aut neresim detaily. V kostce rizeni lehke, ale v poho. Auto se tvari jako mekke a houpave, ale kdyz prejedete nejakou kolej nebo nerovnost, tak to tluce. No a razeni je des. Jel jsem pres zacpane centrum. Chvili jedete, chvili popojizdite. Radicka jde pokazde jinak ztuha, jeji odezva pri jejim uchopeni vam dava najevo, ze se to tam cele hybe. Nektera rychlost zapada lehce nektera ne. Kdyby mi v ibize sla zaradit rychlost stejne lehce jako ten nejlehci stupen v peugeotu, tak si budu myslet, ze je pokazena. S Dackou jsem jel taky a ta je v jinych ohledech jeste horsi. Jeste se dobre jede v Yarisu, ale ta neni kombi. Verim tomu, ze nejake drahsi francouzske auto ti pri rizeni da pocitit, ze ridis neco presnejsiho a hodnotneho. Zatim jsem vsak nic takoveho nezkusil.
14. 7. 2016 23:39
Dacie
Modely mají myslím vybrané dost dobře. Dacii fandím, už první Logan mcv se mi celkem líbil a druhý je vyloženě pěkné auto. Jenže když jsem z jara začal vybírat nástupce I20, z důvodu většího kufru, svezl jsem se v Cliu 1.2 16v a Dacii Sandero 0.9 tce (Logan mcv jako předvádečku neměli) 'trošku' mně to probralo. Zklamalo mně hlavně Clio, že bude motor líný jsem očekával, ale z jeho dunění v běžných otáčkách mi zaléhaly uši. Možná byla chyba 'někde' jen v tomhle kusu, ale takové auto bych nechtěl. Bez nadsázky jsem si vzpomněl na časy strávené v Š105 a to je na novodobé auto hodně špatné. Dacia s turbem byla jiné kafe, motor parádní, ale celkové odhlučnění slabota, jako u I20 a vzadu málo místa, že jsem si za sebe stěží sedl, mám 180cm. No a cena mcv s turbem a aspoň nějakou výbavou byla skoro 270 tisíc
Nakonec vyhrála Ibiza st 1.2tsi 66kw za stejné peníze s pětiletou zárukou a servisem 'zdarma'taktéž na pět let za 272tis. Chci tím říct, že když člověk hledá, najde i lepší variantyza stejné peníze. Ibiza má také své mouchy, o tom žádná, ale i tak jsou, ve vší účtě, Clio i Logan oproti ní plečky. Ibiza je tiché, svižné a úsporné auto s neskutečným jízdním komfortem. Pokud motor vydrží aspoň 150tis km což je s mým nájezdem deset let, budu naprosto spokojený. Omlouvám se všem zastáncům Renaultu a Dacie, ale takhle to vidím já. Nedávno si na moje doporučení ženy bratranec koupil právě Sandero. Každé auto si najde svého kupce a dokud se Dacii bude dařit, nebudou si aspoň giganti tolik vyskakovat.
14. 7. 2016 22:42
Re: a to si zoberme
jj suhlasim, ale uz sandero1 bolo za tie prachy celkom dobra kupa, spracovanim niekde medzi fabia 1 a fabia 2, ale uzitkovymi vlastnostami za tu cenu bezkonkurencne. Dnesne dacie nepoznam, ale napriklad Lodgy napriek divnemu dizajnu je uzitkova bomba, kedze ja so svojimi 196cm som sa zmestil do tretej rady sedaciek, dokonca som spojil kolena. V tomto segmente take auto neexistuje, kde by som sa zmestil do tretej rady sedaciek, nieto este spojil kolena.
Avatar - Ja Prvni 123
14. 7. 2016 18:14
Re: a to si zoberme
a jaké modely by měla představit?
Myslím že řadu, kde je cena na prvním místě, mají dobře obsazenou.

A jinak ano, líbí se mi pojetí jednoduchého auta za jednoduché peníze.
Avatar - Ja Prvni 123
14. 7. 2016 18:12
Asi to nechápu...
Letos automobilka očekává, že by se mohla dostat těsně pod hranici 600 tisíc.

Dařilo se však také celému koncernu Groupe Renault, pod který Dacia patří. Celkem koncern prodal přes 1,5 milionu vozidel, z toho drtivá většina (1,2 milionu) opustila továrnu pod jménem Renault.

Nějak mi to nevychází... 1.2 Renault + 0,6 Dacie je 1.8... 300 tisíc aut mi v tom nějak lítá.

Co jsem nepochopil?
Díky.