Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Saab PhoeniX: Plány putují do Číny

David Bureš
Diskuze (5)
Číňané chtějí stavět vozy na základě Saabu PheoniX.

Čínský investor Zhejiang Youngman Lotus Automobile koupil od Saabu plány na platformu, která podle plánů švédské automobilky měla být použita pro novou generaci modelu 9-3. Čínská firma chtěla Saab letos koupit, transakce však narazila na řadu překážek.

Platformu, kterou čínská firma koupila, jako první použil koncept Saab PhoeniX, představený na jarním ženevském autosalonu. Platforma údajně používá jen minimum prvků, které jsou shodné s podvozky od General Motors, bývalého majitele Saabu. Tyto díly je navíc možné nahradit jinými od ostatních dodavatelů.

Zhejiang Youngman Lotus Automobile už ve Švédku založil firmu, která bude vyvíjet automobily používající platformu od Saabu.

Koncept Saab PhoeniX používal nový systém pohonu všech kol eXWD, který byl vyvinut ve spolupráci s americkou firmou Axle. Přední kola poháněl napříč uložený přeplňovaný 1,6litrový motor s přímým vstřikováním z dílny BMW. Křivky auta navrhl Jason Castriota, který v minulosti navrhoval například Ferrari 599GTB Fiorano a Maserati GranTurismo.

Finanční problémy evropských automobilových výrobců začínají v poslední době řešit Číňané. Nejmenovaná čínská společnost již tento měsíc koupila výrobní licenci na italský crossover De Tomaso DeAuville. De Tomaso jen díky tomuto prodeji získala finanční prostředky na své další fungování.

Švédský soud letos v prosinci vyhlásil bankrot automobilky Saab, když reagoval na předložený návrh majitele Saabu, nizozemské společnosti Swedish Automobile. Nizozemská firma chtěla Saab původně prodat do čínských rukou, předchozí vlastník švédské automobilky, americká skupina General Motors však odmítla všechny návrhy na záchranu švédské firmy. GM se nelíbil fakt, že by se technika koncernu mohla dostat k čínským firmám.

Saab chtěl letos koupit spolu s firmou Pang Da Automobile Trade právě Zhejiang Youngman Lotus Automobile.

David Bureš
Diskuze (5)
28. 12. 2011 23:21
doplneni
eXWD byl vyvinut ve spolupraci s AAM (American Axle and Manufacturing). SAAB vytvoril minuly rok jointventure s AAM a zalozili spolu eAAM ktera se venovala jen vyvojem tohoto systemu. Jinak eXWD je zalozen na puvodnim eAWD:

[odkaz]

System je pokrokovy, neni zalozen na brzdeni pulnaprav v diferencialu(=ztraty) kvuli torque vectoringu (tak jak to ma mitsu) ale pridanim krouticiho momentu(=efektivnejsi)
27. 12. 2011 22:55
Re: hm
Ale jak je možné, že tohle nechápou? Zrovna mi dnes kolega udělal přednášku o značce (jeden vůz také vlastnil) vč. fotek a historek (Golonka, Carlson, Monte-Carlo...).
Avatar - Bristol
27. 12. 2011 19:19
Re: hm
to už je ale jen parodie a znásilnění odkazu stejně jako Lotus ve F1...tohle mi nepřijde uplně důstojné...buď teda koupit automobilku i jméno tak jak je a pokusit se nějakým způsobem ho dostat na mapu světa než z něj udělat nějakou parodii na sebe sama...to je dle mého velmi nešťastné a zesměšnění jména které SAAB pro mnohé stále má... :no:
Avatar - Glaukos
27. 12. 2011 19:02
Re: hm
třeba vznikne v Číně SAAD po vzoru Rover - Roewe
27. 12. 2011 16:19
hm
To je asi to najhoršie. Technológie odídu tak či tak do Číny a SAAB ako značka zanikne úplne ;-\