Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Saab ukončí výrobu SUV 9-7X v příštím roce

Kamil Kýr
Diskuze (17)
V roce 2008 ukončí Saab po třech letech produkci SUV modelu 9-7X určeného výhradně pro americký trh. Důvodem jsou horší prodejní výsledky.

Saab 9-7X je postaven na podvozku koncernového Chevroletu TrailBlazer. Oba dva modely jsou vyráběny v továrně v Morainu, v americkém státě Ohio. Na českém trhu byly v nabídce šestiválcové i osmiválcové modely.

V roce 2009 by měl být nahrazen stávající model novým Saabem 9-4X, který bude založen na GM platformě Theta pro středně velká SUV.

Stejný osud jako 9-7X potká i TrailBlazera, který bude nahrazen crossoverem sdílejícím platformu s dalším koncernovým vozem Saturn Outlook.

Saab 9-7X byl vyráběn především pro americký trh, ale distribuován byl i na trh evropský. Ovšem absence dieselového agregátu a také skutečnost, že 9-7X zcela neodpovídal provedením zaměření značky, pravděpodobně zapříčinily prodejní neúspěch v Evropě.

Kamil Kýr
Diskuze (17)
Avatar - CtvrtSardel
22. 6. 2007 14:56
Re: DIESEL NEBRAT - NEVYPLATÍ SE !
Jak jsem řekl, nejdůležitější faktor je řidič...
Avatar - CtvrtSardel
22. 6. 2007 09:53
Re: DIESEL NEBRAT - NEVYPLATÍ SE !
Predpokladam, ze si mel na mysli vyssi naklady kvuli vyssi hmotnosti diesloveho agregatu...Pak se to da CASTECNE pochopit, ale stejne je to dle me mylny nazor. S tezsim autem rychleji ojedes pneu, jenze nebude to dvakrat tak rychle! Pokud bych napriklad s lehcim (benzinem) sjel za urcitou vzdalenost napr. 10 sad pneumatik, tak s dieslem to bude MOZNA 11. Pri vydrzi pneu (u takovehoto vozu) cca 20000km, tak po 200 000km sada pneu navic (cca 20000,-) mam 10 haleru na kilometr. A to jenom v pripade, ze jsem odhadl rychlejsi sjizdeni pneu dobre! To same u tlumicu a u desticek. Ano, o neco malo se opotrebovavaji rychleji, ale abys to pocitil v nakladech benzin/nafta, musely by jeste aspon 5krat pridat.
Nehlede na to, ze rozdil ve vaze mezi soucasnymi benzinovymi a naftovymi motory neni nijak markantni!
Sice je to uplne jine auto, ale jenom pro zajimavost:
Audi A8 : 3.2FSI quattro tiptronic - hmotnost 1785kg, 3.0TDI quattro tiptronic - hmotnost 1830kg = rozdil 45 kg!!! Kdyz bude v nafte ridic co ma 70kg a v benzinu se 120kg, uz bude kupovat pneumatiky castejc >:D
Ne, doufam ze je vsem jasny, ze takhle to brat nelze, opotrebovani toho vseho co mira vyjmenoval zavisi spis na stylu jizdy, povrchu silnice,... Tohle uz dneska opravdu neni relevantni!
Kdyz uz diesel nebrat, tak najdi jiny duvod, proc. Treba zvuk ;-)
Avatar - Pierro
22. 6. 2007 09:37
Re: DIESEL NEBRAT - NEVYPLATÍ SE !
A na to jsi přišel kde?? Co mají společné pneu, destičky, tlumiče s dieselovým motorem?? Dražší jsou pravda provozní náklady a poku řidič nenajede ročně víc jak nějakých 20000 km ročně, opravdu se mu diesel nemusí vyplatit. Pokud ale Saab chtěl tohle auto prodávat v Evropě, diesel měl být samozřejmostí. Jinak si myslím, že tohle auto ani nikdy nemělo vzniknout. ;-\