Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SEAT Ibiza: nové fotografie a podrobné informace

Diskuze (377)
Nová platforma, výrazný design, atraktivní a technicky náročné prvky výbavy, vysoká úroveň bezpečnosti. Ano, řeč je skutečně o novém malém SEATu. Zde jsou nové fotografie a podrobné informace.

Španělská automobilka vyvedená nedávno Erichem Schmidtem z červených čísel je připravena posunout značku z role koncernové popelky směrem k plnohodnotné značce s vlastním charakterem a atraktivními modely. Nová Ibiza je pro ni novým začátkem.

Měsíc po zveřejnění prvních oficiálních informací jsou zde další podrobnosti.

Nová platforma

Jisté už je, že Fabia je posledním modelem úzké podvozkové platformy, kterou skupina značek kolem Volkswagenu začala používat pro malé vozy na konci 90. let. Nová platforma malých vozů, kterou Ibiza použije jako první model skupiny, je 4052 mm dlouhá, 1693 mm široká a 1445 mm vysoká. Rozvor náprav je nyní 2469 mm dlouhý (+ 7 mm) a přední i zadní rozchod kol je větší o 30 resp. 33 mm, když měří 1465 mm resp. 1457 mm. Vedle zvětšení prostoru pro posádku došlo také k navýšení objemu určeného pro zavazadla o 25 l na 292 l. Rekord v této oblasti tedy stále drží Fabia, ale podstatnější než osmilitrový rozdíl bude větší vnitřní šířka a stabilnější chování vozu na silnici, díky dospělejším rozměrům podvozku. Konstrukce náprav se nemění, ale došlo k řadě změn na pomocném rámu, spodních ramenech, uchycení náprav ke karoserii, na řízení a na stabilizátorech.

Nová kvalita

Klíčovým prvkem nové koncernové skládačky nemá být očekávaná sportovnost, ale kvalita. Erich Schmidt se už několikrát nechal slyšet, že nové modely budou po všech stránkách o výrazný kus dále. Nová Ibiza byla vyvíjena s těmito premisami. Využity byly nejnovější postupy vývoje s využitím výpočetní techniky, což ušetřilo 14 měsíců vývojových prací ve srovnání s časem na vývoj předchůdce. Ekonomicky významné je také radikální snížení času potřebného na výrobu jedné Ibizy o 6 hodin.

Nový interiér

Vnějším designem navazuje nová Ibiza na ženevskou studii Bocanegra. Oba modely jsou dílem týmu vedeného šéfdesignerem Lucem Donckerwolkem, který se podílel mj. i na designu první Fabie a Octavie. Uvnitř je většina věcí nových.

Příbuznost s Fabiemi připomíná jen několik na první pohled neviditelných detailů. Koncepce interiéru novinky je ale diametrálně odlišná. Zatímco cestující v nové Fabii sedí asi o 3 centimetry výše než v první generaci, v Ibize je to mezigeneračně o 22 milimetrů níže. Cílem je v prvé řadě navození sportovní polohy řidiče za volantem. Zcela nová přístrojová deska je v souladu s kýženou sportovní atmosférou orientována směrem k řidiči. Před volantem jsou dva tubusy s charakteristicky odstupňovanými ciferníky a netradiční kombinací bílého podsvícení a růžovo-fialových ruček. Tříramenný volant má střed tvořený krytem airbagu s tvarem, připomínajícím tvar kolem loga na přídi aktuálních SEATů. Tradiční tvary středové konzoly byly potlačeny, i když fakticky zde stále je. Rádio bylo upřednostněno před ovladači klimatizace, což je opačný postup než u Fabie. Oba panely mají nový moderní design. SEAT slibuje pestrou paletu kvalitních interiérových materiálů a nové barevné kombinace.

Nová karoserie a prvky výbavy

SEAT se řadí ke značkám, kterým se povedlo snížit hmotnost karoserie většího nástupce proti menšímu předchůdci. Díky o 5 % zvětšenému podílu vysokopevnostních ocelí na karoserii (nyní činí 60 %), zjednodušení konstrukčních skupin a zvětšení lepených spojů o 50 % došlo ke snížení hmotnosti v průměru o 47 kg.

SEAT slibuje dostupnost všech obvyklých bezpečnostních systémů (ABS, TCS, ESP) pro všechny motorizace řady Ibiza, standardem mají být čtyři airbagy. Ty boční mají poskytnout ochranu nejen hrudníku, ale díky větším rozměrům také hlavě cestujících při bočním nárazu. Hlavové airbagy jsou ale také v nabídce. Bez příplatku budou od základního modelu dodávána elektricky ovládaná přední okna i dálkově ovládané centrální zamykání.

Novými prvky výbavy na přání jsou bi-xenonové světlomety s AFS, asistent pro rozjezd do kopce, mlhové světlomety s přisvěcováním do zatáček, zadní parkovací senzory, hands-free sada Bluetooth integrovaná do rádia, možnost připojení datového nosiče k audiosoustavě přes USB konektor a sada umožňující snadné používání (uchycení, napájení) přenosných navigačních přístrojů.

V nabídce bude vedle standardního podvozku také sportovní nastavení. Přední pružiny budou v tom případě o 25 % tužší, stabilizátor má průměr 19 mm ( místo 18 mm) a řízení má odlišný software elektrohydraulického posilovače. Vzadu došlo k podobným změnám (tužší pružiny a jiné silentbloky).

Známé motory

Na novinky pod kapotou se zatím čeká. Nová Ibiza bude dodávána s jedním ze šesti známých motorů. Základem je český tříválec 1,2 (51 kW), následují čtyřválce 1,4 (63 kW) a 1,6 l (77 kW), známé i ze současné Fabie. Výkonnější motorizace zatím nejsou ohlášeny, ale divili bychom se, kdyby nepřišly. Pro sportovní verze FR a Cupra se jako nejpravděpodobnější jeví motory 1,4 TSI (92 až 125 kW), ale oficiálně dosud potvrzeny nebyly.

Paleta turbodieselů začíná také tříválcem - známým 1,4 TDI (59 kW) a pokračuje čtyřválci 1,9 TDI (66 kW a 77 kW). Všechny motory budou dodávány s pětistupňovou manuální převodovkou. V první fázi bude k dispozici pouze nejsilnější motor TDI.

SEAT Ibiza - přehled motorizací
Motor1,2 12V1,4 16V1,6 16V1,9 TDI
Zdvihový objem [cm3]1198139015981896
Válce/ventily3/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]51/540063/500077/560077/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]112/3000132/3800153/3800240/1900
Max. rychlost [km/h]163175187186
Zrychlení 0-100 km/h [s]15,012,210,510,6
Zrychlení 80-120 km/h na 5.r.s. [s]18,820,916,514,3
Komb. spotřeba [l/100 km]5,96,26,64,5

Diskuze (377)
8. 5. 2008 11:17
Re: NEJUKECANĚJŠÍ DÍTĚ
Doporučuji ti více jezdit a méně číst v časopisech. Takhle se tu jen ztrapňuješ a hraješ si na "papírového odborníka".
Avatar - Ronault.
7. 5. 2008 19:10
Re: NEJUKECANĚJŠÍ DÍTĚ
Takže porovnáváme tyhle dva motory. Lemru 1,2 6V s 40 kW [odkaz]
a dle Tebe nepřekonatelně výkonný motor 1,2 12V s 47 kW [odkaz]

V odkazech dostaneš krásně načrtnuté výkonové křivky. Při 3000 ot. tady máme u obou motorů 35 kW, což jsou takové provozně nejsympatičtější otáčky, které nejčastěji využíváme. Vrchol slabší verze nastává při 4500 ot, kdy silnější verze ždímá o celé 3kW více. Vrchol 47 kW dostaneme někde při 5500 ot, kdy už nikdo z nás srmtelníků takto nejezdí ani při předjíždění, protože by nám od zvuku šicího stoje praskly bubínky.

Točivý moment. Rozdíl celých 6 Nm, který dostanem jen na chvilinku někde v rozmezí 2900-3100 ot, takové malinkaté nakopnutí. Slabší verze má křivku přecejen plošší, ne plochou, nebuďme idealisté.

Nyní z praxe. Škoda při zavedení HTP motorů slabší jednotku dávala prvně jen do HTB verze o něco později po faceliftu začali 40 kW verzi montovat i do kombi i sedanu. Nevíte náhodou proč? Že by přecejen ten rozdíl nebyl tak propastný a samotná Škodovka si to uvědomila? Už samotný prodejce neoznačoval 12V verzi za takový obrovskou výhodu.

Zajímají-li Tě však stejně jako GTI čísla, tak prosím. 1,2 HTP 12V 0-100 za 16,3 s. Škoda Favorit 136 LX 13s, 105 Nm. To bylo jen tak pro zajímavost.

1,2 HTP nepovažuji za naprosto špatný motor. Výkonově průměrný, spotřebou průměrný, ale kultivovaností silně podprůměrný. Shruto slabší průměr. A to neovlivníš ani kdyby ses rozrájel.
Avatar - T613
7. 5. 2008 18:04
Re: Je to jasné
Možná v TVÝCH vlhkých snech by si já vybral Leon
7. 5. 2008 16:16
Re: MOTOR PUNTO x IBIZA
:yes:
7. 5. 2008 16:12
Re: MOTOR PUNTO x IBIZA
GTI v téhle diskuzi jsi absolutně rozmetal všechny soupeře neb téměř pod každým tvůj příspěvek bych nejraději přidal pouhá 4 písmena: ROFL, případně doplnil smailíkem válejícím se po podlaze. Ale nechci tu diskuzi zbytečně spamovat. Tvé názory jsou opravdu směšné...