Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Seat Leon: Základ za 289.900,- Kč, Copa za 326.900,- Kč

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)

SEAT upravil nabídku motorizací standardních i sportovních verzí Leonu. Nadále nabízí atraktivní provedení Copa.

V případě standardních verzí Leonu se lehce zúžila nabídka pohonných jednotek a v nabídce je nyní méně možností kombinací převodovek a motorů.

V případě zážehových motorů je i nadále možné volit mezi atmosférický 1,4 16V (63 kW) a přeplňovanými 1,2 TSI (77 kW), 1,4 TSI (92 kW) a 1,8 TSI (118 kW). Pro první tři motory jsou standardem manuální převodovky, ale 1,8 TSI je k dispozici jen s převodovkou DSG, zatímco v první polovině letošního roku byla nabízena i s manuální převodovkou.

Motor 1,4 TSI je nyní nabízen pouze v kombinaci s nejvyšším stupněm výbavy Style. V prvních měsících letošního roku bylo možné jej objednat i s výbavou Reference.

V případě vznětových motorů je hlavní změnou u standardních verzí vyškrtnutí 2,0 TDI CR (103 kW) z nabídky. Tento agregát byl v nabídce pro výbavu Style. V případě motoru 1,6 TDI CR je nyní možné vybírat mezi manuální a DSG převodovkou pouze u nejvyššího stupně výbavy.

V rámci akční nabídky je i nadále verze 1,4 16V Basis nabízena za 289.900,- Kč a 1,2 TSI Copa za 326.900,- Kč.

Základní výbava Basis obsahuje šest airbagů, ABS, ESP, elektrické stahování předních oken, elektricky ovládaná zpětná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, dělená zadní sedadla, volant nastavitelný ve dvou osách a 15palcová ocelová kola. Za příplatek 42.000,- Kč je k dispozici klimatizace.

Výbava Reference přidává palubní počítač, systém kontroly tlaku v pneumatikách, asistent rozjezdu do kopce, indikátor optimálního řazení, klimatizaci Climatic, rádio s CD/MP3 přehrávačem, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, signalizaci nezapnutého bezpečnostního pásu a kliky dveří v barvě karoserie.

Z verze Reference s motorem 1,2 TSI vychází akční provedení Copa, které je o 19.000,- Kč levnější. Přitom navíc nabízí 16palcová litá kola, přední mlhovky s funkcí odbočovacích světel, tempomat, multifunkční volant, multimediální port (USB/AUX-in), vyhřívaná zpětná zrcátka, bederní opěrka předních sedadel a čalounění sedadel COPA.

Nejvyšší ze standardně nabízených výbav, Style, nabízí přední mlhovky s integrovanou funkcí odbočovacích světel, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka v barvě vozu, elektrické ovládání oken zadních dveří, tempomat, klimatizaci Climatronic, multimediální port (USB/AUX-in), multifunkční volant a hlavici řadicí páky obšité kůží, funkci Coming home, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, bederní opěrku předních sedadel, dvojitou koncovka výfuku (mimo 1.2 TSI) a 16palcová litá kola.

SEAT Leon - zážehové motorizace na českém trhu
Motor 1,4 16V 1,2 TSI 1,4 TSI 1,8 TSI
Převodovka 5M 6M 6M 7DSG
Zdvihový objem [cm3] 1390 1197 1390 1798
Válce/ventily 4/4 4/2 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 63/5000 77/5000 92/5600 118/4500-6200
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 132/3800 175/1550-4100 200/1500-4000 250/1500-4500
Max. rychlost [km/h] 172 187 197 213
Zrychlení 0-100 km/h [s] 14,1 10,9 9,8 7,8
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,3 5,7 6,2 6,6
Cena Basis [Kč] 289.900,- - - -
Cena Reference [Kč] 328.900,- 345.900,- - -
Cena Copa [Kč] - 326.900,- - -
Cena Style [Kč] - 381.900,- 399.900,- 470.900,-

Z nabídky příplatkové výbavy pro střední stupeň Reference zaujme paket Winter za 12.000,- Kč, který obsahuje vyhřívané ostřikovače čelního skla i světlometů a vyhřívaná přední sedadla. Standardně dodávané rádio lze nahradit za 11.000,- Kč přístrojem s handsfree Bluetooth. Funkce Start/Stop a systém rekuperace je k dispozici za 10.000,- Kč.

Nejširší nabídka příplatkové výbavy je u nejvyššího stupně Style. Například paket SEAT media systém za 25.000,- Kč obsahuje navigační systém s dotykovým displejem a handsfree Bluetooth. Natáčecí bi-xenonové světlomety přijdou na 25.000,- Kč. V nabídce jsou i zadní boční airbagy za 6.000,- Kč, kožené čalounění za 42.000,- Kč a panoramatické, elektricky ovládané střešní okno za 17.000,- Kč.

Ceny příplatkových laků jsou stejné u všech tří stupňů výbavy. Červená Emoción přijde na 6.000,- Kč, metalický lak stojí 12.600,- Kč a u speciálních laků je cena stanovena na 20.000,- Kč.

SEAT Leon - vznětové motorizace na českém trhu
Motor 1,6 TDI CR Ecomotive 1,6 TDI CR
Převodovka 5M 5M (7DSG)
Zdvihový objem [cm3] 1598 1598
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 77/4400 77/4400
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 250/2500 250/2500
Max. rychlost [km/h] 190 185 (185)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,5 11,7 (11,7)
Komb. spotřeba [l/100 km] 3,8 4,5 (4,7)
Cena Basis [Kč] - -
Cena Reference [Kč] - 386.900,- (-)
Cena Style [Kč] 433.900,- 424.900,-(464.900,-)

Mnohem větší změny než v nabídce standardních verzí se odehrály u sportovně laděných provedení Leonu. U verze FR se rozšířila nabídka pohonných jednotek směrem dolů. K současným agregátům 2,0 TSI (155 kW) a 2,0 TDI (125 kW) přibyly slabší 2,0 TDI (103 kW), 1,8 TSI (118 kW) a 1,4 TSI (92 kW). Dva nejvýkonnější dvoulitry jsou k dispozici pouze s šestistupňovou převodovkou DSG. Ostatní motory jsou spojeny s manuální šestistupňovou převodovkou.

Zatímco verze FR se dočkala rozšíření nabídky pohonných jednotek, tak Cupra s motorem 2,0 TSI o výkonu 177 kW a točivém momentu 300 již v ceníku není. Zájemce o skutečně sportovní Leon tak uspokojí vrcholné provedení Cupra R s výkonem 195 kW a točivým momentem 350 Nm.

Provedení FR svou výbavou navazuje na Style a rozšiřuje jej o sportovní podvozek, sportovní sedadla s čalouněním FR, sportovní design interiéru, volant a řadící páku FR obšité kůží, dešťový senzor, zadní parkovací senzory, automaticky zatmavitelné vnitřní zpětné zrcátko, od B-sloupku tmavá okna, nárazníky a spoilery FR, 17palcová litá kola a nově i zadní svítilny z LED.

Nejostřejší provedení Cupra R přidává specifický design interiéru, sportovní sedadla s čalouněním kombinací látky a Alcantary, volant a řadící páku Cupra R obšité kůží, sportovní pedály a 19palcová litá kola.

Příplatková výbava pro sportovní Leony je podobná jako v případě výbavy Style. I pro ně je k dispozici paket SEAT media systém za 25.000,- Kč, natáčecí bi-xenonové světlomety (25.000,- Kč), zadní boční airbagy (6.000,- Kč), kožené čalounění (42.000,- Kč) nebo panoramatické, elektricky ovládané střešní okno za 17.000,- Kč.

SEAT Leon - FR, Cupra a Cupra R na českém trhu
Motor 1,4 TSI 1,8 TSI 2,0 TSI 2,0 TDI CR 2,0 TDI CR 2,0 TSI
Převodovka 6M 6M 6DSG 6M 6DSG 6M
Zdvihový objem [cm3] 1390 1798 1984 1968 1968 1984
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 92/5600 118/4500-6200 155/5300-6200 103/4200 125/4200 195/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 200/1500-4000 250/1500-4500 280/1700-5200 320/1750-2500 350/1750-2500 350/2500-5000
Max. rychlost [km/h] 197 213 233 205 214 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,8 7,9 6,9 9,5 8,0 6,2
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,2 6,8 7,5 4,8 5,6 8,1
Cena FR [Kč] 434.900,- 467.900,- 675.900,- 497.900,- 629.900,- -
Cena Cupra R [Kč] - - - - - 745.900,-
Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)
5. 7. 2011 21:42
Re: Ceny
souhlasim, ja ted koupil Bravo s 1.4 tjetem za 346...Leon byl zvazovan, ale s 1.4TSi je cenove mimo...
Avatar - -TEAC-
5. 7. 2011 09:08
Re: Soudruzi od Seatu
Taky nechápu že ty prodeje nejsou jiné.Přitom, teda podle mě, na svůj věk je Leon moc pěkné auto!Slušel by mu interiér z Golfa GTI.
4. 7. 2011 22:18
Re: Soudruzi od Seatu
Docela zajímavé, jak trh Seat vnímá. Je to úplně to samé co Octavia, s hezčím exteriérem, lepším podvozkema řízením, o něco horším interiérem a menším kufrem, ale zhruba o 100 tisíc levnější. A stejně to většině lidí přijde moc.
Avatar - Well-being
4. 7. 2011 20:53
Soudruzi od Seatu
poněkud zaspali dobu, za tyto ceny budou jen těžko prodávat. Nakonec, trh ukáže ...
4. 7. 2011 11:26
Ceny
Fabrika nechce prodávat základní verze pro ně je ted stěžejní COPA 1,2TSI 77kW 6st. s cenou 326 900Kč zde je poměr cena výkon více než odpovídající!!!
Potažmo pokud už se bavíme o 1,4 16V zde s paketem COPA 309 900Kč..

Pokud Golfa TSI 77Kw v podobné výbavě tak si člověk může nachystat cca 400tis. Myslím, že zhruba 75tis. Kč rozdíl je i před detaily na voze velice zajímavý argument!!

O Octavii a ceně 1,2TSi v nějaké slušné výbavě ani nemluvě ;-\

A s těma prodejeme že by se až tak trápili... drží je teď Ibizy a pokud to vydrží než přijde nový Leon... byl bych optimista :-)