Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Seat León v ČR: cena pod 430.000 Kč

Libor Zezulka
Diskuze (20)

Od prvního srpna bude možné objednávat nový Seat Leon. Základní cena se udržela těsně pod hranicí 430 000 Kč.

Na český trh konečně dorazil nový Seat León. Sportovně laděný automobil s designem navazujícím na starší alteu a toledo bude možné objednávat už od prvního srpna 2005. Za základní cenu 429 900 Kč dostanete pětidveřové provedení s nesmrtelným zážehovým čtyřválcem 1,6 l o výkonu 75 kW (ten pamatuje už spoustu koncernových vozů) ve výbavě Reference.

Ta obsahuje například šest airbagů, ABS, systém kontroly tlaku v pneumatikách, elektromechanický posilovač řízení, elektrické ovládání vyhřívaných zpětných zrcátek s kryty v barvě vozu, elektrické ovládání předních oken, dálkově ovládané centrální zamykání se selektivní otvíráním dveří SAFE, ukazatel vnější teploty a šestnáctipalcová kola.

Zpočátku čtyři motory

Vyšší stupně výbav Sport, Stylance a Sport-up přidávají např. litá kola, volant a řadicí páku v kůži, palubní počítač a další funkční i komfortní prvky. Zájemci o nový Seat León mohou vybírat ze čtyř motorů - dvou zážehových a dvou vznětových. Základním zážehovým agregátem je čtyřválec o objemu 1,6 l s výkonem 75 kW dvoulitrový čtyřválec 2.0 FSI s výkonem 110 kW.

Zájemci o vznětové motory mohou zvolit čtyřválec 1.9 TDI 77 kW nebo 2.0 TDI o výkonu 103 kW. Zážehový čtyřválec 1.6 a turbodiesel 1.9 TDI jsou standardně propojeny s pětistupňovými manuálními převodovkami, agregáty 2.0 FSI a 2.0 TDI s šestistupňovou manuální převodovkou. Modely poháněné motorem 2.0 FSI jsou k dispozici také s automatickou převodovkou Tiptronic, modely s turbodieselem 2.0 TDI s převodovkou DSG.

Dojde i na turbo

Motorovou paletu leónu brzy rozšíří přeplňovaný zážehový motor 2.0 TFSI o výkonu 136 kW. León nové generace je v porovnání s předchozím modelem o 132 mm delší, takže jeho celková délka činí 4315 mm. Šířka vzrostla o 26 mm na 1768 mm, výška činí 1458 mm. Rozvor se prodloužil o 65 mm na 2578 mm, zvětšil se i zavazadlový prostor, který má nyní objem 341 l.

Všechna sedadla jsou standardně vybavena tříbodovými bezpečnostními pásy, pásy předních sedadel mají pyrotechnické předpínače a omezovače napětí. Omezovače napětí mají i pásy zadních krajních sedadel, u kterých jsou připraveny také kotevní body Isofix, sloužící k dokonalému upevnění dětských sedaček.

Libor Zezulka
Diskuze (20)
26. 7. 2005 22:34
Re: Toleontea
Podle mě Altea a Leon jsou velká esa.
26. 7. 2005 22:00
Re: Toleontea
Jo, jasně. Oni to takhle dělaj ale skoro všichni... U SEATU to ovšem vzali super odpovědně. To je problém. Ale vlastně možná, že ne. Rozhodnou to kupci. Mě by to nebrzdilo. Marko psal, že to VW kritizoval a šef designér musel odejít... P.S. Toleontea to si nech autorsky oštřit
26. 7. 2005 21:44
TO JE KONÍK
Jo, tohle je ten správnej koník. Je mi jedno, jestli za radio připlácím nebo ne, bože. Auto se vybírá podle toho, jestli se mi líbí nebo ne. A když se mi líbí, tak si ho koupím. Co je tohle za názory, kupovat auťák a kňourat, jestli to má v základu empétrojku? To jsou příspěvky jak z mateřské školky. Jde o auto - a tenhle LEON, ten je potentní jak dvacetiletej bejček na tahu. Kdo to nevidí, ať si propláchne čočky. Tuhle kládu, tu vám servíruje SEAT na stříbrném podnosu... chce to jen mít na závěrečnej účet. Ale tak to už v životě chodí. Tak bravo, Leone