Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Seat: premiéra sériového Toleda

Ondřej Láník
Diskuze (40)
Dva měšíce po premiéře prototypu na domácím madridském autosalonu, jsou na světě první fotografie sériového Toleda třetí generace, která bude mít výstavní premiéru v září v Paříži. Dvoubarevný lak je pryč,ale i bez něj zůstává Toledo velmi nevšední auto.

Dva měšíce po premiéře prototypu na domácím madridském autosalonu, jsou na světě první fotografie sériového Toleda třetí generace, která bude mít výstavní premiéru v září v Paříži. Dvoubarevný lak je pryč, ale i bez něj zůstává Toledo velmi nevšední automobil.

Slogan Seatu "Auto emocion" trefně postihl image, kterou by značka chtěla mít, ale výrobní program posledních let tomu neodpovídal. Design Seatů sice nebyl tak suchý jako u Voklkswagenu nebo dalších spřízněných značek, ale ve srovnání s některými italskými nebo francouzskými konkurenty, mu přeci jen scházel náboj, který se od jižanské značky očekával. Celkový dojem nezachránily ani ostré verze přeplňovaných motorů 1.8 T nebo silná TDI. Do celkového programu sportovní a emocemi kypící značky vůbec nezapadly kopie Volkswagenů Sharan (Seat Alhambra) a Lupo (Seat Arosa). S tím by měl být od letoška konec. Motorová paleta sice zůstává totožná s koncernovou nabídkou, ale design nových Seatů si s Audi, VW nebo Škodou plést rozhodně nebudete. První vlaštovka - Seat Altea (náš test zde) - je teď následována novým Toledem, které má se svými předchůdci pramálo společného.

Již u příležitosti premiéry prototipu, jsme psali: "Karoserie opustila klasické schéma kvádr – komolý jehlan – kvádr a více se zaměřila na uspokojování estetických a prostorových potřeb posádky. Po Altee, která již sjíždí z výrobních linek, se jedná o druhého člena designérského stylu „New Seat“, který má rozvířit vody v nižších třídách a podle prvních reakcí veřejnosti se mu to daří. Toledo dává pojmu „tříprostorový sedan“ novou, objemnější formu a rozměry 449 x 177 x 158 cm dávají najevo, že při konvenční délce bude mít posádka i se zavazadly mnohem více prostoru.

Design je opět hlavní španělskou zbraní; nelze jej označit jinak, než jako šokující. Vůdčí linie New Seat stylu – boční prolis z velkého a malého oblouku, byl u studie zdůrazněn dvoubarevným lakováním, v sérii bude Toledo ve střízlivějším jednobarevném provedení. Příď se zužuje do jediného středobodu, tvořeného zdůrazněným firemním logem. Velice impresivní dojem dotvářejí „kočičí“ oči, podkreslené rozbíhajícími se liniemi, ústícími do sloupků a čelního skla. Stejně jako u Altey, i zde se do sloupků vešly i stěrače. Oblá střecha je z větší části tvořena obřím panoramatickým oknem a boční stěny propouštějí dostatek světla čtyřmi páry oken, jako u velkých MPV. Stupňovitá záď připomíná některé modely francouzského Renaultu, zejména negativním sklonem D-sloupku, ovšem dostatek osobitosti jí dodává okno mandlového tvaru a LED-koncovky ve tvaru soustředných kruhů pod čočkovým krycím sklem.

Interiér nevybočuje ze stylu, zavedeného již novou Ibizou, na rozdíl od radikálního exteriéru je tedy relativně konzervativní. Zadní sedačky je možno posouvat, jejich opěradlo polohovat a celou sestavu pak složit do roviny se zavazadlovým prostorem. Zavazadlový prostor spíše než svým objemem 500 litrů upoutává dobře využitelným tvarem a dvouvrstvým dělením s horizontálně přestavitelnou poličkou, fixační síťkou a vyklápěcími háčky na nákupy." Cestování budou zpříjemňovat audio systémy schopné přehrávat formát MP3 a hands-free sada s Bluetooth.

Nové Toledo bude dodáváno se čtveřící motorů, která již našla uplatnění v novém Golfu i Octavii. Základem je zážehová 1.6 (75 kW), zatím nejsilnějším motorem je přímovstřikový 2.0 FSI (110 kW). Vznětové motory jsou k dispozici dva: 1.9 TDI (77 kW) a 2.0 TDI (103 kW). Oba dvoulitry mají šestistupňovou převodovku, za příplatek je k zážehovému možno pořídit šestistupňový Tiptronic a k dieselu převodovku DSG (více o ní zde).

Později rozšíří nabídku nový zážehový přeplňovaný dvoulitr T FSI (147 kW), o kterém se dočtete v našem {link href="http://news.auto.cz/cgi-bin/main.phtml?rubrika=16&id=1970&stamp=1090483932&kam=detail" target="_blank"}starším článku{/link}.

Přední vzpěry typu McPherson doplňuje pokročilá víceprvková náprava na opačném konci podvozku, tedy známé schéma nových modelů koncernu VW.

Ondřej Láník
Diskuze (40)