Seat Tarraco: Rodinka španělských SUV se rozrůstá na tři
Seat si dával s SUV docela načas, ale najednou už má v nabídce třetí řadu. Tarraco nijak nevybočuje z tvarových standardů značky, zepředu však vypadá hodně nazlobeně díky výrazné chromované masce. Pravda, není tak mohutná jako u jiných esůvéček. Hranaté tvary, které vytvořili stylisté pod vedením Alejandra Mesonera zaujmou, stejně jako mohutný zadní sloupek. Do něj zasahuje rychle se zvedající spodní hrana bočních oken.
Auto ale na prvních oficiálních fotkách vypadá pořád docela sportovně. Výrazný boční prolis, který protíná kliky dveří, působí dramaticky a vrcholí na víku zavazadelníku, kde tvoří zajímavou odtokovou hranu. Záď s navzájem propojenými koncovými reflektory se příjemně uklidnila. Osvětlení mají na starosti výhradně diody.
Název je zeměpisný, jak už je u Seatu dlouhá léta zvykem. Tentokrát je odvozen od Tarragony, města na pobřeží Středozemního moře. Coby stavební základ posloužila platforma MQB A+. Podvozek může mít i adaptivní tlumiče. Do 4735 mm dlouhého a 1658 mm vysokého Tarraca se vejde až sedm lidí, základ je samozřejmě pětimístný. Stává se vlastně vlajkovou lodí značky.
Pod kapotou zatím vrčí čtyři čtyřválcové přeplňované motory, které dobře známe. Benzin spaluje 1.5 TSI se 110 kW (150 k), Tarraco poháněné tímto motorem má přední pohon a šestistupňovou manuální převodovku. Všechny ostatní verze dostaly čtyřkolku, u Seatu značenou 4Drive. Konkrétně zážehový dvoulitr TSI se 140 kW (190 k) a sedmistupňovou dvouspojkou i naftový 2.0 TDI. Ten bude k mání ve dvou naladěních: na 110 a 140 kW, přičemž se liší výše popsanými rychlostními skříněmi.
Paleta laků karoserie čítá osm barev: zelenou Camouflage, bílou Oryx, stříbrnou Reflex, modrou Atlantic, šedou Indium, béžovou Titanium, černou Deep a šedou Urano. Střízlivému interiéru, který stejně jako exteriér nijak nevyčnívá ze zvyklostí koncernu Volkswagen dominuje osmipalcová středová obrazovka informačního systému, ten může mít za příplatek i ovládání gesty. U přístrojů před řidičem Seat uplatnil rovněž digitální kokpit s úhlopříčkou 10,25 palce.
Novince pochopitelně nechybí ani moderní elektronické asistenty, standardně je v nabídce detekce chodců u cyklistů, udržování jízdy v pruzích a zamezení převrácení, v případě nehody je také automaticky přivolána pomoc. Příplatková výbava pak obsahuje hlídač mrtvého úhlu, adaptivní tempomat, asistent jízdy v kolonách, čtení dopravních značek, samočinná dálková světla... Dvě nabízené linie nesou názvy Xcellence a Style.
Dalších motorizací se teprve dočkáme, Seat slibuje i „alternativní pohon“, což znamená hybridní ústrojí. V Evropě jsou SUV všech možných velikostí čím dál tím oblíbenější a španělská automobilka chce urvat další kus koláče. Tarraco ovšem nebude vznikat v domovině automobilky, nýbrž v centrální továrně mateřského VW ve Wolfsburgu. Předprodej začne ještě letos v prosinci. Od ledna do srpna letopočtu 2018 dodal Seat zákazníkům na celém světě 383.900 vozidel, což znamená meziroční nárůst za srovnatelné období o 21,9 %. Takže se mu docela daří.