Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Seat Tarraco spatřen při testování. Sedmimístné SUV si střeží tajemství do poslední chvíle

Stanislav Kolman
Dvě SUV v nabídce Seatu brzy doplní největší kousek. Už známe jeho jméno a hrubé rysy, finální podobu zatím neprozrazují ani první špionážní snímky.

Chcete-li SUV značky Seat, na výběr máte mezi malým městským crossoverem Aronou a Atecou, jež je velikostně spřízněna se Škodou Karoq. Už brzy se nám ale v celé své kráse ukáže Seat Tarraco, sedmimístné SUV velikostně a technicky vycházející z Kodiaqu a Tiguanu Allspace.

Na oficiální představení automobilu si musíme ještě chvilku počkat, ale první představu o vzhledu vozu už máme. Na facebookové stránce MQB-Coding se před časem objevily uniklé fotky Tarraca, které nyní následuje várka špionážních snímků. Vrstva kamufláže sice žádné detaily neprozrazuje, ale díky vyobrazeným křivkám víme, že podobu s koncernovými sourozencem vůz určitě nezapře.

Největší rozdíl lze očekávat vpředu a vzadu. LED světlomety budou podobné jako u Atecy či Arony, celkový vzhled se ale zdá o něco ostřejší a agresivnější, což umocňuje i výraznější maska. Uspořádání interiéru očekáváme stejné jako v Atece, po vzoru Kodiaqu by ale větší SUV mělo dostat digitální přístrojový štít.

Jméno nového modelu vybralo 51.903 příznivců značky v online anketě, kterou uspořádal sám Seat. Přípravu sedmimístného SUV potvrdila španělská automobilka na výroční tiskové konferenci v březnu 2017. Oficiální odhalení auta bez špetky kamufláže očekáváme v příštích týdnech.

Již z dřívějška víme, že Tarraco sdílí s Kodiaqem a Tiguanem Allspace i modulární platformu MQB A2. Zatímco malá Arona vzniká doma v Martorellu, největší SUV Seatu je sice navrženo ve Španělsku, ale výrobu pohostí Německo. Vedení společnosti si od toho slibuje posílení vztahů mezi oběma společnostmi. Seat s vozem neplánuje expanzi na další světové trhy, cílí primárně na evropské zákazníky.

V nabídce pohonných jednotek lze očekávat zážehové a vznětové čtyřválce s turbem, vedení automobilky zcela nevyloučilo ani stavbu plug-in hybridu. Kromě předokolek očekáváme i vozy s pohonem 4x4, pohonné jednotky půjde vedle manuálních převodovek párovat i se samočinným ústrojí DSG. Ve hře zůstává i ostrá varianta Cupra.

Stanislav Kolman