Test Auto.cz

Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI (110 kW) - Mexický medvěd

1.1. 2018
Verdikt
 

Praktičtější provedení Volkswagenu Tiguan nabídne výrazně větší zavazadelník a dokonce může mít i sedm sedadel. Podobnost s jistým mladoboleslavským vozem není náhoda.

Přídomek Allspace schopnosti tiguanu posouvá na zcela novou úroveň. Kompaktní SUV se proměnilo v rodinnou stodolu s gigantickým zavazadelníkem. A jakoby mimochodem leze do zelí mladoboleslavskému kodiaqu. Se škodováckým medvědem nemá společných jen sedm sedadel, ale sdílí s ním také značnou část techniky, což je jedna z předností platformy MQB. Rozměry ovšem nejsou na milimetr stejné, Allspace proto berte jako trochu jiný výsledek, kterého se wolfsburští inženýři dobrali ze stejných proměnných. Vždyť se vyrábí i na jiném kontinentě - produkce na rozdíl od klasického tiguanu probíhá v Mexiku.

Mezi čísla, která by rozhodně neměla uniknout vaší pozornosti, patří především rozvor. Ten ve srovnání s klasickým tiguanem narostl o 109 milimetrů na celkových 2.787 mm, ovšem délka celého auta narostla o 215 milimetrů na celkových 4.701 milimetrů. Tiguan díky tomu vypadá jako po koňské dávce růstových hormonů a méněcenně najednou nepůsobí ani vedle takového touaregu. A to je sakra velké auto…

Sedm je víc než pět

Prodloužená záď umožnila zástavbu třetí řady sedadel, kterou si můžete, ale také nemusíte objednat. Pokud nepotřebujete rozvážet celou školku, berte pětimístnou verzi. Ušetříte patnáct tisíc za dvě sedačky, které jsou určené nanejvýš pro zlobivé děti. Nemluvě o tom, že v sedmimístném obsazení má zavazadelník symbolických 230 litrů. I v takovém případě má však tiguan rezervu, navíc umístěnou hezky v suchém kufru. Se sklopenými sedačkami ve třetí řadě nabídne zavazadelník skvělých 700 litrů, pětimístná verze má o dalších 60 víc. V případě sklopení i druhé řady sedadel je objem 1775 litrů, u pětimístné však 1920 litrů.

VW Tiguan Allspace odhalil kompletní ceník. Základní cena je nižší než u Kodiaqu! Má to svůj důvod...

Interiér je jako obvykle přehlídkou uhlazenosti a špičkové ergonomie, tohle má Volkswagen v malíku. Horizontálně členěná palubní deska je pěkná na pohled a vyrobená ze slušných materiálů. Líbilo se mi velké množství různých odkládacích prostorů, jedna velká schránka se nachází na vrcholu palubní desky, dvě obří přihrádky jsou zabudované ve stropě a dost místa nabídne i schránka kombinovaná s držáky nápojů. Tady rozhodně nebudete přemýšlet, jestli je kam dát kafe, klíče nebo telefon.

obrázek [600 x 400]

Vedle voliče automatické převodovky najdete kromě důležitých tlačítek také kolečko jízdních režimů. Kromě klasických pěti módů pro jízdu po silnici je tady ještě speciální offroadový režim, vlastní mód je určený pro jízdu na sněhu a navrch je tady ještě individuální offroadový režim. Bylo by to skvělé, kdyby měl tiguan vzduchový podvozek, redukci a uzávěrky diferenciálů. Protože je to ale pořád docela obyčejné SUV, tak to na mě působilo jako příliš křečovitá snaha pasovat se do role Range Roveru. Myslím, že jeden režim pro jízdu po nezpevněném povrchu by byl ideálním doplňkem těch silničních. O úspěchu v terénu totiž rozhodují hlavně dobré pneumatiky a nějaká elektronika už vám většinou příliš nepomůže.

Vyzdvihnout naopak musím digitální přístrojový panel. Kombinuje tradiční design budíků s moderními prvky a na rozdíl od řady jiných značek skutečně přináší znatelný užitek. Je jen na vás, jestli upřednostníte podrobné provozní údaje, nebo třeba velkou mapu navigace. Tady mě trochu zarazilo, že mapa může být zobrazena buď na velkém displeji infotainmentu, nebo na přístrojovém panelu, nikoli zároveň, třeba s různou úrovní přiblížení. K displeji infotainmentu ještě jedna poznámka. Tiguan dorazil s nižší verzí multimediálního systému, která má po stranách displeje dvě klasická kolečka. Ovládá se to mnohem lépe než dražší (a větší) verze s dotykovými ploškami. Tohle je jeden z těch případů, kdy méně je více.

Se svojí zcela konvenční postavou obvykle nemívám k předním sedadlům výtky a jinak tomu není ani v tomto případě. Už klasické sedačky poskytnou dostatečný rozsah nastavení, takže jsem si velmi snadno našel příjemnou pozici za volantem. Zadní místa potěší rozměrnými sedáky a ohromným místem pro kolena. Sedadla lze také posouvat ve prospěch třetí řady sedadel nebo zavazadelníku. Od ryze rodinných aut z vlastní stáje pak tiguan odkoukal i praktické stolky. Třetí řadu sedadel sám Volkswagen neoznačuje za plnohodnotná místa, ve srovnání s klasickým MPV jsou na tom o něco hůře. Sedačky jsou ukotvené hodně nízko a prostor pro nohy bez posuvu druhé řady sedadel příliš štědrý není, ale i dospělý by tady nějakou kratší cestu zvládl.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI (110 kW)

Cena v základní výbavě: 960 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 072 900 Kč

Česku hrozí vyschnutí penězovodů z EU. Musíme si najít spojence i mimo region, tvrdí Pospíšil Česku hrozí vyschnutí penězovodů z EU. Musíme si najít spojence i mimo region, tvrdí Pospíšil

Peníze z fondů Evropské unie by se v příštím desetiletí…

ČSSD požaduje povinné odstoupení pro odsouzeného člena vlády. ANO to odmítá ČSSD požaduje povinné odstoupení pro odsouzeného člena vlády. ANO to odmítá

Před vyjednáváním o vládě se zástupci ANO a ČSSD nadále…

Bezstarostná doba není ideální pro psychické zdraví, říká psychiatr Hollý Bezstarostná doba není ideální pro psychické zdraví, říká psychiatr Hollý

Podle ředitele Psychiatrické nemocnice Bohnice Martina…

 

Štítky Volkswagen Testy MPV

Technické údaje
Motor Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI (110 kW)
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 340 / 1750 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 198
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.8 / 5.3 / 5.9
Emise CO2:153
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 700 / 1775
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 17745 / 507
Rozměr pneu:620
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4701
b) šířka (mm): 1839
c) výška (mm): 1658
d) rozvor (mm): 2787
e) rozchod vpředu (mm): 1575
f) rozchod vzadu (mm): 1564
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI (110…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok

Koncern JLR letos představí zbrusu nového nástupce…

 






 
Přímo z dějiště premiéry Škody Kamiq: Během tří let dvojnásobné prodeje!

Přímo z dějiště premiéry Škody Kamiq: Během tří let dvojnásobné prodeje!

Dnes 19:51

Škoda v Pekingu představila svůj nový SUV model vyvinutý speciálně pro tamní trh Škoda Kamiq. Ten by se měl v příštích letech stát jedním z pilířů čínského růstu prodejů.




Blesk.cz

Do Česka vtrhly bouřky, ledové kapky vystřídají třicítky. Sledujte radar

Do Česka vtrhly bouřky, ledové kapky vystřídají…

Během pondělka přes Česko přechází výrazná studená fronta od západu. Ta s sebou kolem poledne přinesla i bouřky.…

Oslavte Světový den knihy. Jak? S knížkou v ruce!

Oslavte Světový den knihy. Jak? S knížkou v ruce!

Zasmát se, uronit slzu, vypátrat zločince nebo se setkat s UFO? Díky knížkám žádný problém! Za pár desítek korun…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Buďte ve střehu! varuje rapper Rytmus. Chce ovládnout slovenské MMA

Buďte ve střehu! varuje rapper Rytmus. Chce…

Na slovenské hudební scéně nerezonuje žádné jméno, tak jako jeho. Patrik „Rytmus“ Vrbovský jako rapper dokázal,…

 

Reflex.cz

K psychiatrům chodí čím dál víc lidí, doba není dobrá pro duševní zdraví, říká šéf Bohnic Hollý

K psychiatrům chodí čím dál víc lidí, doba není…

Kdo je zdravý a kdo psychicky nemocný? Podle ředitele Psychiatrické nemocnice Bohnice Martina Hollého je hranice…

Sto francouzských osobností v Le Figaro: Politický islamismus ohrožuje svobodu, vzniká apartheid naruby

Sto francouzských osobností v Le Figaro: Politický…

Situace kolem vzrůstající muslimské komunity ve Francii se stále více vyhrocuje. Naposledy se to projevilo před…