Test Auto.cz

Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI (110 kW) - Mexický medvěd

1.1. 2018
Verdikt
 

Praktičtější provedení Volkswagenu Tiguan nabídne výrazně větší zavazadelník a dokonce může mít i sedm sedadel. Podobnost s jistým mladoboleslavským vozem není náhoda.

Přídomek Allspace schopnosti tiguanu posouvá na zcela novou úroveň. Kompaktní SUV se proměnilo v rodinnou stodolu s gigantickým zavazadelníkem. A jakoby mimochodem leze do zelí mladoboleslavskému kodiaqu. Se škodováckým medvědem nemá společných jen sedm sedadel, ale sdílí s ním také značnou část techniky, což je jedna z předností platformy MQB. Rozměry ovšem nejsou na milimetr stejné, Allspace proto berte jako trochu jiný výsledek, kterého se wolfsburští inženýři dobrali ze stejných proměnných. Vždyť se vyrábí i na jiném kontinentě - produkce na rozdíl od klasického tiguanu probíhá v Mexiku.

Mezi čísla, která by rozhodně neměla uniknout vaší pozornosti, patří především rozvor. Ten ve srovnání s klasickým tiguanem narostl o 109 milimetrů na celkových 2.787 mm, ovšem délka celého auta narostla o 215 milimetrů na celkových 4.701 milimetrů. Tiguan díky tomu vypadá jako po koňské dávce růstových hormonů a méněcenně najednou nepůsobí ani vedle takového touaregu. A to je sakra velké auto…

Sedm je víc než pět

Prodloužená záď umožnila zástavbu třetí řady sedadel, kterou si můžete, ale také nemusíte objednat. Pokud nepotřebujete rozvážet celou školku, berte pětimístnou verzi. Ušetříte patnáct tisíc za dvě sedačky, které jsou určené nanejvýš pro zlobivé děti. Nemluvě o tom, že v sedmimístném obsazení má zavazadelník symbolických 230 litrů. I v takovém případě má však tiguan rezervu, navíc umístěnou hezky v suchém kufru. Se sklopenými sedačkami ve třetí řadě nabídne zavazadelník skvělých 700 litrů, pětimístná verze má o dalších 60 víc. V případě sklopení i druhé řady sedadel je objem 1775 litrů, u pětimístné však 1920 litrů.

VW Tiguan Allspace odhalil kompletní ceník. Základní cena je nižší než u Kodiaqu! Má to svůj důvod...

Interiér je jako obvykle přehlídkou uhlazenosti a špičkové ergonomie, tohle má Volkswagen v malíku. Horizontálně členěná palubní deska je pěkná na pohled a vyrobená ze slušných materiálů. Líbilo se mi velké množství různých odkládacích prostorů, jedna velká schránka se nachází na vrcholu palubní desky, dvě obří přihrádky jsou zabudované ve stropě a dost místa nabídne i schránka kombinovaná s držáky nápojů. Tady rozhodně nebudete přemýšlet, jestli je kam dát kafe, klíče nebo telefon.

obrázek [600 x 400]

Vedle voliče automatické převodovky najdete kromě důležitých tlačítek také kolečko jízdních režimů. Kromě klasických pěti módů pro jízdu po silnici je tady ještě speciální offroadový režim, vlastní mód je určený pro jízdu na sněhu a navrch je tady ještě individuální offroadový režim. Bylo by to skvělé, kdyby měl tiguan vzduchový podvozek, redukci a uzávěrky diferenciálů. Protože je to ale pořád docela obyčejné SUV, tak to na mě působilo jako příliš křečovitá snaha pasovat se do role Range Roveru. Myslím, že jeden režim pro jízdu po nezpevněném povrchu by byl ideálním doplňkem těch silničních. O úspěchu v terénu totiž rozhodují hlavně dobré pneumatiky a nějaká elektronika už vám většinou příliš nepomůže.

Vyzdvihnout naopak musím digitální přístrojový panel. Kombinuje tradiční design budíků s moderními prvky a na rozdíl od řady jiných značek skutečně přináší znatelný užitek. Je jen na vás, jestli upřednostníte podrobné provozní údaje, nebo třeba velkou mapu navigace. Tady mě trochu zarazilo, že mapa může být zobrazena buď na velkém displeji infotainmentu, nebo na přístrojovém panelu, nikoli zároveň, třeba s různou úrovní přiblížení. K displeji infotainmentu ještě jedna poznámka. Tiguan dorazil s nižší verzí multimediálního systému, která má po stranách displeje dvě klasická kolečka. Ovládá se to mnohem lépe než dražší (a větší) verze s dotykovými ploškami. Tohle je jeden z těch případů, kdy méně je více.

Se svojí zcela konvenční postavou obvykle nemívám k předním sedadlům výtky a jinak tomu není ani v tomto případě. Už klasické sedačky poskytnou dostatečný rozsah nastavení, takže jsem si velmi snadno našel příjemnou pozici za volantem. Zadní místa potěší rozměrnými sedáky a ohromným místem pro kolena. Sedadla lze také posouvat ve prospěch třetí řady sedadel nebo zavazadelníku. Od ryze rodinných aut z vlastní stáje pak tiguan odkoukal i praktické stolky. Třetí řadu sedadel sám Volkswagen neoznačuje za plnohodnotná místa, ve srovnání s klasickým MPV jsou na tom o něco hůře. Sedačky jsou ukotvené hodně nízko a prostor pro nohy bez posuvu druhé řady sedadel příliš štědrý není, ale i dospělý by tady nějakou kratší cestu zvládl.

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI (110 kW)

Cena v základní výbavě: 960 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 072 900 Kč

Námořní doprava se prodraží. Mohou za to přísnější emisní pravidla Námořní doprava se prodraží. Mohou za to přísnější emisní pravidla

Velké lodě budou muset už od příštího roku splňovat…

Wankelův motor na sovětský způsob: Speciální lady používala hlavně tajná služba Wankelův motor na sovětský způsob: Speciální lady používala hlavně tajná služba

Ruské žigulíky si pamatujeme jako svižnější alternativy k…

Metro D se začne stavět letos, říká pražský radní  Adam Scheinherr Metro D se začne stavět letos, říká pražský radní Adam Scheinherr

Prioritou pražského náměstka pro dopravu Adama…

Babiš má vrchol za sebou, skončí s ním i ideologie ANO, říká Udženija Babiš má vrchol za sebou, skončí s ním i ideologie ANO, říká Udženija

Vládní koalice ANO a ČSSD vede podle první…

 

Štítky Volkswagen Testy MPV

Technické údaje
Motor Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI (110 kW)
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 340 / 1750 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 198
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.8 / 5.3 / 5.9
Emise CO2:153
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 700 / 1775
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 17745 / 507
Rozměr pneu:620
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4701
b) šířka (mm): 1839
c) výška (mm): 1658
d) rozvor (mm): 2787
e) rozchod vpředu (mm): 1575
f) rozchod vzadu (mm): 1564
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI (110…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Scala. Chybí vám u ní něco? Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Scala. Chybí vám u ní něco?

Nejnižší cena Škody Scala atakuje hranici 400 tisíc…

Znáte Lady s motorem Wankel? Byly primárně pro sovětskou tajnou službu Znáte Lady s motorem Wankel? Byly primárně pro sovětskou tajnou službu

Ruské žigulíky si pamatujeme jako svižnější alternativy k…

 






 
Volkswagen Golf osmé generace odhazuje kamufláž, je opět spíš evolucí

Volkswagen Golf osmé generace odhazuje kamufláž, je opět spíš evolucí

Včera

Golf VIII už vlastně nemá co skrývat. Po tovární skice i sérii špionážních snímků a videí jsou tu další fotky bez maskování. Populární kompakt se odhaluje v takřka celé své kráse.




Blesk.cz

Nádhera na nebi: Zatmění Měsíce pomohla v Česku jasná obloha. A bylo na co koukat

Nádhera na nebi: Zatmění Měsíce pomohla v Česku…

V pondělí brzy ráno nastalo úplné zatmění Měsíce, které bylo pozorovatelné v celém průběhu a startovalo bude…

Módní policie: Kdo je na pokutu a kdo má body k dobru?

Módní policie: Kdo je na pokutu a kdo má body k dobru?

Mediálně známé persony, veřejnost oslovující i dráždící osobnosti, rozličné figurky showbyznysu i politiky,…

 

iSport.cz

Rákos z Hradce zlomil čekání na gól: Najednou do sebe dostanete adrenalin

Rákos z Hradce zlomil čekání na gól: Najednou do…

Od začátku prosince čekal Daniel Rákos na gól, tehdy se trefil proti Vítkovicím. Užil si. Vyšlo mu to zase až…

Plíšková přejela Muguruzaovou. Ve čtvrtfinále narazí na Williamsovou

Plíšková přejela Muguruzaovou. Ve čtvrtfinále narazí…

Tenistka Karolína Plíšková se potřetí za sebou probojovala do čtvrtfinále Australian Open. Sedmá nasazená si v…

 

Reflex.cz

Český Krumlov made in China. Firma Huawei si doma postavila kopii oblíbené turistické destinace

Český Krumlov made in China. Firma Huawei si doma…

Pověstné čínské kopírování se posouvá každou chvíli na nový level. Nyní dokážou okopírovat i celou část…

Jako svatý obrázek: Zapomeňte na ples v Opeře. Na krojovaném bále zakusíte úplně jinou realitu

Jako svatý obrázek: Zapomeňte na ples v Opeře. Na…

Nemůžete si pořádně sednout, zhluboka se nenadechnete, návštěva záchodu je stresující, při pohledu na červené…