Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SEAT ukončí výrobu Exea, jeho nástupci budou Toledo a Leon ST

David Bureš
Diskuze (39)
Španělský model střední třídy se prodává od roku 2009. Auto je ve skutečnosti upravenou verzí minulé generace Audi A4.

Prezident závodní rady automobilky SEAT na ženevském autosalonu oznámil, že továrna v Martorellu už 16 týdnů nevyrobila ani jeden exemplář modelu Exeo. Definitivní konec výroby tohoto automobilu patrně přijde ještě během letošního roku.

Již nyní je jasné, že výroba Exea bude zastavena i během června a července. Poté už se produkce vozu s největší pravděpodobností nerozjede. Exeo se vyrábí ve stejné výrobní lince jako SUV Audi Q3, jehož výroba s koncem Exea patrně naroste.

Vedle toho SEAT neprodloužil kontakt 400 dočasně zaměstnaným pracovníkům, a to v souvislosti se snížením výroby modelu Ibiza. Automobilka předpokládá, že se situace v následujících měsících vylepší a před koncem roku výroba Ibizy zase vzroste.

Problémy Exea již dříve naznačilo zúžení nabízených motorů pro tento automobil. Na španělském trhu byl před koncem roku 2012 ukončen prodej hned čtyř motorizací, omezena byla i nabídka příplatkové výbavy.

Vedení SEATu se v minulosti nechalo slyšet, že s přímým nástupcem Exea nepočítá. Nepřímými nástupci sedanu Exeo a kombi Exeo ST tak budou liftback Toledo, dvojče Škody Rapid, a chystané kombi Leon ST, jehož prodej má začít před koncem roku. Leon i Toledo jsou totiž podobně veliké jako Exeo.

SEAT Exeo svojí technikou i designem vychází z Audi A4 minulé generace (B7). Španělský výrobce chtěl tímto krokem ušetřit náklady na vývoj i výrobu tohoto auta. Mezi zákazníky si však tolik obliby nezískal, jeho prodeje postupně klesaly.

David Bureš
Diskuze (39)
Avatar - šmoula nešika
11. 3. 2013 14:17
Re: Přesně podle předpokladů...
:yes:
11. 3. 2013 00:16
Přesně podle předpokladů...
Prapodivný "křížený" design, zoufalá nabídka prostoru pro nohy zadních cestujících, nevhodná koncepce způsobující přetížení přední nápravy a výraznou nedotáčivost a to celé zazděné nesmyslnou cenou (vzhledem k zastarávající technice a značce, pod kterou se to prodávalo). Může vůbec někdo divit, že to auto bylo neúspěšné, když jeho jedinou skutečnou předností byla kvalita zpracování interiéru? Já se spíš divím, že se Exeo vyrábělo tak dlouho. Nicméně nějaký sedan střední třídy by se Seatu mohl hodit, ovšem samozřejmě bez výše uvedených nedostatků... Třeba studie IBL byla opravdu krásná - přesně takto bych si představoval pořádný sedan od Seatu! :yes: :yes: :yes:
Avatar - flyboyeda
10. 3. 2013 23:51
Re: Vtip týždňa
Vyšlo jim všechno,akorát SEAT možná odříznou je to ztrátová automobilka z 10 let byla jediný rok zisková
10. 3. 2013 23:41
Vtip týždňa
Hahaha, jak to že stratégom VW niečo nevyšlo? To sa môže? >:D
Avatar - twistedTSD
10. 3. 2013 23:03
Konec
Pamatuji, když se objevily první nákresy nového "Toleda", tedy zástupce střední třídy, a já z nich byl úplně unešený. Těšil jsem se na sériový model...Ale vznikl z toho pouhý facelift desetileté Audi, který zákazníci nepřijali...Škoda...