SEAT zůstal i v minulém roce ve ztrátě
I další automobilka z koncernu Volkswagen v minulém roce zlepšila hospodaření. V tomto případě však u SEATu příliš velká spokojenost nevládne, neboť společnost vidí velké rezervy, které nebyly využity. SEAT chce dosahovat lepších finančních výsledků a za tím účelem plánuje více aktivity v oblasti prodeje a marketingu a agresivnější prezentaci značky na mezinárodních trzích. Šéf SEATu Erich Schmitt zmínil také záměr automobilky rozšířit portfolio svých produktů o nové modely, s kterými by automobilka mohla proniknout do nových tržních segmentů.
Prodeje SEATu v loňském roce vzrostly oproti roku 2005 o 5,2 % a dosáhly tak celkové výše 5,545 miliard eur. SEAT celkově utržil více než 5,5 miliardy eur, což je však o zhruba 300 milionů eur méně než v roce 2004. Ztráta po zdanění dosáhla 49 milionů eur, což je oproti roku 2005 zlepšení o 21,5 %.
SEAT – výsledky za rok 2006 | |||
Ukazatel | 2006 | 2005 | 2006/2005 [%] |
Výroba [ks] | 422 670 | 405 019 | + 4,4 |
Prodej [ks] | 418 869 | 401 073 | + 4,4 |
Prodej Španělsko [ks] | 141 731 | 147 049 | - 3,6 |
Prodej Export [ks] | 277 138 | 254 024 | + 9,0 |
Prodej [mld. eur] | 5,55 | 5,27 | + 5,2 |
Zisk po zdanění [mil. eur] | - 49,09 | - 62,51 | + 21,5 |
Investice [mil. eur] | 334,8 | 360,8 | - 7,2 |
Počet zaměstnanců [k 31.12.] | 11 926 | 12 700 | - 6,1 |