J Mays, tvůrce Mustangu i Focusu, opouští Ford
J Mays působí v automobilovém průmyslu přes 33 let a pro automobilku Ford pracoval téměř polovinu této doby. Počátky jeho designérské kariéry jsou spojeny s automobilkami BMW a Audi.
V případě mnichovské značky se podílel na exteriéru řady 5 (E34) a řady 8. Z ingolstadtských modelů jeho podpis nesou Audi 80 (B3), Audi 100 (C4) a k jeho nejslavnějším výtvorům patří koncept Audi Avus quattro z roku 1991 a první generace Audi TT. Tvořil také J Mays pro americké designové centrum Volkswagenu, kde pracoval například na studii Concept 1, ze které vznikl sériový model New Beetle.
V roce 1997 nastoupil J Mays na pozici globálního viceprezidenta pro design u Ford Motor Company. Zde byl ve druhé polovině devadesátých let mimo jiné zodpovědný za design celkem osmi značek – Ford, Lincoln, Mercury, Mazda, Volvo, Land Rover, Jaguar a Aston Martin. V případě mateřské značky Ford se J Mays podílel na vzniku prakticky všech sériových modelů včetně aktuální Fiesty, Focusu a Fusionu/Mondea.
Mnohem častěji je ovšem J Mays spojován především s oživením zájmu o pony cars prostřednictvím páté generace Fordu Mustang nabízené od modelového roku 2005. Další velmi populární dílo J Mayse představuje supersportovní Ford GT, i když jeho hlavním tvůrcem je Camilo Pardo.
Během své kariéry u Fordu se dostal J Mays prakticky na nejvyšší pozici, z níž nyní údajně odchází na odpočinek. Na jeho pozici byl jmenován Moray Callum, který v letech 2001 až 2006 pracoval pro Mazdu a následně byl zodpovědný za design vozů značek Ford a Lincoln pro Severní a Jižní Ameriku. Mimochodem Moray je bratrem Iana Calluma šefdesignéra Jaguaru.