Šéf Ferrari S.p.A.: hybridní model příjde, šestiválec ani limuzína ne

Šéf Ferrari S.p.A.: hybridní model příjde, šestiválec ani limuzína ne

 

Generální ředitel Ferrari S.p.A. potvrdil v rozhovoru pro Auto Motor und Sport, že Ferrari počítá s hybridním řešením pohonu pro blízkou budoucnost.

Události posledních měsíců, spojené se snahou Evropské komise regulovat průměrnou spotřebu automobilů prodávaných na evropském trhu, nutí automobilky vážně přemýšlet o budoucích modelech. Priority mnoha výrobců se přeskupují. Spotřeba paliva, která hrála u sportovních vozů s velkoobjemovými motory podružnou roli, se dere výše a výše. Kdo se nepřizpůsobí, bude platit.

Generální ředitel Ferrari S.p.A. Amedeo Felisa potvrdil v rozhovoru pro časopis Auto Motor und Sport, že "..hybridní řešení příjde. Vidíme však hybrid také jako cestu k zlepšení dynamiky jízdy. Bez ohledu na to je zřejmé, že každý nový model značky Ferrari bude v provozu úspornější než jeho předchůdce."

Skalním příznivcům značky teď asi spadne kámen ze srdce, protože Felisa přislíbil, že ryzí sportovní vůz, který bude nástupcem Enza, se bude držet priority číslo jedna - jízdních výkonů - a nebude tedy disponovat hybridním pohonem. Šestiválec pro základní modely není prý také na pořadu dne, ale naopak přeplňovaný osmiválec je pravděpodobným nástrojem ke snížení spotřeby paliva o 40 % do roku 2012. Příští Ferrari budou mít stejné nebo menší vnější rozměry jako v současnosti, ale vnitřní prostor a místo pro zavazadla by se měly spíše mezigeneračně zvětšovat.

Dotaz směřující s Ferrari s pohonem všech kol zodpověděl šéf Ferrari následovně: "Před sedmi lety jsme měli prototyp F430 s pohonem 4x4. Pohon všech kol sice přinese lepší trakci, ale současně také vozíte 80 kg navíc. S tím pak jezdíte každý den. Přinejmenším na suchu jsme schopni dosáhnout i s pohonem zadních kol jízdní výkony auta s pohonem všech kol. Rozdělení hmotnosti a použitá směs pneumatik tady hrají důležitější roli."

Amedeo Felisa odmítá spekulace na téma čtyřdveřové limuzíny Ferrari slovy: V jednom zůstáváme konzistentní: Vyrábíme dvoudveřová auta a u toho i zůstaneme".

Nástupce Ferrari F430 by se měl objevit kolem roku 2010, opět s motorem uprostřed. Podobnou konfiguraci bude mít také následník Enza.

Luděk Niedermayer: Růst Česka narazil na skleněný strop Luděk Niedermayer: Růst Česka narazil na skleněný strop

Česká ekonomika je historicky nejlépe připravená…

Cigarety stále nesou, český Philip Morris  měl loni vyšší tržby i zisk Cigarety stále nesou, český Philip Morris měl loni vyšší tržby i zisk

Kutnohorskému výrobci tabáku Philip Morris ČR loni…

Účet pro Tesco za podvod: čtyři miliardy korun Účet pro Tesco za podvod: čtyři miliardy korun

Největší britská maloobchodní společnost Tesco zaplatí…

Herec Stefan Denoljubov: My v Bulharsku morální dramata přímo žijeme Herec Stefan Denoljubov: My v Bulharsku morální dramata přímo žijeme

Saxofonista Stefan Denoljubov přijel do Prahy jako herec…

 
Zdroj: Auto Motor und Sport
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak (+videa)

Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak

Dnes 08:00

Turbodmychadla s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek statoru turbíny jsou nedílnou součástí vznětových motorů už od 90. let a emisní normy Euro 2. Dnes koncepce existuje už ve čtyřech různých provedeních. Víte, čím se jednotlivá řešení liší?




Blesk.cz

Banky zase zdraží hypotéky: Lidé si naberou půjčky, varují analytici

Banky zase zdraží hypotéky: Lidé si naberou půjčky,…

Od prosince platí nový zákon o spotřebitelských úvěrech, kdy banky začaly posuzovat žadatele přísněji. Česká…

Mladé politika neláká: Feri vábí stravenkami, jaká jsou další řešení?

Mladé politika neláká: Feri vábí stravenkami, jaká…

Jak přivést mladé k většímu zájmu o politiku? Palčivou otázku řeší řada stran. TOP 09 jako ambasadora pro mladé…

 

iSport.cz

Proč je Nizozemsko v bídě? Špatný výběr trenérů i nevýrazní talenti

Proč je Nizozemsko v bídě? Špatný výběr trenérů i…

Fotbalový svět nechápe. Nizozemsko nezvládá po kvalifikaci na EURO 2016 ani tu na mistrovství světa v Rusku. Po…

Ostuda, jsem trapná! Strýcová se při prohře s Plíškovou hádala s koučem

Ostuda, jsem trapná! Strýcová se při prohře s…

Pikantní české osmifinále nabídl prestižní turnaj v Miami. Nasazená dvojka Karolína Plíšková v něm porazila…

 

Reflex.cz

Vláda zavádí evidenci prasečích ocásků. Problém se zvěří tím ale nevyřeší

Vláda zavádí evidenci prasečích ocásků. Problém se…

Posedlost evidencemi všeho druhu v podání současné vládní garnitury expanduje už i do takových oblastí lidských…

Spravedlnost v ČT: Slovák hodil rukavici české televizní detektivce!

Spravedlnost v ČT: Slovák hodil rukavici české…

Včera skončila Spravedlnost! Tedy alespoň na obrazovkách ČT1 a nutno dodat – a tady se dost rozcházím s kolegyní…