Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šéf výzkumu a vývoje BMW chce, aby model 1 měl stále zadní pohon

BMW řada 1
BMW řada 1
BMW řada 1
BMW řada 1
77 Fotogalerie
Diskuze (63)
Klaus Fröhlich, šéf výzkumu a vývoje BMW, se v rozhovoru pro americký Motor trend nechal slyšet, že rovněž BMW 1 by mělo být opravdovým vozem značky a ještě není rozhodnuto, jaká kola u něj budou poháněna.

Většina fanoušků značky mnichovské značky bude pravděpodobně nyní nadšena, protože Klaus Fröhlich z BMW v rozhovoru přiznal, že ještě není jasné, jaká kola bude mít poháněna příští řada 1 a on sám by chtěl, aby to byla ta zadní. Dřívější zprávy totiž říkaly, že rovněž nejmenší vůz značky dostane platformu modelu 2 Active Tourer s pohonem předních kol.

Fröhlich k tomu říká: „Pokud má BMW 1 dostat pohon zadních kol, přijdeme o prostor v zavazadelníku. Jenže ten, kdo chce prostor, může stále zvolit 2 Active Tourer.“ Zároveň dodává, že do konce roku ještě nemusí padnout finální rozhodnutí, v BMW tedy mají čas vše přehodnotit. Nejmenší model značky navíc stále musí být to „pravé BMW“.

To je přesně to, co chtějí mnozí fanoušci značky slyšet, protože platforma s pohonem zadní nápravy pořád nabízí zábavnou jízdu, a to se řidič ani nemusí dostat k limitům přilnavosti.

Fröhlich se navíc rozpovídal rovněž o budoucnosti modelu Z4. „Přeji si, aby nástupce Z4 byl opravdu ostrý a sportovní.“

Jasné rovněž je, že všechna příští BMW budou využívat dvou modulárních platforem. UKL je vyhrazena pro vozy s motorem vepředu napříč a pohonem předních kol, kupříkladu Mini a 2 Active Tourer či nová X1. Další platforma CLAR má primárně poháněna kola zadní a motor podél, přičemž nové BMW 7 G11 je první, které ji využívá.

Vstoupit do diskuze (63)