Šéf výzkumu a vývoje BMW chce, aby model 1 měl stále zadní pohon
Většina fanoušků značky mnichovské značky bude pravděpodobně nyní nadšena, protože Klaus Fröhlich z BMW v rozhovoru přiznal, že ještě není jasné, jaká kola bude mít poháněna příští řada 1 a on sám by chtěl, aby to byla ta zadní. Dřívější zprávy totiž říkaly, že rovněž nejmenší vůz značky dostane platformu modelu 2 Active Tourer s pohonem předních kol.
Fröhlich k tomu říká: „Pokud má BMW 1 dostat pohon zadních kol, přijdeme o prostor v zavazadelníku. Jenže ten, kdo chce prostor, může stále zvolit 2 Active Tourer.“ Zároveň dodává, že do konce roku ještě nemusí padnout finální rozhodnutí, v BMW tedy mají čas vše přehodnotit. Nejmenší model značky navíc stále musí být to „pravé BMW“.
To je přesně to, co chtějí mnozí fanoušci značky slyšet, protože platforma s pohonem zadní nápravy pořád nabízí zábavnou jízdu, a to se řidič ani nemusí dostat k limitům přilnavosti.
Fröhlich se navíc rozpovídal rovněž o budoucnosti modelu Z4. „Přeji si, aby nástupce Z4 byl opravdu ostrý a sportovní.“
Jasné rovněž je, že všechna příští BMW budou využívat dvou modulárních platforem. UKL je vyhrazena pro vozy s motorem vepředu napříč a pohonem předních kol, kupříkladu Mini a 2 Active Tourer či nová X1. Další platforma CLAR má primárně poháněna kola zadní a motor podél, přičemž nové BMW 7 G11 je první, které ji využívá.