Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šéfdesignér McLarenu touží po karbonovém konkurentovi VW Golf

David Bureš
Diskuze (4)
Britská automobilka McLaren se v současnosti zaměřuje na supersporty. Přibude v jejím portfoliu i kompaktní hatchback?

Na první pohled by se zdálo, že snem designérů aut je pracovat na sportovních automobilech. Šéfdesignér McLarenu Frank Stephenson takovou práci snů má, jeho touhou nicméně je postavit konkurenta Volkswagenu Golf s karbonovým monokokem.

Opravdu se nejedná o aprílový žertík, o karbonovém modelu nižší střední třídy Stephenson mluvil v rozhovoru pro nizozemský magazín Autovisie patřící pod největší nizozemský deník De Telegraaf. Stephenson v rozhovoru doslova řekl: „Do budoucna si představuji automobil jako VW Golf za 30.000 až 40.000 eur, ale s monokokem McLarenu.“

Kvůli vysokým cenám se karbonová vlákna v současnosti používají primárně u dražších automobilů, pro jejich nízkou hmotnost se užívají hlavně v supersportech a sportovních autech. Jejich další rozšiřování ale bude znamenat i snížení jejich ceny.

Karbon se tak bude moci objevovat i v rodinných vozech. Směr již ukazuje elektromobil BMW i3, který používá karbonový monokok. Kombinace drahého elektrického ústrojí a karbonových vláken ale znamená, že čtyřmetrový hatchback i3 na českém trhu stojí 900.000 Kč. K takové ceně by se dle plánů Stephensona přiblížil i případný kompaktní McLaren.

McLaren zatím nepotvrdil, že by pracoval na kompaktním hatchbacku, v plánech je pouze sporťák s interním označením P13, který má konkurovat Porsche 911 Turbo. Kompaktní vůz by však dával smysl z hlediska snížení flotilových emisí. Nezapomeňme ale na to, že takový Aston Martin Cygnet byl prodejní propadák.

Stephenson v rozhovoru pro nizozemský magazín dále uvedl, že designéři nadále mohou navrhovat krásná auta, stýskání si nad přísnými regulemi je podle něj pouze výmluva. Šéfdesignér McLarenu však přiznává, že navržení krásného auta je dnes těžší úkol než kdysi.

Americký designér Frank Stephenson je vedoucím designu v automobilce McLaren od roku 2008. Předtím pracoval v koncernu Fiat Group, mezi jeho díla patří Maserati MC12 a Ferrari F430. Stephenson rovněž pracoval na první generaci novodobého Mini.

David Bureš
Diskuze (4)
Avatar - salamoon
16. 11. 2013 04:39
Re: Cena
kolko stoji golf r? alebo nakonfigurovane trojkove audiny a jednickove bmw? daleko od tych 40 000 to nebude....
Avatar - euro89
15. 11. 2013 14:56
Cena
Řekl tomu pánovi už někdo, že v nižší střední třídě hraje důležitou roli cena a že "Golfa" za 40tis. EUR si asi moc lidí nekoupí? Ostatně proto taky zatím nikdo v téhle třídě auta z karbonu nestaví. Ale jako sen je to hezký... Já třeba toužím po tom, aby Lancia byla samostatná automobilka a vyráběla opět ty nejlepší auta. Myslím, že s panem šéfdesignérem máme zhruba stejně reálné sny. :-)
Avatar - Choochoo
15. 11. 2013 13:53
Re: No jo,
Jen aby se nam ta spoluprace dobre rozjela ;-)
15. 11. 2013 12:51
No jo,
i to bude asi produkt spolupráce s Hondou.