Šéfdesignér Volva volá po prémiovém designu u luxusních značek
Kdy asi tak nastala designová revoluce v kategorii prémiových značek? Může za ni téměř jistě Chris Bangle a jeho BMW 7 z roku 2001 a následující mnichovské modely. Od té doby se zejména BMW a Mercedes předhání v tom, který model bude zdobnější a okázalejší, zatímco Lexus "tvrdí muziku" predátorským kukučem. To ovšem není podle séfdesignéra Volva Thomase Ingenlatha, jenž působil mimo jiné i ve Škodovce, pro luxusní značky ta správná cesta.
Ingenlath se přiznal Autocaru, že není příznivcem tohoto směru, kdy se automobilky předhání v blýskavém designu, který však "postrádá skutečný obsah" a dodává, že "skoky v designu lze očekávat u značky, která začíná, poté je to však o sofistikovanosti." Thomas sice neví, jak dlouho bude tento trend pokračovat u konkurence, nicméně to není cesta, kterou se vydá Volvo.
Švédská značka chce posílit svůj kredit v prémiovém segmentu, ale nikoli tím, že by šokovala designem. Souvisí to podle Thomase se švédským naturelem, v této zemi se nenosí, dávat na odiv okázale své osobní bohatství, spíše se sází na vytříbenost a jednoduchost, což je do značné míry dáno i tím, že ve Švédsku je díky nedotčené přírodě luxus oproti jiným částem světa věcí do značné míry veřejnou.
Snahou Volva tedy bude dělat jednoduchý, nicméně vytříbený design, bez výstřelků, avšak s unikátním "flairem". Náznakem tohoto stylu pak má být nové XC90. Ingelath současně vyloučil, že by se Volvo stalo "SUV značkou", důležitost sedanů na americkém a čínském trhu nesmí být opomíjena a Evropa zase nepřijde o své oblíbené kombíky.