Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šéfdesignér Volva volá po prémiovém designu u luxusních značek

Michal Fokt
Diskuze (138)
Současný design prémiových značek je příliš okázalý a samoúčelný, měl by mít "skutečný obsah", tvrdí Thomas Ingenlath a hodlá se tím u značky Volva i řídit.

Kdy asi tak nastala designová revoluce v kategorii prémiových značek? Může za ni téměř jistě Chris Bangle a jeho BMW 7 z roku 2001 a následující mnichovské modely. Od té doby se zejména BMW a Mercedes předhání v tom, který model bude zdobnější a okázalejší, zatímco Lexus "tvrdí muziku" predátorským kukučem. To ovšem není podle séfdesignéra Volva Thomase Ingenlatha, jenž působil mimo jiné i ve Škodovce, pro luxusní značky ta správná cesta.

Ingenlath se přiznal Autocaru, že není příznivcem tohoto směru, kdy se automobilky předhání v blýskavém designu, který však "postrádá skutečný obsah" a dodává, že "skoky v designu lze očekávat u značky, která začíná, poté je to však o sofistikovanosti." Thomas sice neví, jak dlouho bude tento trend pokračovat u konkurence, nicméně to není cesta, kterou se vydá Volvo.

Švédská značka chce posílit svůj kredit v prémiovém segmentu, ale nikoli tím, že by šokovala designem. Souvisí to podle Thomase se švédským naturelem, v této zemi se nenosí, dávat na odiv okázale své osobní bohatství, spíše se sází na vytříbenost a jednoduchost, což je do značné míry dáno i tím, že ve Švédsku je díky nedotčené přírodě luxus oproti jiným částem světa věcí do značné míry veřejnou.

Snahou Volva tedy bude dělat jednoduchý, nicméně vytříbený design, bez výstřelků, avšak s unikátním "flairem". Náznakem tohoto stylu pak má být nové XC90. Ingelath současně vyloučil, že by se Volvo stalo "SUV značkou", důležitost sedanů na americkém a čínském trhu nesmí být opomíjena a Evropa zase nepřijde o své oblíbené kombíky.

Michal Fokt
Diskuze (138)
Avatar - Dinar
25. 3. 2015 09:19
Re: Minusáři ubožáci, nedovedou ani říct co se jim nelíbí
Jsou lidé, a je jich poměrně dost, podívej se na prodeje hybridních suv, a to je má každý výrobce, kteří hybrid něchtějí. Co jim může volvo nabídnout nad motorizací, která je v kontextu třídy brána jako základ? Nic... A vo tom to je. Jinak opakuju po několikáté, XC90 má mé velké sympatie, ale kdybych do něj měl jít, pak skončím na motoru, prostě se žádný slušný nenabízí.
Avatar - AUDIRS6
24. 3. 2015 23:01
Re: Nová doba
po roku 2016, kedy sa uz budu cely rok predavat jak "tvoje" XC90, tak Q7 ( v tejto gen. podla mna dizajnovo nie moc podarena ), tak sa tu potom stretneme a povieme si, kolko sa predalo XC90 a kolko Q7. A taktiez si povieme, kolko sa predalo tych "okrajovych" viacvalcovych motorizacii ( do Q7 sa v Europe R4 neplanuju ZIADNE, aj ten hybrid bude V6 3.0 TDi ) >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Volvo si proste vybralo svoju cestu - cestu ...hmm...ako to slusne napisat - byt ine... 8-s

PS: Joooo, a este mi ukaz, v ktorych triedach su ti Nemci uz len 3 a 4 valcovi... 8-s
Avatar - AUDIRS6
24. 3. 2015 22:35
Re: premiová ?
uz som ti raz pisal, ze to BMW 5er sa na niektorych trhoch predava s 1,6 motorom... :-!
Avatar - Ji/Ri
24. 3. 2015 21:42
Re: Nová doba
Takže Touareg je tedy prémie?
Avatar - AUDIRS6
24. 3. 2015 21:29
Re: Nová doba
ved ho este aj ma ;-)