Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SEMA 2007: Představení další generace Toyoty Matrix

Aleš Jungmann
Diskuze (8)
Na výstavě SEMA v Las Vegas, USA je k vidění spoustu zajímavých novinek, žel většinou se jedná o modifikace či verze určené pouze pro americký trh. Jednou z nich je také velkoprostorová Corolla – Toyota Matrix.

Na amerických a kanadských silnicích budeme moci v budoucnu vídat druhou generaci vozu Toyota Matrix. Jako u předchozí generace se jedná o „crossover utility vehicle“, který je ale určen pouze pro zaoceánské trhy v Severní Americe. Zatím není jasné, zda se modifikovaný Matrix objeví i v Japonsku, po vzoru předchozí generace, která se v domovině automobilky Toyota prodávala v letech 2002 až 2004 jako Toyota Voltz.

Matrix vznikl jako výsledek spolupráce automobilek GM a Toyota, GM svou verzi prodává pod názvem Pontiac Vibe. Toyota Matrix, někdy také nazývaná Toyota Corolla Matrix, se vyrábí v kanadském výrobním závodě ve městě Cambridge (provincie Ontario).

Nová generace, která se u dealerů objeví někdy na počátku února příštího roku, nabídne 3 výbavové stupně: Standard, S, a XRS. Verze Standard se bude od dvou vyšších verzí odlišovat o poznání chudší výbavou či absencí aerodynamických doplňků v exteriéru. K verzi S je možné si dále přiobjednat pohon všech kol, musíte si ale zvolit verzi s automatickou převodovkou. V nabídce pro všechny verze jsou dva čtyřválcové benzinové agregáty o zdvihovém objemu 1,8l a 2,4l. Menší z nich nabídne nejvyšší výkon 98 kW při 6000 ot./min. a točivý moment 173 Nm při 4400 ot./min., silnější agregát se může pochlubit nejvyšším výkonem 118 kW v 6000 ot./min. a točivým momentem 221 Nm při 4000 ot./min.

Seznam příplatkové výbavy je dlouhý, ve variantě XRS je většina z tohoto seznamu přítomna. Namátkou vyberme například šest airbagů, elektronické pomocníky v podobě ABS, EBD či stabilizačního systému VSC, bezklíčový vstup, tempomat, navigační systém či osmnáctipalcová kola z lehkých slitin.

V Evropě je podobně pojatý automobil prodávaný pod názvem Toyota Auris, nemá ovšem se svým americkým bratříčkem nic moc společného. Matrix má totiž rozměry (d x š x v) 437 x 177 x 155 cm , je tedy ve všech ohledech rozměrnější. Evropský zástupce „prostorných Coroll“ ovšem vítězí v délce rozvoru – nabízí totiž 260 cm, což je o jeden centimetr více než Matrix.

Aleš Jungmann
Diskuze (8)
2. 11. 2007 15:12
Proc je asi....
...ten rozvor o jeden centimetr kratsi nez u Aurisu,kdyz mistni spicci by potrebovali takovych 50cm navic??? -----------Aha,uz to mam-je to jen pro dva a praci prasek 8-s
2. 11. 2007 15:12
Proc je asi....
...ten rozvor o jeden centimetr kratsi nez u Aurisu,kdyz mistni spicci by potrebovali takovych 50cm navic??? -----------Aha,uz to mam-je to jen pro dva a praci prasek
2. 11. 2007 09:38
Re: STRATEGIE TOYOTY
V nekterych zemich evropy TOYOTA je prodejni jednickou. I v ruznych segmentech TOYOTA jasne vede. Porovnej prodeje COROLY VERSO a napr. TOURANA. Evropa neni pro TOYOTU tolik zajimava jako napr. severoamericky trh.