Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Singer se opět předvedl: Do Goodwoodu přivezl lehkou a posílenou studii Porsche 911

Stanislav Kolman
Diskuze (0)
Vozy Porsche od společnosti Singer patří vždy mezi unikátní kousky. Nejinak je tomu v případě dvou „DLS“ studií, které se zúčastní Festivalu rychlosti v Goodwoodu.

Právě Festival rychlosti v Goodwoodu si společnost Singer vybrala jako místo, kde světu představí projekt Dynamics and Lightweighting Study. Respektive projekty, k vidění totiž budou hned dva. V obou případech jde o přestavbu Porsche 911, jedno se zúčastní závodu do vrchu, druhé bude společně s dalšími šesti stuttgartskými sporťáky vystaveno pro veřejnost.

Na vozech se začalo pracovat již v listopadu minulého roku. A jak je u Singeru zvykem, jde o stavbu na přání zákazníka, konkrétně Scotta Blattnera, klienta společnosti a velkého nadšence značky Porsche. Ten chtěl ze svého Porsche 964 z roku 1990 postavit ještě lehčí a výkonnější auto. Singer se tak opět spojil s těmi nejlepšími inženýry Williamsu a společně s dalšími věhlasnými partnery postavil auto, které v britském Sussexu jistě přitáhne nemalou pozornost.

Srdcem obou automobilů je vzduchem chlazený atmosférický šestiválec laděný týmem Williams Advanced Engineering, na jehož vývoj dohlížel sám Hans Mezger. Jednotka produkuje výkon 500 koňských sil při 9000 otáčkách za minutu a k redukci hmotnosti posloužila řada lehkých materiálů včetně hořčíku.

Zapracovalo se také na aerodynamice, s čímž pomáhala technologie CFD. Karoserie je tvořena z uhlíkových vláken a každý její panel je pro variantu DLS něčím odlišný. Nejvýraznějším prvkem je obrovský zadní spoiler. Uvnitř se řidič posadí do odlehčených sportovních sedaček Recaro, které jsou pro tyto vozy speciálně navrženy. Uhlíková vlákna nalezneme také na palubovce či volantu Momo, hmotnost se tvůrci snažili snížit i na pedálech či topení a klimatizaci.

Partnerský Bosch se zaměřil na řízení, připravil systém ABS, kontrolu trakce a řízení stability, které doprovází přepínatelné jízdní režimy. Podvozek laděný opět u Williamsu dostal víceprvkovou nápravu vpředu a vlečná ramena vzadu, v obou případech z odlehčených materiálů. Síla se posílá na kola prostřednictvím přepracovaného manuálního šestikvaltu. Bavíme se o osmnáctipalcovém obutí (245/35 vpředu a 295/30 vzadu) od Michelinu. Konkrétně jde o pneumatiky Pilot Sport Cup 2, které jsou nasazeny na kovaná a hořčíková kola BBS.

Auto je k vidění na právě probíhajícím Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Další příležitost dostanete během zámořské akce Monterey Car Week, kde se auta objeví od 23. srpna.

Stanislav Kolman
Diskuze (0)