Škoda Auto loni pětinásobně zvýšila prodej Superbů v Indii
Podle mluvčího Jaroslava Černého je důvodem rostoucí poptávka po luxusnějších vozech. Celkový počet škodovek prodaných v Indii se loni od ledna do listopadu snížil o 2000 na 13.000, řekl dnes Černý ČTK. Čísla za celý loňský rok ještě neměl k dispozici, ve druhé polovině roku ale zájem o škodovky výrazně vzrostl.
Zvýšení prodeje v Indii si automobilka slibuje od uvedení modelu Yeti na tamní trh. V národní premiéře ho v úterý představí na mezinárodním autosalonu v Dillí. Vystavovat tam bude také modelovou řadu Octavia, kterou v Indii nabízí pod značkou Laura, dále vozy Fabie a Superb.
Produkce indických závodů Škoda Auto India Private Limited (SAIPL) a VW India bude na autosalonu zastoupena kromě jiného modely Fabia Elegance, Octavia/Laura ve výbavě Laurin & Klement a Superb v provedení s motorem 3,6 FSI V6 a pohonem 4×4. Z evropských modelů automobilka představí Fabii Sportline i variantu Fabia GreenLine.
Podle člena představenstva Škoda Auto zodpovědného za prodej a marketing Reinharda Flegera jsou aktivity na indickém trhu nedílnou součástí budoucnosti značky Škoda. Automobilka podle něj v Indii nabídla odpovídající produkty, našla kvalifikované spolupracovníky a rozšířila prodejní síť.
Od listopadu 2001, kdy vstoupila značka Škoda na indický trh, na něm automobilka prodala přes 80.000 vozů. Z jejího montážního závodu v Aurangabadu může ročně vyjet až 30.000 vozů. Jejich prodej zajišťuje 62 dealerů.