26.8. 2014 Jan Mička Jan Mička

Škoda Fabia III: Interiér novinky a srovnání s předchůdci

 

Po kompletním odhalení exteriéru nové generace Škody Fabia přinášíme fotografii interiéru. Připravili jsme krátké srovnání s předchůdci.

Patnáct let na trhu, dvě generace a statisíce prodaných kusů. To jsou jen holá fakta dosavadní historie Škody Fabia, která pokračuje zcela novou generací. Při příležitosti zveřejnění první fotografie interiéru jsme připravili malé srovnání s předchozími generacemi. A co si budeme povídat, posun kupředu je markantní.

Škoda Fabia III (2015-)

První fotografie interiéru Škody Fabia III odhaluje stejnou revoluci, jako vnější design. Čistě a jasně dané linie přístrojové desky nic nenarušuje, líbí se nám široký dekorační pás, kontrastní plasty na tříramenném volantu z Octavie nebo jednoduchý panel automatické klimatizace, který najdeme také v modernizovaném Volkswagenu Polo. Poprvé se v rámci modelové řady setkáme také s komfortním přístupem do interiéru KESSY a startováním tlačítkem na sloupku řízení.

Horní část přístrojové desky je vyhrazena multimediálnímu systému s dotykovým displejem. Prostředí systému je shodné s Octavií, poprvé se však ve voze Škoda objeví technologie MirrorLink, která přenáší aplikace chytrého telefonu přímo na displej. Všechno doplní aplikace SmartGate, která zobrazí klíčové údaje o vozidle (třeba spotřebu paliva, průměrnou rychlost a další) přímo v telefonu pomocí Wi-Fi.

Škoda Fabia III: První oficiální fotografie celého vozu (+kombi)

Oficiální rozměry odhalují posun kupředu také v oblasti prostornosti. Přestože je nová generace Fabie o 8 milimetrů kratší než předchůdkyně, vzrostla délka interiéru na 1674 milimetrů (+ 8 mm). Vpředu se navíc zvětšila šířka kokpitu v oblasti loktů na 1401 mm (+ 21 mm), vzadu nově naměříme 1386 mm (+ 2 mm) a přední sedadla budou ukotvena o 4 milimetry níž.

Nová Škoda Fabia navíc deklasuje konkurenci objemem zavazadlového prostoru. Ten nyní v základu nabídne 330 litrů a po sklopení opěradel zadních sedadel dokonce 1150 litrů, což je však o 30 litrů méně než u současného modelu. Národ chalupářů však jistě ocení nákladovou hranu zavazadelníku ve výšce 659 milimetrů, stejně jako ložnou plochu širokou 960 milimetrů.

A informace na závěr: Škoda v oficiální tiskové zprávě uvedla, že ani nová generace Fabie nepřijde o originální „Simply Clever“ řešení. V závislosti na výbavě se setkáme s až devíti novými prvky, včetně nyní již legendární škrabky na led pod víčkem palivové nádrže.

Škoda Fabia II (2007- 2014)

Druhá generace Škody Fabia byla snad ještě očekávanější, než ta první. Návrat k zakulaceným tvarům, stále vysoká úroveň zpracování a především hezčí barevné sladění přístrojové desky a čalounění – to jsou všechno faktory, i díky kterým se Škoda Fabia druhé generace stále drží na špičce svého segmentu.

Paradoxem jsou však rozměry šířky interiéru, které jsou ještě o chloupek menší, než u předchůdce. Naopak s místem vzadu nad hlavou dvojková Fabia jedničkovou předčila rozdílem třídy, což však někteří kritizovali ve smyslu lehce nevyvážených proporcí karoserie. Velkou pochvalu si také zaslouží zavazadlový prostor o základním objemu 300 litrů (bez rezervy 315), kterým „dvojková" Fabia překonala i současnou generaci Volkswagenu Polo (má 280 litrů).

Škoda Fabia Combi Tour – To nejlepší nakonec?

Druhá a ještě stále současná generace Fabie prošla v roce 2010 mírným faceliftem. Ten přinesl hezčí volant, textilie a především exkluzivní verzi Monte Carlo, odkazující na úspěchy značky ve známé rallye.

Škoda Fabia I (1999-2007)

Nástupce tolik oblíbené Škody Felicia přinesl kromě strohých, jasně daných linií, také stejný styl interiéru. Pryč byla zakulacená přístrojová deska, velký tří- či čtyřramenný volant a také hodně zastaralý panel rádia a topení.

Někteří kolegové přehnanou jednotvárnost celku kritizovali, za sebe však říkám, že i po letech působí kokpit první Fabie moderně a především jeho ergonomie dosahuje vynikající úrovně. Horní část přístrojové desky tvoří měkčené materiály a zbytek sice tvrdé, leč kvalitní plasty. Trochu škoda však bylo barevného ztvárnění – převládala šedá barva a pro hravější čalounění jste museli sáhnout hlouběji do kapsy.

Test: Škoda Fabia 1,9 TDI Elegance

V srpnu roku 2004 prošla první Škoda Fabia modernizací a tou dobou už měla na kontě více než milion vyrobených kusů. Kromě citelnějších úprav vnějšku se uvnitř objevil volant z druhé generace Octavie, prostřední cestující vzadu měl nově k dispozici vlastní hlavovou opěrku a tříbodový bezpečnostní pás a kromě dalších drobností se v nabídce objevily také nové potahové materiály. Interiér se však nezbavil stísněnosti v příčném směru, což měla vyřešit nadcházející generace modelu.

Škoda Fabia - rozměry interiéru
ModelŠkoda Fabia IIIŠkoda Fabia IIŠkoda Fabia I
Šířka vpředu (mm)140113801380
Šířka vzadu (mm)138613841390
Podélný prostor vpředu min/max (mm)-880/ 1090890/ 1110
Podélný prostor vzadu min/max (mm)-600/ 850570/ 800
Výška nad sedadlem - vpředu (mm)-10101010
Výška nad sedadlem - vzadu (mm)-970930
Zavazadlový prostor min/max (l)330/1150300/1180260/1016

Spolupracujeme s TipCars.com
OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia III: Interiér novinky a…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Racing21 na Rallye Český Krumlov 2017: Návrat do první pětky Racing21 na Rallye Český Krumlov 2017: Návrat do první pětky

Druhá etapa krumlovské rallye s posunem o jednu příčku do…

Racing21 na Rallye Český Krumlov 2017: Konečně se zlepšujeme! Racing21 na Rallye Český Krumlov 2017: Konečně se zlepšujeme!

Velký český mistrák v rallye pokračuje třetím podnikem.…

 



 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Dnes 16:50

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval prezident před vojáky

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval…

Filipínský prezident Rodrigo Duterte má evidentně smysl pro humor hodně za hranou. Například v pátečním projevu…

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za multikulti toleranci

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za…

Teroristické útoky v Evropě jsou dílem naší zbabělosti, která je vydávána za multikulturní toleranci, řekl…

 

iSport.cz

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů nepřijdu důstojně

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů…

Snažil se kontrolovat, ale neudržel se. Nešlo to. V očích se rychle objevily slzy, emotivní rozlučka s…

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik zvedl Tvrdíka ze židle

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik…

Pekelná atmosféra, rány z dělobuchů a především radost. Stadion Evžena Rošického na Strahově se otřásal v…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…